ZADANIA 11


Plan zajęć i zadania na dni 25 - 29 maja 2020r.


czas trwania zajęć 9.00-12.00
 
Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni

Witam w ostatnim tygodniu maja! Drodzy Rodzice, jak wszyscy pamiętamy we wtorek przypada Dzień Matki. Pomyślałam, że tego dnia - czy też popołudnia zajęcia z dziećmi mogliby przeprowadzić tatusiowie, aby Mamusie mogły odpocząć w dniu swojego święta. Zajrzyjcie na wtorkowy plan i zdecydujcie czy jest to możliwe. Oczywiście Mamusie mogą wszystko nadzorować😊
Powodzenia!!!! 



Poniedziałek 25 maja

Temat dnia: Piłka dla wszystkich


zajęcia  społeczne, zajęcia językowe, ćwiczenia w czytaniu, ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne, słuchowe, zabawy ruchowe, ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu


ZADANIA


1.  Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej pt. "Piłka dla wszystkich".

Książka (s. 82–83) lub https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=84


Dzieci słuchają opowiadania i oglądają ilustracje w książce.

Niepełnosprawny Franek z grupy Ady często śnił o tym, że gra w piłkę nożną. W snach nie
siedział na wózku inwalidzkim, tylko biegał po boisku najszybciej z całej drużyny i strzelał najwięcej
goli.
– Brawo, Franek! – krzyczeli kibice.
– To najlepszy zawodnik! – rozlegały się głosy.
Jednak gdy szczęśliwy i dumny Franek otwierał oczy, od razu uświadamiał sobie, że to był tylko sen, a on nigdy nie zostanie piłkarzem. Patrzył na swoje nogi, którymi nie mógł poruszać,
i robiło mu się wtedy bardzo smutno. Ada przyjaźniła się z Frankiem i bardzo lubiła się z nim bawić. Pewnego dnia zauważyła, że chłopiec jest wyjątkowo radosny. Miał roześmiane oczy i wesoło pomachał do niej, gdy tylko
pojawiła się w sali. Dziewczynka była ogromnie ciekawa, co jest tego przyczyną. Może dostał długo oczekiwany bilet do teatru? A może spełniło się jego marzenie o jeździe na koniu?
– Cześć! Nie uwierzysz, co się stało! – powiedział Franek, gdy Ada usiadła przy nim na dywanie.
– Opowiedz.
– W sobotę pojechałem z moim starszym kuzynem na mecz piłki nożnej. Grały drużyny z dwóch różnych szkół. Byłem bardzo blisko i mogłem obserwować każdy ruch zawodników!
– To świetnie. Ja nie przepadam za oglądaniem meczu, ale cieszę się, że ci się podobało – odpowiedziała Ada.
– Mój kuzyn podwiózł mnie do ławki, na której siedzieli zawodnicy rezerwowi. I całe szczęście,
bo bramkarz skręcił nogę w kostce i trzeba go było zastąpić. Wyobraź sobie, że nagle ktoś kopnął piłkę, a ja ją złapałem!
– Ojej! Zostałeś bramkarzem?
– Nie. Po prostu piłka wypadła poza boisko i leciała prosto na mnie. Chwyciłem ją i rzuciłem
z powrotem jednemu z napastników.
– Brawo!
– A wtedy on na mnie nakrzyczał…
– Jak to nakrzyczał? Powinien ci podziękować – zdziwiła się Ada.
– Niestety, nie. Powiedział, żebym się stamtąd wynosił, bo tylko przeszkadzam. A jego koledzy
się śmiali i słyszałem, jak mówią o mnie „krasnal na wózku”.
– Prawdziwi sportowcy się tak nie zachowują! – zezłościła się Ada.
– Jeden z nich zaczął pokracznie chodzić i wskazywał na mnie palcem, a potem wszyscy
śmiali się z moich butów. Chciałbym chodzić, nawet taki wykrzywiony, a ja przecież nie mogę
chodzić wcale… Pomyślałem, że piłka jest nie dla mnie.
– Myślałam, że opowiesz mi o czymś wesołym. Jak cię zobaczyłam, wyglądałeś na szczęśliwego,
a ta historia jest smutna – stwierdziła Ada.
– Bo jeszcze wszystkiego ci nie opowiedziałem! – uśmiechnął się Franek. – Potem wydarzyło
się coś wspaniałego! Ada była bardzo ciekawa, a Franek opowiadał dalej:
– Mój kuzyn bardzo się zdenerwował i zdecydował, że zabierze mnie z tego boiska, chociaż
mecz rozgrywał się dalej. Kiedy odjeżdżałem, usłyszałem dźwięk gwizdka. Kapitan drużyny przerwał mecz i zwołał wszystkich zawodników. Nie słyszałem, co do nich mówił, ale po chwili dogonił nas, a za nim przybiegła reszta drużyny. Powiedział do mnie tak: „Jako kapitan Niebieskich chciałem cię przeprosić za zachowanie moich kolegów. Oni zresztą zrobią to sami”. I wtedy każdy z piłkarzy podszedł do mnie i podał mi rękę. Widziałem, że było im wstyd. Zapytali, jak mam na imię i co mi właściwie dolega.
– To dobrze, bo już chciałam się wybrać z Olkiem na to boisko i im dokopać! – powiedziała
stanowczo Ada.
– Chciałaś ich zbić? – spytał zaskoczony Franek.
– Nie, dokopać im kilka goli. Jak się zdenerwuję, to potrafię kopnąć tak mocno jak stąd do Krakowa!
– To szkoda, że cię tam nie było – zaśmiał się chłopiec.
Franek opowiedział Adzie ciąg dalszy tej historii. Zawodnicy dowiedzieli się, że chłopiec doskonale zna zasady gry w piłkę nożną, bo razem z tatą ogląda każdy ważny mecz. Zaproponowali Frankowi, żeby został sędzią, dali mu gwizdek i posadzili na honorowym miejscu,
z którego miał świetny widok na całe boisko. Od tej chwili chłopiec bacznie obserwował grę, dawał sygnały zawodnikom, a nawet zadecydował o jednym rzucie karnym. Okazało się, że
jest bardzo dobrym i uważnym sędzią i nikt nie powiedział o nim „sędzia kalosz”, czyli taki, który się nie zna na grze i ciągle się myli.
– I wiesz, co mi powiedzieli na pożegnanie? – zakończył opowieść Franek. – Powiedzieli, że skoro mam niesprawne nogi i nie mogę grać w piłkę nożną, to przecież mam sprawne ręce i mogę grać w koszykówkę. Mój tata dowiedział się, kto prowadzi drużynę koszykarską dla zawodników
na wózkach, i od jutra zaczynam treningi. A ja myślałem, że piłka jest nie dla mnie.
– Piłka jest dla wszystkich! – powiedziała Ada. – Zobaczysz, kiedyś przyjdę na mecz koszykówki.
Ty będziesz najlepszym koszykarzem, a ja będę piszczała najgłośniej ze wszystkich kibiców.


• Rozmowa na temat opowiadania.
− Co śniło się Frankowi?
− O czym opowiadał Adzie?
− Jak zachowywali się chłopcy?
− Co zrobił ich kapitan?
− Kim został Franek na meczu?
− Co powiedzieli chłopcy Frankowi na pożegnanie?
− Co będzie ćwiczył Franek?
− Jak oceniacie zachowanie chłopców na początku, a jak potem, po rozmowie z kapitanem?


• Ćwiczenie w czytaniu.
Książka (s. 82–83) Dzieci słuchają tekstu czytanego przez
Rodzica lub 6-latki czytają tekst znajdujący się pod ilustracjami w książce.


Wyjaśnienie pojęcia tolerancja.
Tolerancja oznacza cierpliwość i wyrozumiałość dla odmienności. Jest poszanowaniem
cudzych uczuć, poglądów, upodobań, wierzeń, obyczajów i postępowania, choćby były
całkowicie odmienne od własnych albo zupełnie z nimi sprzeczne. Współcześnie rozumiana
tolerancja to szacunek dla wolności innych ludzi, ich myśli i opinii oraz sposobu życia.

R. pyta:
− Czy chłopcy byli tolerancyjni?
− Czy znacie inne przypadki braku tolerancji? (Wyśmiewanie się z ludzi o innym kolorze skóry, innego wyznania…).
− Czy należy wyśmiewać się z kogoś, dlatego że jest gruby, jeździ na wózku…?



2. Karta pracy, cz. 4, s. 54.
Rysowanie siebie w swoim ulubionym ubraniu, ze swoją ulubioną zabawką. Kolorowanie ramki swoim ulubionym kolorem. Samodzielne pisanie swojego imienia (swoich imion) i nazwiska (lub z pomocą Rodzica).


Poproszę o zdjęcie strony.

3. Ćwiczenia: oddechowe, artykulacyjne i słuchowe, na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek "Dni tygodnia".

Jakie nazwy dni
tygodnia znamy?
Czy wszystkie nazwy
dni pamiętamy?
Jeśli ktoś lubi
takie zadania,
niech się zabiera
do wyliczania.
Powietrza dużo
buzią nabiera
i na wydechu
niech dni wymienia:
− poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.*
Jeśli za trudne
było zadanie,
ćwicz dalej z nami
to wyliczanie.
− Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek,
piątek, sobota, niedziela.*


W miejscach oznaczonych * dzieci powtarzają za R. – na jednym wydechu – nazwy dni
tygodnia.


4. Zabawy z piłką 

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE



Zadanie dodatkowe dla chętnych

* Dodawanie i odejmowanie 

kliknij
https://wordwall.net/pl/resource/823736/dodawanie-i-odejmowanie


Wtorek 26 maja

Temat dnia: Dzień Matki


UWAGA WAŻNE !!!! Proszę wejść w zakładkę OGŁOSZENIA jest tam lista uczniów klas pierwszych.
 
zajęcia  ruchowe, zajęcia muzyczne,zajęcia kulinarne, zajęcia plastyczne

Słowo do Tatusiów :) Drodzy Tatusiowie! Dziś piękny dzień - Dzień Matki. Byłoby fajnie, gdyby dziś tatusiowie popracowali z dziećmi, przygotowując z nimi "niespodziankę dla mamy". Może jeżeli sprawy zawodowe na to pozwolą uda się to zrobić. Życzę powodzenia.

ZADANIA 

1. Gimnastyka z ręcznikiem - ćwiczenia na dobry początek dnia (pokazujemy dziecku pierwszych 16 ćwiczeń z filmiku; jeśli chcemy można więcej i ćwiczymy z dzieckiem dodając mu otuchy)

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=HriJ5zXHDJ4&feature=share&fbclid=IwAR3VCH6pJr99ds5cKvMEKkpKBLcf5T7rmQbgWlGIejY9XLWJWt5ZFZn4haM

2. Nauka fragmentu piosenki "Ta piosenka jest dla mamy". Dzieci słuchają piosenki i uczą się refrenu, aby zaśpiewać Mamusiom. Można też nauczyć się dłuższego fragmentu :)

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=pamULWD7hzY

refren
"Dla mamusi dzięcioł stuka,
Ryczy krowa, brzęczy mucha
Osioł skacze aż do nieba
Każdą mamę kochać trzeba.
Dla mamusi dzięcioł stuka,
Ryczy krowa, brzęczy mucha
Osioł skacze aż do nieba."


3. Ciasteczka "na podwieczorek" dla mamy. Tatusiowie poradzą sobie z pewnością. Zadbajcie o produkty. Prosty przepis z filmikiem. Dzieci mogą śmiało pomagać w odmierzaniu produktów, zagniataniu ciasta, wycinaniu kształtów ciasteczek... no a później rodzinne degustowanie.  Kształty ciasteczek mogą być dowolne. Można polać je gotowym lukrem i udekorować kolorową "posypką".

Składniki
0,5 kg mąki
3 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka cukru
200 g masła
1 łyżka tłustej śmietany
3 jajka

dodatkowo może być lukier i groszki do ozdabiania

Instrukcja wykonania.

kliknij
https://ciastkozercy.pl/kruche-ciasteczka-maslane/  

A może macie swój własny pomysł kulinarny - np. przepyszny deser truskawkowy ????????? wiele inspiracji znajdziecie w Internecie.

Zdjęcia z przygotowywania ciasteczek i efektu końcowego bardzo mile widziane.

4. Praca plastyczna - Obrazek "Tulipany dla mamy". Potrzebny ziemniak i farby. Tatusiowie przecinają ziemniaka na pół i wycinają kształt tulipana. Farby możemy nakładać bezpośrednio pędzlem na ziemniaka.



Proszę o zdjęcie pracy plastycznej oraz upieczonych ciasteczek lub zrobionego deseru.

Przy podwieczorku dzieci wręczają Mamusiom obrazek i śpiewają piosenkę.

Zadnia dodatkowe dla chętnych:

kliknij
https://view.genial.ly/5ec78156f14dd60d90737f05 


Środa 27 maja

Temat dnia: Zabawy przedszkolaków.


ćwiczenia spostrzegawczości, ćwiczenia językowe, ćwiczenia grafomotoryczne, religia

ZADANIA

1. Karty pracy, cz. 4, s. 56–57.
Patrzenie na obrazek. Opowiadanie, co się na nim dzieje. Odszukiwanie na dużym obrazku przedmiotów, roślin umieszczonych na dole kart.

Wypowiedzi dzieci na temat ich ulubionych zabaw w przedszkolu.

3. Ćwiczenia grafomotoryczne - Karta pracy, cz. 4, s. 61.
Rysowanie misia i lalki po śladach. Kolorowanie ich. Kończenie rysowania hulajnogi.


Proszę o zdjęcie strony.

4. Religia - Temat: Matka Jezusa jest naszą Matką - Maryja

Oglądanie bajki "Maryja - Naszą Mamą i Królową. "Majówki".

kliknij 

https://www.youtube.com/watch?v=84q2xznyXcM

Po obejrzeniu proszę narysować kapliczkę maryjną (przykład można zobaczyć w bajce). 

Wykonane prace proszę przesłać do księdza jak dotychczas.

5. Trening umysłu "Co nie pasuje?".

http://pisupisu.pl/przedszkole/co-nie-pasuje


Zadanie dodatkowe dla chętnych

Nasze eksperymentowanie - "Wulkan cytrynowy". Potrzebne będą sok z cytryny, soda oczyszczona, cytryna, barwnik spożywczy (zamiast barwnika może być sok z buraka).

https://www.youtube.com/watch?v=gmT13zAedzc


Czwartek 28 maja

Temat dnia: Moje uczucia


ćwiczenia językowe, zajęcia plastyczne, zajęcia matematyczne, język angielski

ZADANIA
 
1. Ćwiczenia dotyczące emocji. 
* Wysłuchanie piosenki "Jak się czuje miś?" (obserwowanie "minek" misia w trakcie słuchania). Powtórne odtworzenie piosenki z wyciszonym głosem i odgadywanie nastroju misia po jego minie.

kliknij
https://www.lulek.tv/vod/clip/jak-czuje-sie-mis-emocje-piosenka-dla-dzieci-92

Określenie swojego nastroju w dniu dzisiejszym. 

*  Gra "Dopasuj emocje"
https://view.genial.ly/5ec162534a81770d9df52c46

2. Zabawa "Lustro emocjonalne".
Rodzic i dziecko stają na przeciwko siebie. Jedna osoba w parze jest lustrem, druga – przegląda się w nim. Osoba stojąca przed lustrem wyraża miną, gestem, ruchem ciała różne emocje, a lustro je powtarza. Po chwili następuje zmiana ról.


3. Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk "Moje uczucia".

Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,
i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.
Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,
i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.


Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek. 

Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.
W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,
że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.


Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,
tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.
Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,
po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.


• Rozmowa na temat tekstu.
− Co mieszka w sercu?
− Czy zawsze jest nam wesoło?
− Czy zdarza się, że coś was smuci?
− Czy zdarza się, że coś was złości?


R. przypomina, że uczucia, emocje są czymś normalnym, naturalnym, co zawsze towarzyszy ludziom – dorosłym i dzieciom. Ale należy pamiętać o tym, że po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znowu świeci, po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.


4. Rysowanie na kartkach kredkami tego, co cieszy dzieci, i tego, co je smuci. (Kartka podzielona na pół – w lewym górnym rogu rysunek chmurki, a w prawym górnym rogu – słoneczka).

Dzieci dostają kartki podzielone na pół, z rysunkiem chmurki i słoneczka w ich rogach. Po lewej stronie kartki (chmurka) rysują to, co je smuci, a po prawej stronie (słonko) – co je
cieszy. Potem dzieci siadają z rodzicem i omawiają swoje rysunki.


Proszę o zdjęcie rysunku.

5. Utrwalenie cyfr.

kliknij
http://pisupisu.pl/przedszkole/znajdz-cyfre


6. Język angielski 

kliknij 
https://www.youtube.com/watch?v=ddDN30evKPc



Zadania dodatkowe dla chętnych




Piątek 29 maja

Temat dnia: Majowe muzykowanie


zajęcia muzyczne,  ćwiczenia spostrzegawczości, zajęcia plastyczne, ćwiczenia w czytaniu, ćwiczenia pamięci

ZADANIA

1. Rytmiczna rozgrzewka 

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo&fbclid=IwAR2RtxPFSZLMmDDQYjTzuQIukXU8Z8yCQWmskN1N9KvfXbXMsoGKNw09noU

2. "Wlazł kotek na płotek" - gra na pianinie

kliknij  
https://kidmons.com/game/piano-online/

Zapis utworu: kopiujemy kolory na kartkę, aby podawać ich nazwy dzieciom , gdy będą grały.



3. Ćwiczenia spostrzegawczości

kliknij
https://view.genial.ly/5eb65f692fb48d0d930b895b

4. Wykonujemy instrument "Grzechotka"  - potrzebne będą: mała puszka aluminiowa po coli lub pojemniczek po danonku bądź inna mała plastikowa buteleczka, ziarna; kolorowa wycinanka samoprzylepna lub kolorowa taśma.

kliknij
http://dydaktykamuzyka.pl/2019/05/03/grzechotka-diy-zabawa-w-memory-sluchowe/

 Proszę o zdjęcie wykonanej grzechotki.

* Zabawa z grzechotką: Rodzic gra piosenkę "Wlazł kotek na płotek" na pianinie, a dziecko akompaniuje rytmicznie na grzechotce.

5.  Ćwiczenia w czytaniu - sześciolatki.

kliknij
http://pisupisu.pl/klasa1/czytaj-i-klikaj


 Czytanie nazw instrumentów:




6. Liczenie sylab - pięciolatki

kliknij
http://pisupisu.pl/klasa1/ile-sylab

7. Muzyczne zabawy:

* „Klaszczemy” 
Rodzic podaje rytm wyklaskując, bądź uderzając np. drewnianą łyżką kuchenną o stół a dziecko powtarza. Dziecko może zadać rytm Rodzicowi. Po każdym dobry odtworzeniu rytmu zadający mówi „Brawo udało ci się”, natomiast jeśli był błąd w powtórzeniu mówimy „Brawo uda ci się”.

* Ćwiczenia słuchowe. 

Przygotowujemy różne przedmioty kuchenne. Demonstrujemy dziecku jakie dźwięki wydają te przedmioty. Następnie dziecko odwraca się - rodzic gra na przedmiocie, a zadaniem dziecka jest odgadnięcie jaki przedmiot wydaje taki dźwięk.

Zadania dodatkowe dla chętnych 

* Ćwiczenie pamięci 

kliknij
https://view.genial.ly/5eba7fffbdaf590d71d5898a

 * Gitary matematyczne

kliknij
https://drive.google.com/file/d/11hb9tIRAne7A7PvboiZHt74W5k0W6dNt/view 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz