czas
trwania zajęć 9.00-12.00
Temat tygodnia: Łąka w maju
Witam! Drodzy Rodzice w tym tygodniu tematem przewodnim jest łąka - zwierzęta i rośliny na łące. Wykonujcie zadania tak, jak na to pozwoli czas - mogą być według Waszego uznania przełożone na kolejny dzień.
Dla ułatwienia naszej korespondencji w każdym dniu proszę Państwa o wysłanie konkretnych zdjęć z wykonanych przez dzieci zadań. Nie oznacza to, że innych nie można. Jak najbardziej, kto zechce może przesyłać dużo więcej, tak jak dotychczas. Prace plastyczne umieszczam w galerii domowej. Pozostałe zdjęcia zgodnie z wymogami archiwizuję jako potwierdzenie pracy zdalnej.
W tym tygodniu zbierajcie proszę plastikowe butelki po wodzie lub innych napojach - 6 sztuk, przydadzą się w następnym tygodniu.
Życzę Państwu dobrego tygodnia i owocnej, radosnej pracy dzieciom 😀
Poniedziałek 11 majaDla ułatwienia naszej korespondencji w każdym dniu proszę Państwa o wysłanie konkretnych zdjęć z wykonanych przez dzieci zadań. Nie oznacza to, że innych nie można. Jak najbardziej, kto zechce może przesyłać dużo więcej, tak jak dotychczas. Prace plastyczne umieszczam w galerii domowej. Pozostałe zdjęcia zgodnie z wymogami archiwizuję jako potwierdzenie pracy zdalnej.
W tym tygodniu zbierajcie proszę plastikowe butelki po wodzie lub innych napojach - 6 sztuk, przydadzą się w następnym tygodniu.
Życzę Państwu dobrego tygodnia i owocnej, radosnej pracy dzieciom 😀
Temat dnia: Barwa ochronna
zajęcia językowe, zajęcia przyrodnicze, zajęcia czytelnicze, ćwiczenia grafomotoryczne, swobodne zabawy ruchowe, język angielski
ZADANIA
1. Zabawa rytmiczno-artykulacyjna z wykorzystaniem wiersza Teresy Fiutowskiej "Żabie łapki". W zabawie bierze udział dziecko i Rodzic.
Dziecko staje naprzeciwko rodzica i powtarza tekst, ilustrując go ruchem. Powtarzając wielokrotnie uczy się wierszyka na pamięć. Oczywiście wspieramy go recytując razem z dzieckiem!
Dwie zielone małe żabki,
tak nad stawem grają w łapki:
jedną łapką (podnoszą prawą rękę ugiętą w łokciu)
klap, klap, klap. (uderzają o prawą dłoń partnera)
Drugą łapką (odnoszą lewą rękę ugiętą w łokciu)
klap, klap, klap. (uderzają o lewą dłoń partnera)
Potem dwiema (podnoszą obie ręce ugięte w łokciach)
klap, klap, klap. (uderzają w obie dłonie partnera)
Ty, bocianie nas nie łap! (przykucają i grożą bocianowi poruszając wskazującym palcem)
Drodzy rodzice jeśli możecie nagrajcie filmik jak dziecko recytuje i prześlijcie.
2. Karta pracy, cz. 4, s. 36−37.
Oglądanie obrazka. Określanie, co dzieje się na łące w maju. Oglądanie zdjęć zwierząt, nazywanie ich.
3. Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby
Książka (s. 74–77) lub
kliknij
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=76
Za lasem płynie strumyk, za strumykiem rozpościera się łąka, na łące rosną zielona trawa i stokrotki o biało-żółtych kwiatach. I jeszcze wiele innych kolorowych kwiatów i zielonych roślin. Pewnego dnia biedronka, żabka, konik polny i motyl cytrynek bawili się na łące w chowanego.
– Jeden, dwa, trzy... – mała biedroneczka odliczyła do dziesięciu i rozejrzała się dookoła.
– Zaraz was znajdę – zawołała, pewna siebie.
Po chwili wykrzyknęła radośnie: – Widzę cię, żabko! Siedzisz pod liściem mlecza! Biedronka sfrunęła na liść i zajrzała pod spód. Coś takiego! Żabki tam nie było. Wszędzie tylko zielone źdźbła trawy i liście roślin łąkowych tak
samo zielone jak żabka. „To nie ten liść” – pomyślała i przeniosła się na sąsiedni, a potem na kolejny. O! Coś zielonego mignęło jej przed oczami! Biedronka rozpostarła małe skrzydełka.
– Mam cię, koniku polny! Siedzisz między koniczynkami! Widzę cię! Zaraz będziesz zaklepany – ucieszyła
się z odkrycia.
– I hop! – biedroneczka usiadła na listku koniczyny.
„Znowu nic?” – nie mogła się nadziwić, że pośród zieleni nie ma nawet śladu konika polnego.
– Zdawało mi się – westchnęła, jednak już po chwili uśmiechnęła się szeroko. „Cytrynka na pewno znajdę. Jest większy od konika polnego i ruchliwszy od żabki” – pomyślała. Wzbiła się w górę, żeby objąć wzrokiem całą łąkę. Żółty kolor przyciągnął jej uwagę.
– Jest! Widzę cię, motylku! Już po chwili siedziała na płatku stokrotki. Jednak to był tylko kwiat, a dookoła – tysiące
podobnych. Czy któryś z nich był motylem cytrynkiem? Z pewnością nie.
– Żabka, konik polny i motylek poszli sobie, a mnie zostawili – powiedziała rozczarowana biedronka. Zrobiło się jej bardzo przykro, że przyjaciele tak z nią postąpili.
– Mylisz się, biedroneczko – odezwał się mądry ślimak. – Twoi przyjaciele wciąż są na łące. Trudno znaleźć zieloną żabkę i zielonego konika polnego pośród zielonej trawy. Niełatwo też wypatrzyć żółtego motyla, gdy łąka żółci się od kwiatów. Tak jednak powinno być. Barwa chroni
twoich przyjaciół przed niebezpieczeństwem. Ci, którzy na nich polują, mają wielki kłopot z odróżnieniem motyla od kwiatka albo konika polnego czy żabki od zielonych liści.
– To prawda – z zieleni wyskoczyli roześmiani przyjaciele biedronki: żabka i konik polny.
– Najprawdziwsza prawda – potwierdził motylek cytrynek i wyfrunął z kępy żółtych jaskrów.
– Nie przejmuj się, biedroneczko, że nas nie znalazłaś. Teraz ja będę szukał. Ukryj się dobrze. Żabka i konik polny też.
Biedronka ucieszyła się z takiej zamiany. Ale gdzie znaleźć kryjówkę? Dookoła tyle zieleni. Czerwona biedronka w czarne kropki będzie widoczna z daleka. Szczęśliwie brzegiem rzeki szła uśmiechnięta od ucha do ucha Ada. Usiadła na skraju łąki, żeby odpocząć. Miała na sobie czerwone spodenki w czarne kropeczki. Biedroneczka aż wstrzymała oddech z zachwytu. – Lecę – powiedziała sobie. Skrzydełka, choć
małe, poniosły ją na skraj łąki. Usiadła leciutko na pięknych spodniach dziewczynki i... znikła. A może wciąż tam siedzi. Jak myślicie?
•Rozmowa na temat opowiadania.
R. pyta:
− W co bawili się: żabka, konik polny, biedronka i motylek cytrynek?
− Dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?
− Co to jest barwa ochronna?
Ubarwienie ochronne czy maskujące polega na upodobnieniu się barwą ciała do środowiska
życia danego zwierzęcia. Ubarwienie ochronne jest rozpowszechnione wśród zwierząt,
takich jak niedźwiedź polarny, pasikonik, rzekotka drzewna.
• Czytanie tekstu umieszczonego pod ilustracjami SZEŚCIOLATKI.
Książka (s. 74–77) lub
kliknij
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=76
4. Oglądanie filmu "Wędrówki Skrzata Borówki - odc. 3 - Łąka"
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4&feature=emb_logo
5. Język angielski - utrwalanie nazw kolorów
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA
Zajęcia dodatkowe - dla chętnych
kliknij
https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/05/majowa-%C5%82%C4%85ka-karty-pracy.pdf
Wtorek 12 maja
Temat dnia: Motyle i kwiaty
zajęcia muzyczno-ruchowe, zajęcia przyrodnicze, ćwiczenia grafomotoryczne, ćwiczenia pamięci, ćwiczenia w czytaniu
ZADANIA
1. Słuchanie piosenki DJ Miki pt. "Motyle".
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4
Dzieci wymyślają swój układ taneczno-ruchowy do piosenki. Drodzy rodzice nagrajcie filmik jak dzieci tańczą i prześlijcie.
2. Oglądanie zdjęć motyli
3. Karta pracy, cz. 4, s. 38.
Słuchanie opowiadania R. o cyklu rozwojowym motyla. Numerowanie kolejnych obrazków za pomocą kropek (lub liczb). Oglądanie zdjęć motyli. Słuchanie ich nazw. Opowiadanie o najciekawszym motylu.
Cykl rozwojowy motyla - Pomocny może być filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=_U2oMUgY6ao
4. Oglądanie filmiku, jak poczwarka zmienia się w motyla.
kliknij
https://www.youtube.com/watch?time_continue=54&v=ocWgSgMGxOc&feature=emb_logo
5. Karta pracy cz. 4, s. 39.
Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie pętlą owadów. Dokańczanie rysunku motyla według wzoru.
6. Ćwiczenia pamięci
kliknij
https://view.genial.ly/5e7f451b50a0310d8c25d343
7. Ćwiczenia w czytaniu - SZEŚCIOLATKI
https://wordwall.net/pl/resource/1558365/polski/czytanie-wyraz%c3%b3w
Zadania dodatkowe dla chętnych
* Narodziny pazia królowej - film 10 minutowy
https://www.youtube.com/watch?v=A-2bCr9oBz4
* Cykl rozwojowy motyla - pokoloruj, porozcinaj i ułóż w kolejności .
https://naszelementarz.men.gov.pl/generator/worksheet/78832dfdb9309e51a2021e8d082f49f66d1a4a1829d09739046624b53c7b0333/karta-pracy-karta-pracy-nr-77-etapy-rozwoju-motyla.pdf
* cykl rozwojowy motyla kolorowanka 2
Środa 13 maja
Temat dnia: Wiosna na łące. Pożyteczne owady.
zajęcia ruchowe, zajęcia przyrodnicze, ćwiczenia grafomotoryczne, ćwiczenia w liczeniu, zajęcia plastyczne, ćwiczenia w liczeniu
ZADANIA
1. Gimnastyka na dobry początek dnia
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=-pmG45LdGKw&fbclid=IwAR1IqYxs7udtkBqkd_ey6dTt9BZ2OzxdnHC4wrGbiMoO0NLvaq1jdY5NkM8
2. Ćwiczenia w liczeniu. Ćwiczenia grafomotoryczne.
Karta pracy, cz. 4, s. 42.
Liczenie pszczół. Łączenie pszczół z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończenie kolorowania plastrów miodu.
(przypomnienie wiadomości z życia pszczół).
Proszę o zdjęcie wykonanej strony.
Lekcja zawodoznawstwa - "Pszczoły na łące" - praca pszczelarza:
"Jak to się robi - Miód" - film
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=-borL7XIPeY
4. Praca plastyczna - "Biedronka" - proszę o zdjęcie wykonanej pracy.
• Rozmowa na temat budowy biedronki.
R. na zdjęciu pokazuje części ciała biedronki, nazywa je (pancerz, pod nim skrzydła, głowa, oczy, aparat gębowy, nogi, czułki).
Biedronki należą do rodziny chrząszczy. Przechodzą przez stadia przeobrażenia (jak np.motyl). W Polsce najczęściej spotykanymi gatunkami biedronek są dwukropki i siedmiokropki, co oznacza, że liczba kropek nie wskazuje na wiek,tylko na gatunek. Biedronki są pożyteczne, bo zjadają mszyce – szkodniki roślin.
Propozycje biedronek - lub inne według własnego pomysłu:
5. Liczymy
kliknij
https://www.matzoo.pl/zerowka/dodawanie-w-domino_51_339
Zadania dodatkowe - dla chętnych
*Ćwiczymy spostrzegawczość - nazwij zwierzę i odnajdź je na łące
kliknij
https://view.genial.ly/5eb70cd82fb48d0d930ba33e
Czwartek 14 maja
Temat dnia: Wiosenna łąka - wycieczka na łąkę.
zajęcia przyrodnicze, zabawy ruchowe, ćwiczenia grafomotoryczne, ćwiczenia w czytaniu, religia
ZADANIA
1. Spacer na łąkę - w zależności od pogody! Jeśli pogoda nie zezwoli na spacerowanie - przełóżcie go na inny termin.
• Poszukiwanie roślin i zwierząt.
• Opisywanie ich rzeczywistego wyglądu.
• Obserwowanie zachowania owadów, słuchanie wydawanych przez nie odgłosów.
• Obserwowanie roślin poruszanych wiatrem, rozpoznawanie ich i nazywanie.
• Oglądanie wybranych roślin lub zwierząt przez lupę.
• Zbieranie znanych roślin w celu wykonania zielnika. Pamiętajcie, nie wolno zbierać roślin chronionych, rzadkich i zagrożonych.
Dzieci oglądają rośliny, nazywają wskazywane części (łodyga, korzeń, liść, kwiat).
• Robienie bukietów z kwiatów.
• Ćwiczenia oddechowe "Dmuchamy na dmuchawiec" (mniszek pospolity).
Proszę o zdjęcie z pobytu na łące.
2. Dowolne zabawy lub ćwiczenia gimnastyczne na łące - według pomysłu dzieci i rodziców.
4. Przygotowanie roślin do zasuszenia: umieszczenie przyniesionych ze spaceru roślin pomiędzy stronami starej gazety i obciążenie jej np. stosikiem ułożonych książek. Przynajmniej raz dziennie zmieniajcie gazetę, aż do momentu wysuszenia rośliny. Całkowite wyschnięcie trwa około dwa tygodnie. Po zakończeniu suszenia przyklejamy rośliny kawałkami taśmy przeźroczystej na sztywniejsze
kartki. Wykonujemy podpisy - nazwy roślin. Kartki z boku dziurkujemy dziurkaczem i związujemy wstążeczką. Możemy również pojedyncze kartki włożyć w koszulki ochronne. Wtedy nie trzeba dziurkować. Konieczna pomoc rodziców przy tych wszystkich czynnościach.
Proszę o prezentację na zdjęciach zielników, gdy będą już całkowicie gotowe.
5. Ćwiczenia grafomotoryczne.
* Karta pracy, cz. 4, s. 41.
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach. Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.
Proszę o zdjęcie wykonanej strony.
• SZEŚCIOLATKI Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 76.
Czytanie zdań, pisanie X pod wyrazem tak
jeżeli zadanie jest prawdziwe, lub pod wyrazem
nie, jeżeli zdanie jest fałszywe.
Proszę o zdjęcie wykonanej strony.
6. Kończenie rymowanek o łące.
Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno… (łąka)
Czerwone jak gotowane raki – to… (maki)
Ma żółty środek, białe płatki,
łodyga u niej wiotka.
Ten łąkowy kwiat to… (stokrotka)
Piegowata dama. Po łące chodzi od rana.
Wygrzewa się w promykach słonka.
To maleńka… (biedronka)
Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie, to… (motyle)
Lata, lata koło nosa. Uwaga! To groźna… (osa)
Lata, lata obok czoła. To miodna… (pszczoła)
6. Religia -Temat: Słuchamy Pana Jezusa - Pismo święte.
kliknij https://www.youtube.com/watch?v=dlfkCDs8SqA
kliknij https://www.youtube.com/watch?v=rxBGuKraCLY
Narysować księgę Pisma Świętego.
Zadanie dodatkowe - dla chętnych
* Sudoku dla początkujących - kliknij na obrazek, który pasuje w miejsce znaku zapytania, tak, aby w pionie i poziomie żaden obrazek się nie powtarzał.
kliknij
https://view.genial.ly/5eb95b807792c20d16619660
Piątek 15 maja
Temat dnia: Dmuchawce, latawce, wiatr...
ćwiczenia spostrzegawczości, zajęcia przyrodnicze, ćwiczenia słuchowe, ćwiczenia ruchowe, ćwiczenia w czytaniu, zajęcia matematyczne, praca plastyczna
ZADANIA
1. Karta pracy, cz. 4, s. 43.
Odszukanie na obrazku ukrytych zwierząt. Nazywanie ich. Określanie, dlaczego trudno było je odszukać.
Rodzic opowiada o zastosowaniu niektórych roślin zielnych. Pokazuje syropy, kremy, suszone zioła na herbatę (np. rumianek), szampon pokrzywowy, tabletki rapacholin, krem rumiankowy…te produkty, które ma w domu lub na ilustracji w kartach pracy: oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów z roślin zielnych.
2. Degustacja ziołowej herbatki np. rumiankowej.
3. Wiosenne gry i łamigłówki w wersji interaktywnej.
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=T53SX7H_bgk&feature=emb_logo
4. Ćwiczenia słuchowe - "Na jaką głoskę"
kliknij
https://view.genial.ly/5e7fc23daafed90da9ad9083
6. Dzieci wykonują dowolne ćwiczenia ruchowe (muzyczno-ruchowe) wybierając z tych, które dotychczas były przesłane i które najbardziej im się podobały.
7. Ćwiczenia w czytaniu - SZEŚCIOLATKI
kliknij
https://wordwall.net/pl/resource/1474864/polski/nauka-czytania
6. Zabawy z sześcianem.
• Przypomnienie cech kwadratu.
R. mówi:
− Nakreśl w powietrzu kształt kwadratu.
− Jakie są boki kwadratu?
− Poszukaj, co wokół ma kształt kwadratu.
• Zapoznanie z sześcianem.
Kilka sześcianów różniących się wielkością.
R. prezentuje dzieciom kilka sześcianów różniących się wielkością. Nazywa figury. Dziecko je ogląda. Liczy ściany. Określają ich kształt – kwadrat. Układaja figury według wzrastającej wielkości, a potem – według malejącej.
• Karta pracy, cz. 4, s. 40.
Oglądanie sześcianów. Określanie różnic i podobieństw między nimi. Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.
• Zabawy z sześcianem – kostką.
Kostka do gry mała lub jeśli mamy duża.
− Dzieci rzucają kostką i wykonują tyle czynności podanych przez R., ile oczek wyrzucą na kostce. Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki…
− Dzieci rzucają kostką i podają liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce.
8. Praca plastyczna do wyboru. Propozycje poniżej (lub własnego pomysłu związanego z tematem "łąki"):
* "Dmuchawce" - pracę wykonujemy na kolorowej kartce, najlepiej ciemnej - jeśli nie mamy można najpierw kartkę pomalować.
Wersja I
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=zz384I62s7U
Wersja II
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=qdq6znih_Yw
* "Kolorowa łąka" (kartka może być biała, ale wtedy zamiast białych kwiatków robimy np. żółte, albo niebieskie)
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=SNzyiETq45Y
* "Łąka ze spiralnych kwiatów" (mogą być w innym kolorze)
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=lN4ZYsw9lzE&t=26s
* Malowanie widelcem (farbę można nakładać pędzlem na widelec bezpośrednia z pojemniczka; kolory dowolne).
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=MMHYlNZiBhM
Proszę o zdjęcie wykonanej pracy.
Zadania dodatkowe - dla chętnych
* Sudoku - wersja trudniejsza
kliknij
https://view.genial.ly/5eb93f0d8a39780d0f676404
* Matematyczne karty pracy - "Biedronki matematyczne"
kliknij
https://drive.google.com/file/d/1_M-h4vQmi4JxgunkrLVndikPB3rsoMNG/view
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz