ZADANIA 6

Plan zajęć i zadania na dni 20 - 25 kwietnia 2020r.


czas trwania zajęć 9.00-12.00
 
Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę



Drodzy Rodzice! 

W tym tygodniu będzie dużo gier, filmików i quizów tematycznie związanych z dbałością o środowisko naturalne. Gdyż 22 kwietnia przypada Światowy Dzień Ziemi.
Dzieci zdobędą wiedzę o cyklu życia produktów i nauczą się, jak segregować śmieci. Dowiedzą się, co to znaczy być przyjacielem przyrody! Poznają nową literę H h oraz  utrwalą poznane litery, poćwiczą aktywne słuchanie poprzez udostępnione bajki i filmy. Rozwiążą proste zadania matematyczne, utrwalą poznane cyfry oraz poćwiczą umiejętność przeliczania, logiczne myślenie i spostrzegawczość. Nauczą się lub posłuchają tematyczne piosenki oraz  utrwalą słownictwo w języku obcym. Będzie też możliwość stworzenia prac plastycznych i technicznych, kolorowania obrazków. W zadaniach dodatkowych znajdziecie propozycje dla chętnych. W razie wszelkich pytań i budzących się wątpliwości, czy tez gdy coś nie będzie działać jestem do Państwa dyspozycji.
Życzę wszystkim DZIECIOM I RODZICOM dobrego tygodnia 😍 Jak zawsze serdecznie proszę o zdjęcia z pracy dzieci.



Poniedziałek 20 kwietnia

Temat dnia: Strażnicy przyrody

zajęcia muzyczne, zajęcia  językowe, zajęcia przyrodnicze, zajęcia plastyczne, zabawa ruchowa


ZADANIA

1. Nauka piosenki "Nasza planeta". Puszczamy dziecku kilka razy piosenkę, aby sobie mogły podśpiewywać. Dziś mogą się nauczyć 1 zwrotki i refrenu. Wyjaśniamy słowo SOS, ekologiczna misja.

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I 

Rozmowa z dziećmi:

Czym jest Ziemia?
Dlaczego musimy o nią dbać?
Czy wszyscy mieszkańcy Ziemi są jej przyjaciółmi?
Kogo można nazwać przyjacielem Ziemi?
Czego potrzebuje Ziemia, żeby była domem dla ludzi, roślin i zwierząt?


2.  Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Strażnicy przyrody. Karty pracy, cz. 4, s. 12–13. Rodzic czyta wiersz.

Kolorowanie rysunków zwierząt.
Odpowiadanie na pytania:
− Co robiły dzieci w lesie?
− Co mówiły zwierzęta o dzieciach?
− Jak wy zachowujecie się w lesie?


• Oglądanie zdjęć wybranych drzew – liściastych i iglastych, zapoznanie z cechami wybranych drzew (z listy na dole strony wybieramy popularne gatunki drzew i krzewów, oglądamy z dziećmi).


kliknij
https://www.wlin.pl/las/atlas-drzew-i-krzewow/








Omawiamy z dzieckiem budowę drzewa.

Wypowiedzi dzieci na temat, co nam dają drzewa? 
"Burza mózgu" - dzieci podają swoje propozycje, rodzice mogą podawać swoje, na zmianę.
Propozycje:


·       Dają nam tlen. Bez tlenu nie możemy żyć.

·       Oczyszczają powietrze z toksyn.

·       Dają nam drewno do budowy domów, produkcji mebli i innych materiałów.

·       Liście brzozy, kora dębu i wierzby, młode pędy sosny czy kwiatostany lipy od wieków wykorzystywane są w ziołolecznictwie.

·       Są domem dla tysięcy stworzeń  od owadów i ssaków po ptaki.

·       Dają smaczne owoce i nasiona dla ludzi oraz zwierząt.

·       Dają nam ciepło (służy jako opał).

·       Upiększają krajobraz.

·       Sadzone przy drogach chronią przed kurzem i hałasem.

·       Chronią przed palącym słońcem.



2. Praca plastyczna - "Moje wiosenne drzewko" (do wyboru)


Wersja 1 - paluszkami robimy zielone liście i różowe kwiatki jeżeli malujemy na białej kartce. Można zrobić białe kwiatki - malując na kartce niebieskiej.

kliknij
http://crayonka.blogspot.com/2011/04/drzewo-wiosna-i-jesienia.html


Wersja 2 - dłoń odrysowujemy i wycinamy, liście z kuleczek zrobionych z bibuły, tez można wpleść białe lub różowe kulki jako kwiaty.








3. Zabawa ruchowa "Pod dyktando".
Dziecko porusza się po mieszkaniu lub po podwórku zgodnie z poleceniem: dwa kroki do przodu, jeden krok w prawo, trzy kroki w lewo, jeden do tyłu, w tył zwrot itp.

4. Odkrywanie litery H,h

PIĘCIOLATKI

Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie
do czytania, pisania, liczenia, s. 72.

• Opisywanie, co przedstawia obrazek.
• Określanie pierwszych głosek w słowie hamak
i nazwach rysunków.
• Rysowanie po śladach rysunków.
• Kolorowanie wybranych rysunków.
• Zaznaczanie liter h, H w wyrazach.


SZEŚCIOLATKI
•Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – hamak.
Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery
i liczby, cz. 2, s. 70.

R. pyta:
−W czym leżał Olek?
−Czy przyjemnie jest leżeć w hamaku?
• Analiza i synteza słuchowa słowa hamak.
Dzieci dzielą słowo hamak na sylaby oraz na głoski. Liczą, ile w słowie jest sylab i ile głosek. Wyróżniają pierwszą głoskę. Następnie wymieniają inne słowa rozpoczynające
się głoską h (herbata, hotel, huta…) oraz mające ją w środku (juhas, bohater…).
• Budowanie schematu słowa hamak - (Białe kartoniki)
Dzieci jeszcze raz dzielą słowo hamak na sylaby, układając i rozsuwając białe kartoniki. Układają tyle kartoników, ile głosek słyszą w słowie hamak, wymawiają głoski głośno, dotykając kolejnych kartoników.
• Budowanie schematu słowa Hubert (białe kartoniki dla każdego dziecka).
R. wyjaśnia, że Hubert to kolega Ady. Dzieci dzielą imię na sylaby i na głoski. Układają schemat imienia Hubert.
• Budowanie modeli słów: hamak, Hubert.
(Czerwone kartoniki i niebieskie kartoniki)
Dzieci głośno wymieniają głoski w słowach: hamak, Hubert. Potem określają rodzaj głoski h, mówiąc ją długo: hhhyyyy…
krótko: h, h, h, h… Głoska h jest spółgłoską i oznaczamy ją na
niebiesko.
Pod schematami słów: hamak, Hubert, zaznaczają
miejsca głoski h na niebiesko.
Wskazują pozostałe spółgłoski i zaznaczają je na niebiesko. Pozostałe głoski – samogłoski – oznaczają czerwonymi kartonikami.
• Odkrywanie litery h, H.
Kartoniki z literami h, H
R. pokazuje litery h, H: małą i wielką. Dzieci określają ich wygląd. Następnie umieszczają kartoniki z literami pod modelami słów: hamak, Hubert.
Dzieci przypominają, kiedy używamy wielkiej litery.
• Umieszczanie kartoników z poznanymi wcześniej literami pod modelami słów: hamak, Hubert.
Kartoniki z literami: u, b, a, m, k, e, r, t (z wyprawki).
Dzieci układają kartoniki z poznanymi wcześniej literami pod modelami słów: hamak, Hubert. Odczytują powstałe wyrazy.
Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery
i liczby, cz. 2, s. 70–73.

• Nazywanie zdjęć. Rysowanie pod każdym zdjęciem tylu kresek, z ilu głosek składa się jego nazwa.
• Zaznaczanie na niebiesko liter h, H w wyrazach.
• Czytanie sylab i krótkiego tekstu.
• Skreślanie co drugiej litery w ciągu liter.
• Odczytanie hasła z pozostałych liter.
• Uzupełnianie zdań obrazkami odszukanymi
wśród naklejek. NAKLEJKI OPUSZCZAMY BO ZOSTAŁY W PRZEDSZKOLU
• Wodzenie palcem po literze h – małej
i wielkiej, pisanej. Pisanie liter h, H po śladach,
a potem – samodzielnie.





Wtorek 21 kwietnia

Temat dnia: Jak dbać o przyrodę

zajęcia muzyczno-ruchowe, zajęcia  językowe, zajęcia przyrodnicze, religia, zajęcia matematyczne, ćwiczenia pamięci, ćwiczenia w czytaniu

ZADANIA

1. Przywitanie i rozgrzewka na dobry początek dnia dla dzieci i rodziców 😉 Tą rozgrzewkę można sobie robić codziennie, jeśli tylko się podoba.

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0fd9gvnihmldd9iO7K4P1BZLZeycH3ngKMN7J9BV2vdjYX1wklOlsbBT8

2. Karty pracy, cz. 4, s. 14–15.
Oglądanie obrazków. Ocenianie, czy Olek i Ada są przyjaciółmi przyrody. Rysowanie, jak dzieci dbają o przyrodę. Słuchanie nazw roślin chronionych przedstawionych na zdjęciach.


3.  Utrwalenie piosenki "Nasza planeta". Nauka 2 zwrotki.

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I 

4. Religia - oglądanie bajki pt. "Moja katolicka rodzina Święta Faustyna i Miłosierdzie Boże"

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=984Jyp65J_Y

Wiadomość od Księdza Tomasza:
Następnie proszę wykonać rysunek przedstawiający duże czerwone serce, z którego wychodzą dwa promienie symbole wody i krwi, coś w stylu promieni z obrazu Jezusa Miłosiernego ( zaznaczam obrazu Jezusa Miłosiernego NIE RYSUJEMY tylko samo serce z promieniami). Pozdrawiam i zdrowia życzę.
Wykonane zadanie proszę do mnie odesłać w taki sam sposób jak dotychczas.



5. Ćwiczenia w orientowaniu się na kartce.

SZEŚCIOLATKI
Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery
i liczby, cz. 2, s. 74.

Opowiadanie o tym, co się dzieje na obrazku. Rysowanie w prawym górnym rogu słoneczka, w lewym górnym rogu – chmurki, w prawym dolnym rogu – żabki, a w lewym dolnym rogu – kwiatka.


6. Ćwiczenia w liczeniu.

PIĘCIOLATKI
Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie
do czytania, pisania, liczenia, s. 73.

Wykonanie polecenia. 
Liczenie ile na obrazku znajduje się chmurek, drze, pszczół, dzieci, ludzi, biedronek, motyli.


6. Ćwiczenia pamięci.

kliknij
https://view.genial.ly/5e9af762b65e370dac6fe513


7.  Ćwiczenia w czytaniu dla SZEŚCIOLATKÓW - dzieci czytają razem z lektorem:

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=6Zqa2hDFVIc&list=PL0Eikq7cf_aS9lzPcMgHr-6Yvkn5FnodI&index=1 

Zadanie dodatkowe dla chętnych

8. Litera H- do druku (młodsze dzieci mogą pokazywać palcem i nazywać poszczególne litery)




kliknij
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/ukryte-literki-litera-h/

 


Środa 22 kwietnia

Temat dnia: Ochroń przyrodę

zajęcia przyrodnicze, ćwiczenia grafomotoryczne, zajęcia  językowe,  zajęcia matematyczne, ćwiczenia ruchowe, zajęcia plastyczne dla chętnych


ZADANIA

1. Wyjaśnianie słów "lasy to płuca Ziemi".
R.  wyjaśnia, że lasy to płuca Ziemi, bo produkują tlen, którym oddychamy, zatrzymują także pył i kurz, oczyszczają powietrze, a drzewa iglaste wydzielają olejki eteryczne.


2. Zabawa graficzna - "Drzewko"

Dajemy dziecku kartkę z narysowanym lub wydrukowanym konturem drzewa. W zależności od kształtu drzewa dziecko wypełnia rysunek trójkątami (drzewa iglaste), małymi kołami (drzewo liściaste). Wersja 1 - dziecko rysuje samo trójkąty lub koła. Wersja 2 - dziecko wycina narysowane na kartce kółeczka lub trójkąty i nakleja w konturach.









3. Co zanieczyszcza powietrze? Oglądanie filmiku edukacyjnego "Zanieczyszczone powietrze". Rodzice oglądają z dzieckiem, aby równocześnie komentować.

kliknij
https://www.youtube.com/watch?time_continue=288&v=sAKyhfxxr7s&feature=emb_logo


4. Dodawanie i odejmowanie. Układanie zadań.
• Karta pracy, cz. 4, s. 16.
Oglądanie sytuacji przedstawionych na obrazkach. Układanie o nich zadań.
Np.: W sadzie rosło 8 drzew. 4 drzewa uschły. Ile drzew zostało? Przedstawianie ich za pomocą liczmanów. Starsze dzieci zapisują na kartce działanie: 8-4=4 
Rysowanie po śladzie drogi Olka, Ady i dziadka do lasu.

5. Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – "Kwiatek rośnie".
Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym. Tułów pochylają do przodu, dłonie układają na podłodze. Na hasło: Kwiatek rośnie, dzieci powoli prostują tułów. Na hasło: Kwiatek wyciąga się do słońca – wyciągają ręce jak najwyżej. Na hasło: Kwiatek więdnie, dzieci powoli wracają do pozycji wyjściowej.

Dobrze jest ćwiczyć razem z dzieckiem, tak aby naśladowało ruchy.
 

 6. Ćwiczenia grafomotoryczne.
• Karta pracy, cz. 4, s. 17.
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach. Rysowanie tulipanów po śladach, bez odrywania kredki od kartki. Kolorowanie ich. 


7. 22 kwietnia obchody ŚWIATOWEGO DNIA ZIEMI -  wspominamy dzieciom, że dziś na całym świecie obchodzony jest Dzień Ziemi. Z tej okazji możemy np. posprzątać swoje podwórko. 


Zadania dodatkowe dla chętnych
* kolorowanki do wyboru:





lub tutaj (na dole strony są różne propozycje):
kliknij
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/dbajmy-o-ziemie-chronmy-rosliny/

* Coś ekstra , dla tych co chcą poeksperymentować.
PLANETA ZIEMI Z ROSNĄCYCH FARB - lub inny obrazek :)

kliknij
https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/04/planeta-ziemia-praca-plastyczna/?fbclid=IwAR0VwqCVFO-LQOZIS_mpRo1HAQ0emyn_n_QmYwcv0rkF37aFx3vnpDY5B0g


* Nasz filmik z wrześniowego przedstawienia ekologicznego "SOS dla lasu"

kliknij
https://www.facebook.com/968431179945783/videos/512983106148767/



Czwartek 23 kwietnia

Temat dnia: Segregujemy śmieci

zajęcia przyrodnicze,  zajęcia  językowe, zajęcia plastyczne, zajęcia muzyczne, zajęcia czytelnicze



1. Oglądanie filmiku "Rady na odpady - bajka edukacyjna"

kliknij

https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k


Wyjaśnienie znaczenia słowa recykling. 


Pokazujemy dziecku znak recyklingu:


* Nauka na pamięć rymowanki:

Kolory kontenerów wszyscy dobrze znamy,
segregujemy śmieci, do nich je wrzucamy:
do żółtego plastikowe butelki, puszki po napoju, 

szkło do zielonego, gazety i kartony zawsze do niebieskiego.





* Karta pracy, cz. 4, s. 18.
Łączenie śmieci z odpowiednimi pojemnikami. Rysowanie butelek i słoików po śladach.



2. Gra "Akcja segregacja"

https://view.genial.ly/5e971e3a043e350e09005ddb 

3. Woda potrzebna do życia.

* Rozmowa na temat do czego potrzebna jest woda? Dzieci podają swoje przykłady. Możemy je uzupełniać.

• Karta pracy, cz. 4, s. 19.
Olek i Ada zakładają hodowlę hiacyntów. Oglądanie rysunków Ady i ich rozszyfrowywanie.
Dzieci podają, jakie czynności należy wykonać:
− przygotować doniczkę z ziemią,
− włożyć do doniczki cebulkę hiacynta,
− podlać roślinę i umieścić w słonecznym miejscu,
− podlewać hiacynta co kilka dni.


* Skąd bierze się  zanieczyszczona woda? Oglądanie filmu pt. "Woda krąży – woda wraca. Obieg wody w przyrodzie"


kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=ylxVLAxOxDY


4. Praca plastyczna - "Moja ekologiczna zabawka" lub "Ekoludek" - prace z surowców wtórnych według własnego pomysłu.

5.  Słuchanie w czasie pracy piosenki pt. "Świat w naszych rękach" 

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

6. Bajka do czytania przez rodziców pt. "Cuda ze śmieci" - klikamy na poszczególne obrazki - pojawiają się kolejne strony

http://www.czystabydgoszcz.pl/akcje-ekologiczne/kacik-dla-dzieci/bajka/

6. Zadania dla chętnych.

* Quiz o wodzie (naciskamy strzałkę, aby usłyszeć stwierdzenie- klikamy na uśmiechniętą buzię, gdy się zgadzamy, na smutną gdy odpowiedź jest nie)

kliknij
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/c63a4c5c51d5b5e8e5b23cc553039dda_/index.html 

  
 * Gra "Sieć kanalizacyjna"
kliknij
https://mpwik.com.pl/view/klozeciak_game2


 * film "Dokąd jeżdżą śmieciarki?

kliknij
https://vod.tvp.pl/video/abc-wszystko-wie,odc-9,17402257
  

* Gra "Segregacja śmieci" 

kliknij
https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/segregacja-smieci 



Piątek 24 kwietnia

Temat dnia: Lis i lornetka

zajęcia  językowe, zajęcia plastyczne, zajęcia ruchowe, ćwiczenia w liczeniu, zajęcia przyrodnicze, język angielski, zajęcia plastyczne dla chętnych

1. Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej Lis i lornetka.
• Przypomnienie przez dzieci, jak należy zachowywać się w lesie.
R. czyta opowiadanie, potem dzieci oglądają ilustracje lub R. w odpowiednim momencie robi przerwę w czytaniu (strony 66-69).


kliknij
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=69

Przedszkolaki bardzo lubią wycieczki. Odwiedziły już zoo, ogród botaniczny i Muzeum Lalek. Tym razem grupa Ady wybrała się do lasu na lekcję przyrody, bo nauka w terenie jest znacznie ciekawsza niż zwykłe opowieści. Dzieci koniecznie chciały obejrzeć paśniki dla zwierząt.W świecie zwierząt nastąpiło wielkie poruszenie.
– Schowajcie się! – krzyknął płochliwy zając. – Idą tu małe człowieki!
– Nie mówi się człowieki, tylko ludzie – poprawiła go łania, spokojnie przeżuwając młode pędy drzew iglastych.
– Na pewno zaatakują kijkami nasze mrowiska! – pisnęły przerażone mrówki. – Kiedyś wielki dwunożny człowiek podeptał nasze całe królestwo!
– Pobiegnę wywęszyć, jakie mają zamiary – oznajmił lis i ruszył przed siebie, wymachując puszystą kitą.
– Boimy się hałasu – pisnęły zajączki, tuląc się do uszatej mamy.
– Tydzień temu ludzkie istoty zostawiły w lesie pełno śmieci: puszki, sreberka po czekoladzie i butelki! – krzyknął oburzony borsuk. – Chyba nie wiedzą, że kiedy słońce rozgrzeje zbyt mocno szklaną butelkę, to może wywołać pożar lasu!
– To straszne! – oburzyła się wiewiórka. – Zaraz przygotuję pociski z orzechów i będę nimi
rzucać. Pac! Pac! W tej samej chwili zza drzew wyłonił się jeleń i dostojnym krokiem zbliżył się do paśnika.
– Witam państwa – przywitał się. – Słyszałem, że boicie się ludzi. Powiem wam, że bać się należy myśliwych, którzy mają strzelby, ale nie ludzkich dzieci, bo one mają dobre serca.
– Tiuu, tiuu! My znamy te maluchy! – odezwały się ptaki. – Zimą sypią dla nas ziarenka i szykują słoninkę w karmnikach, żebyśmy nie zamarzły z głodu. Nadbiegł zziajany lis i, łapiąc oddech, wysapał:
– Kochani, nie ma się czego bać! Te człowieki to bardzo miłe stworzenia.
– Nie mówi się człowieki, tylko ludzie – po raz drugi odezwała się łania.
– No dobrze, ludzie. Duże stworzenie w spódnicy mówiło do nich „moje kochane przedszkolaki”
czy jakoś tak… Urządzili sobie piknik na polanie, a potem posprzątali wszystkie śmieci. Na trawie nie został ani jeden papierek po kanapkach, ciastkach i cukierkach. Wszystkie butelki po sokach i pudełeczka po jogurtach wyrzuciły na parkingu do wielkiego kosza na śmieci.
– A nie krzyczały? – szepnęły wciąż wystraszone zajączki.
– Ależ skąd! One dobrze wiedziały, że w lesie trzeba być cicho, żeby nas nie płoszyć.
– O! To znaczy, że szanują nas i las – powiedziała do rymu pani zającowa.

– Szanować las najwyższy czas! – odpowiedziały chórem zwierzęta. Tego dnia dzieci wróciły z wycieczki bardzo zadowolone. Nauczycielka pochwaliła wszystkie
za to, że w lesie zachowywały się tak, jak należy: nie hałasowały, nie niszczyły mrowisk i norek,
nie zrywały żadnych roślin bez zgody pani i pięknie posprzątały po zakończonym pikniku.
– A może narysujecie to, co najbardziej zapamiętaliście z dzisiejszej wycieczki? Zrobimy wystawę
o lesie.
– Tak! Chcemy!
– Ja namaluję wiewiórkę – ucieszyła się Zuzia.
– I ptaszki.
– A ja narysuję mech – postanowił Jacek.
Pani rozdała dzieciom kartki, kredki i farby. Sama też postanowiła coś namalować. Powstały prawdziwe dzieła sztuki: drzewa iglaste oświetlone słońcem, wiewiórka, ślady kopytek, zielona polana i ptaszki na gałęziach. Jacek namalował czarną plamę i oznajmił wszystkim, że to jest nora niedźwiedzia. Ada narysowała lisa trzymającego w łapkach jakiś dziwny przedmiot.
– Co to jest? – zapytała Kasia.
– To jest lis – odpowiedziała Ada, chociaż uznała, że bardziej przypomina psa niż lisa.
– A co on trzyma?
– Lornetkę – odpowiedziała Ada.
– Lornetkę? Przecież lisy nie używają lornetek – stwierdził Piotrek. – Nie widziałem tam żadnego lisa.
– A ja widziałam – odparła Ada. – Cały czas nas podglądał!
– Naprawdę?
– Naprawdę. Ciągle nas obserwował, a zza drzewa wystawała jego ruda kita.
– To dlaczego nam nie powiedziałaś?
– Nie chciałam go spłoszyć. Widocznie sprawdzał, czy umiemy się dobrze zachować w lesie.
– Pewnie, że umiemy! – stwierdził Piotrek.
Nauczycielka zebrała wszystkie obrazki i przyczepiła je do specjalnej tablicy.
– Jaki tytuł nadamy naszej wystawie? – zapytała dzieci.
Było wiele propozycji, ale najbardziej spodobał się wszystkim pomysł Ady: „Czas szanować
las”. Jednak największe zdziwienie wywołał rysunek nauczycielki.
– Dlaczego pani powiesiła pustą kartkę? – zdziwiły się dzieci.
– Ona nie jest pusta – uśmiechnęła się tajemniczo pani.
– Przecież pani nic nie narysowała…
– Narysowałam w wyobraźni. Mój rysunek przedstawia leśną ciszę.
Oj, nasza pani zawsze nas czymś zaskoczy!


• Rozmowa na temat opowiadania.
− Jak zwierzęta przyjęły obecność dzieci w lesie?
− Dlaczego zwierzęta bały się dzieci?
− Co powiedziały o dzieciach zwierzęta, które je obserwowały: jeleń, ptaki, lis?
− Co zrobiły dzieci po powrocie do przedszkola?
− Kogo narysowała Ada? Dlaczego?
− Co narysowała pani? Co przedstawiał jej rysunek?


• Ćwiczenia z tekstem.
Książka (s. 66–69) .
Dzieci słuchają lub czytają tekstów umieszczonych pod ilustracjami.


Zabawa w leśne echo.
R. wyklaskuje lub wytupuje dowolne rytmy, a dzieci powtarzają je jak echo.


2. Dowolna praca plastyczna "Rysowanie przez dzieci tego, co kojarzy im się z lasem".

3. Zabawy ruchowe z Rodzicem:

* Zabawa ruchowa – "Ziemia, woda, powietrze".

Dziecko stoi zwrócone twarzą do Rodzica.
−Na hasło: Ziemia – dotykają dłońmi podłogi, jednocześnie przykucając.
− Na hasło: Woda – chwytają się dłońmi za kolana.
− Na hasło: Powietrze – wskazują przestrzeń nad głową.


Rodzic podaje hasła i pokazuje równocześnie na sobie w różnej kolejności. Dla utrudnienia mówi co innego i pokazuje co innego, dzieci mają być czujne :)



* Zabawa ruchowa z elementem rzutu "Gazetowa tarcza" .

Dziecko i Rodzic ustawiają się naprzeciwko siebie. Każde dostaje gazetę. Jedna osoba w parze rozprostowuje gazetę przed sobą jak tarczę, druga robi z gazety kulę. Zadaniem jest trzykrotne trafienie kulą w rozpostartą przez towarzysza gazetę. Potem następuje zamiana ról.
4. Ćwiczenia w liczeniu.
 
PIĘCIOLATKI + SZEŚCIOLATKI
Gra "Policz palce"
kliknij


SZEŚCIOLATKI

Gra "Dodawanie do 10" 

kliknij
https://view.genial.ly/5e80f4b05ad5150d93dd48a6


5. Kto to jest obrońca przyrody?

Obrońcy przyrody to osoby, które działają na rzecz czystości i ochrony środowiska. Mówi się o nich ekoaktywiści. Wszyscy ci, którzy:
  • dbają o zużycie energii - pamiętają, aby jej nie marnować podczas codziennych czynności,
  • oszczędzają wodę,
  • zmniejszają zanieczyszczenia - pamiętają, aby codzienne czynności nie powodowały nadmiernej emisji szkodliwych substancji,
  • używają produktów przyjaznych przyrodzie - pamiętają, że opakowania i torby mogą być poddane recyclingowi,
  • korzystają ze śmietnika - pamiętają, że na śmieci przeznaczone są specjalne pojemnik,
są przyjaciółmi Ziemi. I ty możesz być obrońcą- przyjacielem przyrody! 


Zobacz, jak to robić na filmie pt. "W kontakcie z naturą":

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ 


6. Język angielski. Utrwalamy nazwy zwierząt na farmie i ich odgłosy. Piosenka będzie od ok 1 min do ok 4 min. 

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=T47qVN8g4UI

Zadanie dodatkowe Język angielski - dla chętnych utrwalamy kolory (naciskamy z lewej strony trójkąt, aby usłyszeć słowo po angielsku):

Gra "COLOURS "

kliknij
https://view.genial.ly/5e83378fad7e6d0e3aa86ea8 



Zadania dodatkowe - dla chętnych 
 

 * film "Czysto, ładnie i bez śmieci - rady Pana śmietnika dla wszystkich dzieci"

kliknij  

https://www.youtube.com/watch?v=uWLFOUKkzGA

 

* Quiz - gra na temat segregacji śmieci

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/5bd2dd39ed6ed5c0363c648134f9e162_/index.html 

 

* Gra "Posegreguj odpady"

https://learningapps.org/watch?v=pktift6it01

 

* Film pt. "Strażnicy Ziemi"
https://www.youtube.com/watch?v=1PThAnyReK4


* Kolorowanki

kliknij
http://kolorowankidodruku.pl/kolorowanki-rozne/1744_ekologia-dla-dzieci.html

 lub




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz