ZADANIA 7

Plan zajęć i zadania na dni 27 - 30 kwietnia 2020r.


czas trwania zajęć 9.00-12.00
 
Temat tygodnia: Moja miejscowość, mój region



Drodzy Rodzice! 

W tym tygodniu przypada Święto Pracy - więc zajęcia są do czwartku. 
Bardzo dziękuję  Rodzicom za pomoc w przeprowadzeniu diagnozy końcowej!!! Życzę wszystkim zdrowia i dobrego tygodnia. Dzieciom zaś znakomitych efektów nauki i zabawy.



Poniedziałek 27 kwietnia

Temat dnia: Moje miasteczko, moja wieś

zajęcia  językowe, zajęcia przyrodnicze, zabawa ruchowa, ćwiczenia grafomotoryczne, zajęcia plastyczne, ćwiczenia w czytaniu, ćwiczenia słuchowe, religia

ZADANIA

1. Dzieci podają nazwę miejscowości, w której mieszkają, swój adres zamieszkania i adres przedszkola (Golin1).


2. Słuchanie wiersza Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby "Małe miasteczko".

W małym miasteczku nie ma wieżowców,
schodów ruchomych ani zoo,
lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,
które śpiewają wesoło.


Dokoła rynku stoi rząd domów
w siedmiu kolorach tęczy;
ruch jest nieduży, spokojnie, miło,
czasami pszczoła zabrzęczy.


•Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic pyta:
− Jak wygląda małe miasteczko?
− Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?


Zajrzyjcie do galerii, w której na potrzeby zajęć umieściłam zdjęcia dużych miast, miasteczek i wsi

https://spgolin.blogspot.com/2020/04/duze-miasta-mae-miiasteczka.html 


• Wskazywanie różnic między miasteczkiem (wsią), a dużym miastem.


Jakie jest małe miasto? Jaka jest wioska?

Dzieci podają określenia, samodzielnie lub z pomocą

jest spokojnie, dużo zieleni, nie ma smogu, mały
hałas, mniejszy ruch samochodowy…itp.


Jakie jest duże miasto?

jest dużo hałasu, smog, dużo pojazdów, dużo osób… itp


3. Spacer po swojej miejscowości. 

Zadaniem dzieci podczas spaceru jest:
 oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych,
− zwracanie uwagi na budownictwo jedno- i wielorodzinne,
− zachęcanie do obserwacji zmian jakie zaszły w najbliższej okolicy,
− poznawanie nazw mijanych ulic (dotyczy Jasienia),
− przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego, 

przestrzeganie zasad obowiązujących podczas trwającej pandemii.

Podczas spaceru byłoby fajnie, aby dzieci zrobiły zdjęcia najciekawszym, najpiękniejszym miejscom, które odwiedzicie. Może będą to jakieś zabytki, kościół, przydrożna kapliczka, plac zabaw, kolorowy ogród lub sad, piękna łąka, czyli po prostu piękno otaczającej przyrody... Państwa prosiłabym o przesłanie tych zdjęć z krótkim opisem, tak abyśmy stworzyli na blogu "Album naszego regionu".   


4. Zabawa ruchowa na dworze - "Gra w zielone"  (różnicowanie i nazywanie kolorów w różnych odcieniach).

Potrzebna będzie piłka.

Dorosły trzyma piłkę i mówi na zmianę z dzieckiem rymowankę:


- Grasz w zielone? - R.
- Gram! - Dz.


- Masz zielone? -R.  (Na słowa: Masz zielone? Rzuca piłkę do dziecka)


 - Mam! - Dz. (Dziecko chwyta piłkę i po słowie: Mam! Podaje nazwę przedmiotu, zjawiska, rośliny, które są zielone lub mają w sobie kolor zielony).


Dorosły z dzieckiem mówi na zmianę jeszcze raz całą rymowankę z tym, że na końcu dodaje:  


-Raz, dwa, trzy, zielonego szukasz ty! – wtedy dziecko biegnie w poszukiwaniu zielonych przedmiotów, dotyka je i określa jaki odcień zieleni jest na znalezionym przedmiocie np. ciemnozielony, jasnozielony, bladozielony…


Zabawę powtarzamy dowolną ilość razy.



5. Karta pracy, cz. 4, s. 20.

Dzieci rysują szlaczki po śladach, a potem – samodzielnie.
Następnie  rysują w ramce ważne miejsca ze swojej miejscowości.
Rysują po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.


6. Ćwiczenia w czytaniu - sześciolatki. 

"Rymowanki-pary trzyliterowe"

kliknij
http://pisupisu.pl/przedszkole/pary-trzyliterowe 

7. Liczymy sylaby - pięciolatki.

kliknij
http://pisupisu.pl/przedszkole/ile-sylab

8. Religia - Wiadomość od księdza Tomasza:

"Szczęść Boże. Przesyłam kolejne zadanie na następny tydzień pracy zdalnej.
Temat: Czym jest dobro, czym jest zło?
Zadanie: Proszę obejrzeć 2 bajki na YouTubie: Brat Franciszek. Czym jest grzech? oraz 9 N.T. Wybacz nam nasze winy
Po obejrzeniu bajek proszę kartkę w pozycji poziomej podzielić kreską na dwie części. W jednej proszę narysować jakiś zły czyn, a następnie czerwonym mazakiem iksem przekreślić. W drugiej części proszę narysować jakiś dobry uczynek.
Dziękuję za dotychczasową pracę dzieci i tak jak dotychczas proszę przesłać do mnie. Życzę zdrowia i radości. Pozdrawiam"

Bajka "Brat Franciszek. Czym jest grzech?"
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=6D_qR5UVwFw

Bajka N.T. Wybacz nam nasze winy
kliknij

https://www.youtube.com/watch?v=STONCoMgsxQ


Zadanie dodatkowe dla chętnych 
Karta pracy, cz. 4, s. 21.



Wtorek 28 kwietnia

Temat dnia: Najpiękniejsze miejsce świata

zajęcia ruchowe, zajęcia  językowe,  ćwiczenia grafomotoryczne, zajęcia plastyczne, zabawa konstrukcyjna, zajęcia matematyczne, zajęcia ruchowo-muzyczne, zajęcia przyrodnicze

ZADANIA


1. Gimnastyka na początek dnia
kliknij
https://wordwall.net/pl/resource/1171755/gimnastyka-zer%C3%B3wka 

2. Ćwiczenia grafomotoryczne

Karta pracy, cz. 4, s. 22-23

3. Wyjaśnienie słowa "herb".

Możemy dzieciom powiedzieć , że herb to taki znak, godło danego miasta, rzadziej, ale może być wsi. 

 To herby miast znajdujących się w naszej okolicy:


HERB  JASIENIA


HERB  LUBSKA


HERB  ŻAR

4. Oglądanie herbów w kartach pracy (czytamy dzieciom nazwy miejscowości). Rysowanie herbu Jasienia lub wymyślanie herbu dla swojej miejscowości.

Karta pracy, cz. 4, s. 24


5.SZEŚCIOLATKI - zabawa konstrukcyjna z klocków:

Dzieci budują różne domy z klocków. Następnie porównują powstałe budowle, wykorzystują następujące pojęcia: wysoki, niski, wyższy, niższy.


Wykorzystują klocki do wykonania działań matematycznych:


 Na przykład:


Cyfry na klockach napisane są tu markerem suchościeralnym. Jeśli takiego nie macie, aby klocków nie poniszczyć można po prostu położyć małą karteczkę z cyferką.


6. PIĘCIOLATKI - zabawa konstrukcyjna z klocków:

Dzieci budują różne domy z klocków. Następnie porównują powstałe budowle, wykorzystują następujące pojęcia: wysoki, niski, wyższy, niższy.


Następnie wykonują zadanie
Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie
do czytania, pisania, liczenia, s. 75.



 7. Zabawa ruchowo-taneczna z poduszkami w parach

kliknij
https://www.facebook.com/tworcza4/videos/549044366037522/


8. Ciekawe zawody - praca ornitologa.

W Jasieniu, jak niektórzy wiedzą przy ulicy Podmokłej znajduje się gniazdo bocianów. Można je obserwować, gdyż zainstalowana jest kamera:

JASIEŃSKIE BOCIANY ONLINE
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=j3gdQbsJ1vc

Zachęćcie dzieci i od czasu do czasu podejrzyjcie, co dzieje się w gnieździe. Teraz samica wysiaduje jaja - jest ich 5. Przy tej okazji możemy dzieciom opowiedzieć o pracy ornitologa.

Kto to jest ornitolog?
 
kliknij
http://wikikids.pl/pl/artykul/kim-jest-ornitolog

Film "Skąd ptaki wiedzą, dokąd mają lecieć?"

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=dLgZrIJQwc4

Film - "Ptaki mieszkające w mieście"
kliknij

https://www.youtube.com/watch?v=gjLfDo2YsGE






Środa 29 kwietnia

Temat dnia: Kim jesteś?

zajęcia  muzyczne,  ćwiczenia grafomotoryczne,  zajęcia językowe, zajęcia przyrodniczo-społeczne, zajęcia matematyczne, zajęcia logopedyczne, język angielski

ZADANIA 

1. Wysłuchanie jednoczesne i oglądanie teledysku piosenki "Jestem Polakiem". Możemy tej piosenki nauczyć się na pamięć.

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

2. Karta pracy, cz. 4, s. 26.
Określanie, co przedstawiają zdjęcia. Odszukanie w naklejkach zdjęć podobnych krajobrazów
i naklejenie ich obok odpowiednich zdjęć. Rysowanie takiego samego rysunku po prawej stronie, jaki jest po lewej stronie. Określanie, co znajduje się w rogach rysunków. 


3. Słuchanie wiersza Ewy Stadtmüller "Kim jesteś?"

Czy wiesz, kim jesteś?
− To oczywiste!
Co ci jest bliskie?
− Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy
− biało – czerwone.
Ojczyste godło
− orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
− mazurka dźwięki,
no i stolica
− miasto syrenki.


I jeszcze Wisła
co sobie płynie:
raz na wyżynie,
raz na równinie,
i mija miasta
prześliczne takie…
− Już wiesz, kim jesteś?
− Jestem Polakiem.


• Rozmowa na temat wiersza.
R. pyta:
− Co jest bliskie osobie z wiersza?
− Jakie znaki ojczyste?
− Co jest jeszcze bliskie?
− Kim jest osoba z wiersza? A  kim ty jesteś?


Przypomnienie symboli narodowych: flaga, godło, hymn.

Wysłuchanie hymnu Polski - przypominamy dzieciom tytuł hymnu "Mazurek Dąbrowskiego".

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=_5VZNXrywoo


 3. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

SZEŚCIOLATKI

Korzystamy z liczmanów:

Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery
i liczby, cz. 2, s. 63.


kliknij
https://view.genial.ly/5e8252f5aafed90da9c71776

 4. Położenie przedmiotów
PIĘCIOLATKI

kliknij
https://szaloneliczby.pl/nad-pod/

 5. Gimnastyka buzi i języka - dla tych co mają drukarkę można wydrukować i zagrać. Pozostali wykonują tylko ćwiczenia z planszy

kliknij
https://i.pinimg.com/originals/6b/cd/e5/6bcde5de10bfa2ec31fe063f6030ce84.jpg 

6. Język angielski

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk&list=RDGoSq-yZcJ-4&index=5 

  
Zadania dodatkowe dla chętnych: 

*Karta pracy, cz. 4, s. 25.

 * Symbole narodowe 

Karty pracy do druku
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2019/04/PRZEDSZKOLANKOWY-BAZGROLNIK-PRZEDSZKOLAKA-cz%C4%99%C5%9B%C4%87-5.pdf
 
Czwartek 30 kwietnia

Temat dnia: Dzień Flagi?

zajęcia językowe, zajęcia przyrodnicze, zajęcia czytelnicze, zabawa ruchowa, zajęcia plastyczne, zajęcia grafomotoryczne, zabawa relaksacyjna

ZADANIA

1. Przypomnienie nazw miesięcy - dzieci starsze wymieniają nazwy po kolei. Dzieci młodsze wymieniają miesiące, które pamiętają, miesiąc w którym się urodziły.

Gra dla 6 - ciolatków - rodzice czytają dzieciom pary miesięcy zapisane na kretach - jeżeli następują one po sobie dziecko ma kliknąć na kreta, jeśli nie nie klika.

kliknij
https://wordwall.net/pl/resource/441551/matematyka/miesi%c4%85ce

Informujemy dzieci, że jutro rozpoczyna się nowy miesiąc. Jaki? Występuje on w wierszu posłuchajcie....

2. Słuchanie fragmentu wiersza Apolinarego Nosalskiego 
"O dwunastu braciach – maj".

Gałązka bzu.
Wreszcie się zjawia
maj wystrojony
i bzu przynosi
pełne brzemiona.
Przez całe ranki,
całe wieczory
gra na fujarce
z wierzbowej kory.


R. pyta:
− Jak nazywa się nowy miesiąc?
− Jaki miesiąc był przed nim? Jaki będzie po nim?
− Gałązki, jakiego krzewu przynosi nam maj?
− Co dzieje się w przyrodzie w maju?


Oglądanie kwiatów bzu - mówimy dzieciom, że  krzew, na którym pojawiają się pachnące kwiaty to bez lilak. Kwiaty mogą być różnego koloru. Jeśli w pobliżu domu rośnie ten krzew można pooglądać i powąchać go podczas spaceru.











 3. Opowiadamy dzieciom, że na początku maja w Polsce obchodzimy ważne święta narodowe:

1 maja Dzień Pracy
2 maja Dzień Flagi
3 maja Święto Konstytucji 3 Maja

 4. Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby "Dzień Flagi". Ilustracja znajduje się tutaj:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=72


W przedszkolu gruchnęła wieść, że zbliża się Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej i wszystkie przedszkolaki będą malować chorągiewki.
– A po co? – spytała Lenka.
– Na jaki kolor? – chciał wiedzieć Alan.
– Na czerwony – powiedział Szymek.
– Nie. Na biały – sprostowała Ada.
– A po co? – ponownie spytała Lenka.
– Będziemy z nimi maszerować. Flagi byłyby dla was za ciężkie – wyjaśniła pani.
– Tylko wojsko maszeruje. My nie jesteśmy wojskiem – zauważył Alan.
– Ale jesteśmy Polakami, a to dzień poświęcony naszej polskiej fladze. Z tej okazji możemy
nawet maszerować – powiedziała z uśmiechem pani. – Drugiego maja przemaszerujemy przez
całe osiedle.
– Dostaniemy prezenty? – zapytał Hubert.
– To Dzień Flagi, a nie Dzień Dziecka – zauważył Szymek.
Hubert się naburmuszył. Jednak musiał przyznać, że Szymek ma rację. Jeśli już wręczać prezenty, to polskiej fladze, a nie przedszkolakom, którzy z pewnością nie są ani flagami, ani
chorągiewkami. Wszyscy lubią malować, więc chwilę później Ada, jej koleżanki i koledzy z zapałem przystąpili
do pracy. Jednak malowanie chorągiewek nie było wcale proste. Wymagało szczególnej uwagi. Ci, którzy się zagapili i zamalowali na czerwono więcej niż połowę chorągiewki, musieli malować od nowa. Bo przecież chorągiewka w polskich barwach powinna być tylko w połowie
czerwona. Ada też nie od razu była zadowolona ze swojej pracy.
– Dobrze, że na chorągiewkach nie trzeba malować komarów. Komary są strasznie trudne do wykonania – pocieszyła ją Lenka.
– Muchy też – dodała Ada. I poczuła ulgę, że nie musi malować ani mrówek, ani much, tylko
czerwony pas na białej chorągiewce. W Dniu Flagi przedszkolaki z przedszkola Ady wzięły udział w radosnym marszu po osiedlu. Każde dziecko niosło dumnie własnoręcznie wykonaną biało-czerwoną chorągiewkę.
Dzieci machały nimi, aż furczało. Ada widziała las rąk przed sobą i czuła, że wszyscy, ona także, robią coś bardzo ważnego. Żałowała, że nie widzą jej rodzice i Olek, i babcia z dziadkiem. Przechodnie z podziwem patrzyli na maszerujących.
– O, widzę, że mali Polacy też świętują – pochwaliła ich jakaś pani w sukience w paski. Ada czuła dumę, że mieszka w Polsce, że maszeruje z biało-czerwoną chorągiewką i że jest
Polką – może trochę małą, ale co tam: przecież kiedyś urośnie.
– Będę wtedy maszerowała z dużą flagą, żeby było ją widać aż z kosmosu – powiedziała.
– Nasze chorągiewki też widać – zapewniła ją Lenka.
Ada i Lena podniosły swoje chorągiewki jeszcze wyżej i pomachały kosmonautom i kosmitom.
Niech wiedzą, że polska flaga świętuje, a z nią świętują mali Polacy.


R. rozmawia z dzieckiem na temat opowiadania:
− Po co przedszkolaki malowały flagi?
− Jak czuła się Ada, maszerując 2 maja z kolegami i koleżankami i machając chorągiewką?
− Z czego była dumna?


• Ćwiczenia z tekstem.


https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=72


Starsze dzieci czytają głośno teksty umieszczone
pod ilustracjami do opowiadania. Młodszym czytają Rodzice.


•Karta pracy, cz. 4, s. 28.
Czytanie całościowe zdania To mapa Polski. Czytanie samodzielne (6-latki) lub z R. (5-latki) napisów odszukanych w naklejkach: Wisła, stolica, Bałtyk, Tatry. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach na mapie.
R. pyta (przypomnienie):
− Co to jest Bałtyk?
− Gdzie się znajduje?
− Jak nazywa się stolica Polski?

Przypomnienie symboli narodowych: flaga, godło, hymn.


5.  Zabawa ruchowa

kliknij
https://view.genial.ly/5e8f24d6602d4b0e2631178e

6. Zajęcia plastyczne - flaga Polski - wybieramy jedną technikę. (Możemy też wykleić kontury watą, płatkami kosmetycznymi i pomalować).

kliknij
http://www.kreatywniewdomu.pl/2017/11/flaga-symbol-narodowy.html

Tu można pobrać szablon do wyklejania kuleczkami plasteliny, lub kuleczkami bibuły, lub malowania patyczkiem kosmetycznym.

kliknij
https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_tags/flaga-polski-do-kolorowania/

A tu szablon do malowania farbami, lub techniki wydzieranki 

kliknij
https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_downloads/flaga-polski-do-kolorowania-i-wylepiania/ 


Możemy zrobić zwykłą flagę na patyczku lub wykałaczce do udekorowania domu, z kartki białej i czerwonej (lub pomalowanej na czerwono).

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=PEZT9Ls2T0E 

• Ćwiczenia grfomotoryczne - Karta pracy, cz. 4, s. 27.
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach spirali – dużych i małych.



Zadania dodatkowe dla chętnych:

* "Parasole na wiosenny deszczyk" – zabawa relaksacyjna – masażyk 
 
Siadamy w parze z dzieckiem. Zabawę rozpoczyna osoba siedząca z tyłu, lekko stukając wszystkimi palcami w plecy osoby siedzącej z przodu. Potem po kolei  rysuje elementy, o których mowa w tekście. Po zakończeniu wiersza następuje zmiana ról.


Kiedy deszcz na dworze pada,

To w szatni stoi kolorowych

Parasoli gromada.

Ten pierwszy w esy-floresy – 

To parasol Teresy.

Drugi – czerwony w kółka –

To parasol Jurka.

Trzeci – beżowy w kropki –

To parasol Dorotki.

Czwarty – żółty w kwiatki – to parasol Beatki.

Piąty – w ciapki zielony –

To parasol Ilony.

Szósty – niebieski w kratkę – wybrał sobie Małgorzatkę.

Z Małgorzatką chodzi wszędzie

I czeka, aż deszcz będzie. (Anna Łada-Grodzicka)

* film "Po co krajom flagi?" - zaczyna się od minuty 6.30

 kliknij
https://vod.tvp.pl/video/dlaczego-po-co-jak,wiatr-flaga-lody,1397081 
 
* Ćwiczenie pamięci:
kliknij
 * Puzzle









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz