ZADANIA 15


Plan zajęć i zadania na dni 22 - 25 czerwca 2020r.


czas trwania zajęć 9.00-12.00

Witajcie Dzieci, witajcie Drodzy Rodzice! To już ostatni tydzień naszej wspólnej nauki i zabawy przez Internet. Kto by pomyślał, że nie będziemy się widzieć przez ponad 3 miesiące 😔Choć był to czas trudny dla wszystkich, mam nadzieję, że jednak owocny! Na pewno dzieci nauczyły się wielu nowych rzeczy, doskonaliły swoje umiejętności i rozwijały swoje talenty, które przydadzą się już we wrześniu. Póki co przed nami WAKACJE 😊😀😍 A w piątek czas na nagrody, podziękowania i pożegnanie 😢
Kto jeszcze nie zaglądał w zakładkę "Ogłoszenia" i nie wie, jak ma wyglądać koniec roku, proszę się zapoznać z informacją.



Temat tygodnia: Pożegnania nadszedł czas


Poniedziałek 22 czerwca


Temat dnia: Pocieszajki dla maluszków

ćwiczenia ruchowe, zajęcia czytelnicze,  zajęcia muzyczne, ćwiczenia matematyczne, ćwiczenia grafomotoryczne, zajęcia plastyczne, zajęcia preorientacji zawodowej


ZADANIA

1. Gimnastyka z rymowanką - powtarzamy 3 razy .

Raz i dwa, raz i dwa 
Gimnastyka ......(tu wstawiamy imię dziecka) trwa. Dziecko maszeruje w miejscu

Nogi skok dziecko wykonuje skok do góry, ręce w bok rozstawia ręce na boki
Gimnastyka cały rok maszeruje w miejscu wysoko unosząc kolana

2. Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej "Pocieszajki dla maluchów".
Książka (s. 86–89).


Ada była bardzo dumna z tego, że po wakacjach pójdzie do szkoły. Będzie miała kolorowy plecak, a w nim książki, zeszyty i piórnik z przyborami. Bardzo chciała się nauczyć samodzielnie czytać, bo obiecała Olkowi, że w przyszłości to ona przeczyta mu bajkę na dobranoc, a nie odwrotnie.
Na zakończenie ostatniego roku w przedszkolu zaproszono wszystkich rodziców, a młodsze grupy zadbały o niespodzianki: zaśpiewały pożegnalne piosenki i wręczyły starszakom samodzielnie przygotowane sadzonki drzewek szczęścia w małych doniczkach. Grupa Ady odwdzięczyła się przedstawieniem teatralnym dla maluchów o misiu, który
trafił do przedszkola i niczego nie potrafił robić samodzielnie: nie umiał sam jeść, ubierać się, wiązać sznurowadeł i budować domku z drewnianych klocków. Nie wiedział nawet, że przed jedzeniem trzeba myć łapki, ani nie znał słów: „proszę, dziękuję, przepraszam”. Ten miś musiał
się wszystkiego nauczyć w przedszkolu, a dzieci mu w tym pomagały. Był to teatrzyk kukiełkowy, w którym Ada przedstawiała postać dziewczynki o imieniu Basia.
Tomek trzymał kukiełkę niedźwiadka, a Basia uczyła misia, jak należy myć łapki:
– O! Popatrz, misiu,
tu jest łazienka,
wodą się zmywa
farbę na rękach,
a ty masz łapki
całe w powidłach,
więc musisz użyć wody i mydła!
Piotrek, Janek i Paweł poruszali kukiełkami zielonych żabek i śpiewali piosenkę:
Kum, kum, kum!
Rech, rech, rech!
Było przedszkolaków trzech.
Hopsa, w lewo!
Hopsa, w prawo!
Skaczą zwinnie. Brawo! Brawo!
Ucz się, misiu, z nimi ćwicz,
skacz i do dziesięciu licz!
Tu następowała wyliczanka do dziesięciu: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć i tak dalej… Potem na scenie pojawiły się symbole pór roku: słońce, bałwanek, kasztany i skowronek.
Dzieci z młodszych grup doskonale wiedziały, które symbolizują wiosnę, lato, jesień i zimę. Na zakończenie przedstawienia wszystkie starszaki ukłoniły się pięknie i wyrecytowały:
– Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie, nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie, a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole, będziemy wspominać kochane przedszkole!
Młodszym dzieciom bardzo podobało się przedstawienie, a po spektaklu wszyscy chcieli obejrzeć z bliska kukiełki. Ada stanęła pod oknem i przyglądała się swoim koleżankom i kolegom. Z jednej strony cieszyła się na myśl o szkole, z drugiej jednak czuła, że będzie tęsknić.
– Trochę mi smutno – powiedziała do Kasi.
– Mnie też – odpowiedziała dziewczynka. – Nauczyłam się tutaj pisać swoje imię: K A S I A –
przeliterowała.
– A ja się nauczyłam sama korzystać z łazienki, bo jak byłam mała, to nie umiałam spuszczać
wody – dodała Ada.
– Piotrek mi pokazał, jak bezpiecznie zjeżdżać ze zjeżdżalni i wspinać się po drabinkach.
– Mnie też!
– I umiemy już rozpoznawać kształty: kółka, trójkąty, prostokąty i kwa… kwa… – zająknęła
się Kasia.
– Kwadraty – dokończyła Ada.
– Tak! Kwadraty!
– I co jeszcze?
– Pani pokazała nam, jak się kroi warzywa, tak żeby się nie skaleczyć.
– I już umiemy same zrobić sałatkę z majonezem – odparła z dumą Ada.
– A pamiętasz, jak lepiłyśmy pączki z piasku do naszej cukierni? Tomek ugryzł jednego i pani
kazała mu szybko wypłukać buzię.
– Cha, cha! Nigdy tego nie zapomnę.
– I piekliśmy ciasto na Dzień Mamy, a wyszedł nam zakalec!
– Pamiętam. Pani polała je rozpuszczoną czekoladą i powiedziała, że takie ciasto jada się
we Francji.
– Było bardzo dobre. Wszyscy prosili o dokładkę.
Dziewczynki wymieniły jeszcze wiele wesołych wspomnień i obiecały sobie, że będą odwiedzać swoje przedszkole i ulubioną panią. Pożegnały się z innymi dziećmi, z kucharkami, panem „złotą rączką”, który potrafił naprawić każdą rzecz, a nawet z zabawkami. Przed wyjściem z przedszkola Ada położyła coś ukradkiem w swojej szafce w szatni.
– Co tam zostawiłaś? – zdziwiła się mama.
– Zostawiłam pudełko z pocieszajkami.
– A co to są pocieszajki?
– To są kolorowanki ze zwierzątkami. Powiedziałam pani, że jak jakiś maluch będzie płakał,
to może mu dać taką kolorowankę i poprosić, żeby pomalował smutne zwierzątko. Ja też kiedyś płakałam za tobą w przedszkolu i wtedy pomalowałam krowę na żółto. Świeciła
jak słońce i od razu mi było lepiej.
– To wspaniały pomysł – mama spojrzała z podziwem na Adę i mocno ją przytuliła.
– Pa, pa! Przedszkole! – powiedziała Ada. – Kiedyś cię odwiedzę.


• Rozmowa na temat opowiadania.
− Co przygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola?
− Co przygotowali młodsi koledzy?
− Co robiły Ada i Kasia?
− Kogo pożegnała Ada?
− Co to były pocieszajki Ady?
− Gdzie je zostawiła?


• Ćwiczenia w książce.
Książka (s. 86–89). Słuchanie tekstu czytanego przez rodziców (pięciolatki).

Czytanie tekstu znajdującego się pod ilustracjami (sześciolatki).

2. Piosenka na pożegnanie. 

(Kochane dzieci byłoby fajnie gdybyście nauczyli się swojej piosenki, może być nawet tylko jedna zwrotka z refrenem na pamięć i nagrali filmiki z muzyką  w tle albo bez).
CZY JEST KTOŚ ODWAŻNY I CHĘTNY? Śmiało!!!! Mamy czas do czwartku.

 "Hej przedszkole" PIĘCIOLATKI

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=oZhs4Yc7oL0


 "A my nie chcemy jeszcze iść" SZEŚCIOLATKI

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=qmvipCo922w 


tutaj jest wersja instrumentalna :

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=J_YbY319ofk

CZAS WSPOMINANIA - Wspominanie przez dzieci tego, co zapamiętały z pobytu w naszym przedszkolu.

2. Karta pracy, cz. 4, s. 72.
Odszukiwanie na obrazku piłek. Określanie ich położenia z użyciem słów:na , pod, za. Rysowanie po śladzie drogi piłki do bramki.


Liczenie do 10, dodawanie odejmowanie

kliknij
https://view.genial.ly/5ee38367a1a8010d900d2e4d


3. Gimnastyka buzi i języka

kliknij
https://wordwall.net/pl/resource/1515809/logopedia/gimnastyka-buzi-i-j%c4%99zyka 

4. Lekcja zawodoznawstwa. 

* Quiz "Jaki to zawód?"

Popatrz na ilustrację - posłuchaj trzech odpowiedzi, które przeczyta rodzic. Czy znasz odpowiedź.

kliknij
https://czasdzieci.pl/quizy/quiz,599cfc-zawody.html 

Proszę wysłać liczbę punktów zdobytych przez dziecko w quizie.

* Zagadki o zawodach


Jej praca potrzebna
zawsze jest i wszędzie.
Gdzie będzie pracować,
tam i czysto będzie.

sprzątaczka


Przez cały rok ciężko
pod ziemią pracuje.
Na początku grudnia
Barbórkę świętuje.

górnik
Z pomocą nożyczek,
szczotki i grzebienia,
wygląd naszych włosów

zmienia.
fryzjer

Ma biały fartuch – jak lekarz.
Ale nie leczy tylko chleby wypieka.

piekarz


Wciąż buduje domy dzielnie.
Wszyscy znamy jego kielnię.

murarz

Deska, młotek, zręczne ręce.
Zrobią mebli coraz więcej.

stolarz


W białym fartuchu
ze słuchawkami.
Zajmuje się fachowo
chorymi zwierzętami.
weterynarz

Choć to nie rolnik,
lecz role ma.
Często w teatrze
lub w filmie gra.

aktor

Siedzi w samochodzie,
trzyma kierownicę,
wozi towary po kraju
i przewozi za granicę.
kierowca

Chodzi z dużą torbą,
trudne ma zadanie.
Zajmuje się co dzień,
listów doręczaniem.

listonosz

Kto z lornetką po lesie chodzi
i z bocianem po wodzie brodzi?
Szuka gniazd i ptasich jajek,
gdy dzięcioł stuka cicho przystaje?
ornitolog


Kto najlepiej dba o czytelników 
i ma na regałach książek bez liku?
bibliotekarz

Gdy wejdziesz do sklepu,
ta miła osoba,
spyta co chcesz kupić
i wszystko ci poda. 

sprzedawca 


Osłuchuje plecy i bada brzuszek.
Potem zagląda jeszcze do gardła, a nawet do uszek.
lekarz 


Przyjeżdżają szybko,
stawiają drabinę.
Zawsze dzielnie walczą
z pożarem i dymem.
 
strażacy

Ściga przestępców po mieście
i zamyka ich w areszcie.
Czasem kieruje też ruchem.
Jeśli dobrze znasz przepisy, jesteś jego druhem.
policjant


Chcąc pięknie wyglądać,
panowie i panie,
szyją sobie u niej,
na wymiar ubranie.

krawcowa

Roślinami się zajmuje,
Sadzi warzywa, owoce hoduje.
Ma na głowie ogród cały,
Kwiatów znawca doskonały.
ogrodnik 



Razem się z dziećmi bawi i uczy
A miłość w jej sercu wielka
W przedszkolu Pani ukochana
To jest …
nauczycielka


Z uśmiechem miłym na dzieci czeka
Robaczek Próchniaczek przed nim ucieka.
dentysta

Proszę wysłać tylko liczbę rozwiązanych przez dziecko zagadek.


Zadanie dodatkowe dla chętnych

* Wiadomość z Facebooka

Mały Samorząd Uczniowski ogłasza konkurs z nagrodami dla wszystkich uczniów i przedszkolaków pt.: „Moje wymarzone wakacje”. Prace proszę przysyłać do swoich wychowawców, jak dotychczas, do 24 VI.


* Szlaczki do wydruku
kliknij
https://www.domowyprzedszkolak.pl/item/narysuj-szlaczki-333
 
* SZEŚCIOLATKI
Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery
i liczby, cz. 2, s.
s. 78-79 (poznajemy dawne zawody, tekst czytają rodzice)

Kaletnik – rzemieślnik wykonujący skórzane: torby, paski, portfele, portmonetki, 
Zdun - rzemieślnik zajmujący się budowa pieców 
Kowal- wytwarzał (wykuwał) przedmioty z metalu np. podkowy 
Zecer - rzemieślnik pracujący w drukarni, składający czcionkę - małe kosteczki z literami, które odbijały się na kartce

* Domino sylabowe do druku (6-latki)

kliknij
https://drive.google.com/file/d/1U714o_HxbU0dpXt18ZNnRkzVNtAKnXba/view 
 


Wtorek 23 czerwca

PAMIĘTAJCIE O WRĘCZENIU PREZENTÓW- dziś DZIEŃ OJCA 

Proszę rodziców o przesłanie zdjęć prezentów, bo nie od wszystkich otrzymałam (jeśli prezenty były zrobione oczywiście)



Temat dnia: Żegnamy Misia Henia

ćwiczenia muzyczno-ruchowe, zajęcia czytelnicze,  ćwiczenia matematyczne, zajęcia plastyczne, ćwiczenia grafomotoryczne

ZADANIA

Dziś zadania od Misa Henia:

1. Zabawa "Bańki mydlane" – rozwijanie sprawności ruchowej.
Włączamy nagranie piosenki 


kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=tDftqSaFB2E

W czasie zwrotki dzieci wykonują różne ćwiczenia gimnastyczne np. przysiady, pajacyki , podskoki, krążenia biodrami, krążenia ramion ...

W czasie refrenu Bańki łap, bańki łap..... naśladują
łapanie baniek - klaszczą w dłonie, przenosząc je przed sobą w różne miejsca (wyżej, niżej, na wysokość głowy, tułowia, kolan, stóp).


2.Karta pracy, cz. 4, s. 74.
Oglądanie obrazków. Opowiadanie, co się na nich dzieje. Zastanawianie się i mówienie, co Ada robiła kiedyś, co robi teraz, a co będzie robić w przyszłości. Wymienianie kolorów kredek.


*Rozmowa Rodziców z sześciolatkami o ich przyszłej szkole, o tym co będą tam robiły, czego się obawiają. Można przy okazji wizyty w mieście pokazać dzieciom budynek szkoły.


*Rozmowa Rodziców z pięciolatkami o ich nowym przedszkolu, o tym co będą tam robiły, czego będą się uczyły.  Można przy okazji wizyty w mieście pokazać dzieciom budynek przedszkola.

3.  Słuchanie "Bajki o małym, szmacianym misiu"
J. Niedbała

W pewnym miasteczku, nieopodal przedszkola był maleńki sklep z zabawkami. Pracowała tam pani Kasia, którą kochały wszystkie dzieci, tak samo jak kochały zabawki.
Pani Kasia zawsze uśmiechała się do przechodzących
przedszkolaków. Machała do nich, kiedy rano zaspane oczka spoglądały w stronę witryny sklepowej. Pozdrawiała serdecznie, kiedy dzieci wracając z przedszkola, przyklejały
noski do szyby, aby zobaczyć nowe zabawki. Zabawiała miłą rozmową, kiedy wraz z rodzicami wchodziły do maleńkiego sklepu po kolejną zabawkę. Na półkach w sklepie pani Kasi
zabawek było co niemiara. Z prawej strony stały samochody, od których nie mogli odkleić oczu chłopcy odwiedzający sklep. A tuż pod nimi były poustawiane lale od najmniejszej do największej, każda w innej sukience. Jedne miały
długie, a inne krótkie włosy, ale wszystkie były piękne. Z prawej strony było miejsce na klocki, gry i układanki. Wszystkie w pięknych, kolorowych pudełkach zachęcających do zabawy. Dzieci z pobliskiego przedszkola najchętniej
jednak spoglądały na półkę znajdującą się naprzeciwko
wejścia do sklepu, półkę z pluszowymi misiami. Każdy z nich był inny, ale każdy tak samo śliczny i milutki. Przedszkolaki uwielbiały te misie, a rodzice kupowali im je z okazji różnych
uroczystości. Każde dziecko od razu uważało misia za swojego największego przyjaciela. Pewnego dnia pani Kasia zwróciła uwagę, że misie, które przywozi do sklepu, bardzo szybko
znajdują nowy dom. Tak szybko, że nawet nie sposób zapamiętać, ile ich było. Ale jeden mały miś stał na górnej półce już od bardzo długiego czasu. Spoglądał czarnymi oczkami na dzieci przychodzące do sklepu, ale nie udało
mu się do tej pory zdobyć sympatii żadnego przedszkolaka. Miś ten uszyty był z resztek materiału. Miał jedno uszko różowe, drugie żółte, tułów w paski, a nóżki w kratkę. Nosek
zamiast czarnego wyszedł niebieski. Misio ten był bardzo miły w dotyku. Cieplutki i aksamitny, ale nikt tego nie widział, bo nikt nawet nie wziął go do ręki. Stał samotny, już troszkę zakurzony i myślał sobie: „To nic, że mnie nikt nie chce. Najważniejsze, że moi koledzy trafiają w dobre ręce”. Dbała o niego tylko pani Kasia, która raz na jakiś czas odkurzała go, głaskała po główce, a nawet przytulała, kiedy nikt nie
patrzył. Było jej bardzo smutno, że miś tak długo stoi na półce sklepowej i nikt w nim nie dostrzegł przyjaciela. Nikt oprócz pani Kasi, która pokochała go wielką miłością.
Pewnego dnia, kiedy rano pani Kasia jak co dzień machała zaspanym dzieciom idącym do przedszkola, zdarzyło się coś niezwykłego. Na drzwiach przedszkola pojawił się wielki kolorowy napis: Święto Pluszowego Misia Misie wesołe, misie łakome I te, co w domu leżą na stole
Te, co kochamy i do siebie tulimy A także te, co mają smutne miny Zapraszamy do naszego przedszkola! Pani Kasia nie mogła uwierzyć własnym oczom. Sama nie miała dzieci, którym mogłaby podarować misia, ale przecież mogła zanieść go do przedszkola. Ściągnęła szmacianego misia z półki, zapakowała go w piękne, kolorowe pudełko, przewiązała wielką, czerwoną kokardą, a na koniec napisała do przedszkolaków krótki liścik:
Mały miś, szmaciany miś
Kocha dzieci nie od dziś
Długo czekał na przyjaciela
Ale na szczęście tylko do teraz
Przyjmijcie go miło w tym dniu radosnym 

A on was obdarzy uczuciem mocnym!

Kiedy dzieci z przedszkola otrzymały tę wspaniałą przesyłkę, było mnóstwo radości. Cieszyły się dzieci i cieszył się miś. Od tej pory dzieci zabierały go ze sobą wszędzie, gdzie tylko można było: na spacer, do grodu, nawet podczas śniadania miś siedział na jednym z wolnych krzesełek. A pani Kasia z łezką w oku przyglądała się temu wszystkiemu zza witryny swojego maleńkiego sklepu z zabawkami.


4. Zajęcia plastyczne "Rysujemy misia" 

Drukujemy misi lub rysujemy dziecku kontury według wzoru. Dziecko koloruje misa według opisu z opowiadania.





Proszę o zdjęcie pracy Misia.




5. Gra planszowa - Karta pracy, cz.4, s. 78


Zadania dodatkowe dla chętnych

* Puzzle - trzeba dzieciom wyciąć, aby złożyły i przykleiły na kartce






 * Rysowanie po kropeczkach


* 10 zabaw z kamieniami domina- wybieramy zabawy
kliknij
https://dzieciakizpotencjalem.blogspot.com/2018/08/10-zabaw-z-dominem.html?fbclid=IwAR0UZ_7LwudyWgCWD9JDqkUttK_Qjh69PccaQ2Lo7D6kizKS4DaWtw2BWnE


* Słuchanie ze zrozumieniem 

kliknij
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/9d29ff1314a321bb4d04a140e8df9656_/index.html

 
Środa 24 czerwca


Temat dnia: Żegnamy Pastusie.

zajęcia czytelnicze, ćwiczenia ruchowe, quiz z wiedzy o higienie jamy ustnej, ćwiczenia logopedyczne, zadania matematyczne,ćwiczenia grafomotoryczne

ZADANIA

1. Słuchanie opowiadania o Pastusiach:

W Pastusiowej Krainie od rana padał deszcz. Pastusie, by umilić sobie czas, zajęły się czytaniem. Milky wybrał
książkę z bajkami, Lilly sięgnęła po zbiór opowiadań, a Billy – po wielką encyklopedię. Panującą w domu
ciszę w pewnym momencie przerwał okrzyk Billy’ego:
– Ojej, to naprawdę niebywałe! Musicie koniecznie o tym usłyszeć!
Milky i Lilly natychmiast przerwali lekturę, zaciekawieni, co takiego Billy znalazł w swojej książce. Nie musieli
długo czekać na wyjaśnienia.
– Wyobraźcie sobie – zaczął opowiadać Billy – że nie wszyscy ludzie na świecie używają szczoteczek i pasty
do zębów. W wielu krajach afrykańskich rolę szczoteczki pełnią gałązki drzew lub krzewów. Na południe
od Sahary mieszkają plemiona, które stosują specjalne patyczki do żucia. Podczas gryzienia oczyszczają
one powierzchnię zębów. Z kolei w Zimbabwe ludzie żują pewne nieznane nam owoce, których sok zabija
bakterie i zapobiega próchnicy.
– A czy tylko w Afryce ludzie nie stosują szczoteczek? – dopytywał się Milky. Pomysł żucia jakiś patyków wydał
mu się naprawdę dziwaczny.
– Nie, nie tylko. Na przykład w Indiach Hindusi do mycia zębów używają liści mango lub gałązek z drzewa
neem. Taka gałązka przypomina trochę naszą szczoteczkę, bo jest na końcu rozczapierzona jak miotełka.
Hindusi nie nakładają na nią pasty, bo podobno drzewo neem zawiera substancje, które zapobiegają chorobom
zębów i dziąseł.
– A ja kiedyś czytałam – wtrąciła Lilly – że dawniej też zupełnie inaczej dbano o zęby. Na przykład ludzie
pierwotni czyścili je za pomocą ości lub gałęzi. W starożytności szczoteczkę do zębów zastępowało szorstkie,
lniane płótno. Później, gdy zaczęto przyrządzać pierwsze proszki i płyny do czyszczenia zębów, myto je po
prostu palcami. A wiecie, kto wymyślił pierwszą szczoteczkę?
Milky i Billy pokręcili głowami.
– Chińczycy. Oczywiście wyglądała inaczej niż teraz, bo jej włoski robiono z końskiego włosia, borsuczej sierści,
a nawet… ludzkich włosów.
– Fuj – stwierdził Milky. – To przecież obrzydliwe.
– Cóż, w tamtych czasach nie znano jeszcze wszystkich materiałów i trzeba było sobie jakoś radzić – wytłumaczyła
Lilly. – Jeszcze dziwniejszych składników używano do robienia proszków lub płynów do mycia
zębów. Na przykład Rzymianie sporządzali mikstury ze zwierzęcych rogów. Nie był to najlepszy pomysł, bo
razem z zanieczyszczeniami usuwały one także szkliwo. Natomiast dużo później, gdy wymyślono pierwsze
pasty do zębów, do ich produkcji stosowano mydło.
– Ja tam chyba wolę moją zwyczajną szczoteczkę – stwierdził Billy. – I moją kochaną pastę. Nie tylko ma
przyjemny smak, ale też doskonale przegania Robaczka Próchniaczka…
A czy Wy też lubicie swoją pastę i szczoteczkę? Jeśli tak, to z pewnością Robaczek Próchniaczek nie ma
u was czego szukać.



Rodzic zadaje pytania:
– Który sposób mycia zębów, o których rozmawiały Pastusie, podoba Ci się najbardziej? Dlaczego?
– Czy chciałbyś używać do mycia zębów patyczków lub rybich ości? Dlaczego?
– Jak myślicie, dlaczego szczoteczka do zębów sprawdza się lepiej niż patyk lub szorstkie płótno? (NIE NISZCZY SZKLIWA, NIE RANI DZIĄSEŁ, MOŻE DOTRZEĆ DO TRUDNO DOSTĘPNYCH MIEJSC)
– Jak sądzicie, dlaczego dzisiejsza pasta do zębów jest lepsza niż dawniej przyrządzane mikstury? (PASTA
JEST ŁAGODNA DLA SZKLIWA I BEZPIECZNA DLA ZDROWIA, CHRONI I CZYŚCI ZĘBY, CZĘSTO POMAGA
TEŻ NA INNE DOLEGLIWOŚCI, NP. WRAŻLIWOŚĆ NA ZIMNO LUB GORĄCO).


Dzieci próbują odpowiedzieć samodzielnie. Jeśli jest taka potrzeba, Rodzic wyjaśnia zagadnienie.



2. Nauka rymowanki

Od biegunów po Saharę
ludzie o swe zęby dbają,
lecz niekiedy dziwnych rzeczy
do ich mycia używają.
Ja, choć wolę moją pastę,
mój kubeczek i szczoteczkę,
o zwyczajach w innych krajach
chętnie dowiem się troszeczkę.



3. Wymyśl gimnastykę dla Pastusiów. Pokaż jakie ćwiczenia mają wykonać.


4. Pastusiowy konkurs z wiedzy o higienie jamy ustnej.

Przed konkursem możemy dzieciom dla przypomnienia pokazać piramidę żywienia i przypomnieć zdrowe produkty dla ząbków. Przypomnieć, że mleko i produkty mleczne zawierają potrzebny wapń, który wzmacnia szkliwo zębów i dzięki temu zęby są mocne i odporne na próchnicę.





Drodzy rodzice napiszcie na kartce numery od 1-13 i przy nich odpowiedzi dzieci, sfotografujcie i wyślijcie zdjęcie, aby dziecko mogło otrzymać niespodziankę! Starajcie się nie podpowiadać, to ma być sprawdzenie wiedzy ;)

Odpowiedz na pytania:

1. Tam Zębuś, Pastusie
i Szczotkuś mieszkają
i wszystkich wspaniałym
uśmiechem witają.
To miejsce niezwykłe, więc
na całym świecie
drugiego takiego nigdzie
nie znajdziecie.

(Pastusiowa Kraina)

2. Wymień wszystkich
mieszkańców
Pastusiowej Krainy.

(Billy, Lilly, Milky, Zębuś, Szczotkuś, Dinozaur Barney)


3. Odpowiedz na pytanie:
Kiedy należy
wymieniać szczoteczkę
do zębów?

(gdy jest zmierzwiona, ma powykręcane włoski lub co 3 miesiace, bo zbierają się w niej bakterie)

4. Rozwiąż zagadkę:
W kubku zawsze równo stoi,
chętnie w pastę się wystroi.
Szurum w lewo, szurum w prawo!
Zęby w kółko czyści żwawo.

(szczoteczka)

5. Rozwiąż zagadkę:
Aby mieć czyściutkie zęby,
weź jej tylko odrobinkę:
ot, wielkości ziarnka grochu,
nie za dużo, ociupinkę.
Gdy już leży na szczoteczce,
to do pracy jest gotowa.
Wnet umyjesz nią swe ząbki.
Wiesz już może o czym mowa?

(pasta do zębów)

6. Odpowiedz na
pytanie:
Kiedy należy myć zęby?

(co najmnie j 2 razy dziennie: rano po śniadaniu, wieczorem przed pójściem spać, po zjedzeniu słodyczy)


7. Powiedz, które
z wymienionych
produktów są dobre
dla zębów:
landrynki, jogurt naturalny,
marchewka, lizaki, ser
żółty, żelki, ryby, mleko


8. Rozwiąż zagadkę:
Mnóstwo go w słodyczach,
bardzo ci smakuje,
lecz gdy jesz go dużo,
twoje zęby psuje. 

(cukier)

9. Rozwiąż zagadkę:
Służy do picia,
służy do mycia.
Bez niej na Ziemi
nie byłoby życia.

(woda)

10. Wymień
jak najwięcej
przedmiotów, które są
nam potrzebne
do dbania o zęby.

(szczoteczka, pasta, kubeczek, nitka dentystyczna, płyn do płukania jamy ustnej)

11. Przypomnij,
dlaczego szczoteczka
do zębów jest lepsza
niż patyk.

(np. nie niszczy szkliwa, nie rani dziąseł, może dotrzec wszędzie) 


12. Rozwiąż zagadkę:
Bardzo pomysłowi byli,
więc szczoteczkę wymyślili.

(Chińczycy)

13. Wiemy, że ruch to zdrowie 
Wymień
pięć dyscyplin
sportowych.

(np. jazda na rowerze, narciarstwo, biegi, piłka nożna, pływanie)

5. Gimnastyka buzi i języka


kliknij

https://wordwall.net/pl/resource/1719034/logopedia/gimnastyka-buzi-i-j%c4%99zyka


 6. Dodawanie do 10
kliknij
https://szaloneliczby.pl/plytki-domino/


Zadanie dodatkowe dla chętnych

 * Rysowanie po kropeczkach







Czwartek 25 czerwca


Temat dnia: Co już umiemy?

zajęcia muzyczno-ruchowe, ćwiczenia w czytaniu, ćwiczenia matematyczne, zajęcia plastyczne, ćwiczenia relaksacyjne, zajęcia muzyczne, zajęcia o bezpieczeństwie,  ćwiczenia spostrzegawczości, ćwiczenia słuchowe

ZADANIA

UWAGA! Kto jeszcze nie przesłał wyników konkursu Pastusiów? Nagrody czekają 😀


1. Gimnastyka z piosenką - "Równowaga"

klikaj
https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

2. Karta pracy, cz. 4, s. 75.
Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego o wakacjach. Kończenie kolorowania kredek według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty. 


* Karta pracy, cz. 4, s. 77.
Rozmowa na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu. Wskazywanie obrazków i nazywanie kategorii np. zwierzęta leśne, zjawiska pogody, zwierzęta dzikie ... naprowadzamy dzieci.
Rysowanie słoneczek po śladach. Kolorowanie rysunków.



* Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery
i liczby, cz. 2, s. 80.
Ćwiczenia w czytaniu. Dzieci czytają samodzielnie lub z pomocą R. SZEŚCIOLATKI


* Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie
do czytania, pisania, liczenia, s. 80.
Rysowanie po śladach. PIĘCIOLATKI


3. Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków/słomek
Patyczki lu słomki. Cyfry i znaki z wyprawki. Dzieci biorą sobie po tyle patyczków, ile mają palców u rąk.


* Układanie z patyczków/słomek kształtów figur geometrycznych.
Dzieci układają z patyczków trójkąt, prostokąt, kwadrat. Określają, ile patyczków potrzebowały
do ułożenia kształtu każdej figury.


*Układanie działań na dodawanie

Wariant 1 

Układamy dzieciom patyczki w grupkach np.  2,  3,  4 

Zadaniem dzieci jest pod spodem ułożyć działanie:

2+3+4 = (policzyć wszystkie patyczki i wstawić wynik)

Przeprowadzamy kilka takich ćwiczeń.

Wariant 2

Układamy działanie z kartoników, a dzieci pod spodem układają w grupkach patyczki.

4. Obrazek z figur. 
Potrzebne będą obrazki figur z wyprawki.
Najpierw bawimy się w segregowanie obrazków według kolorów, kształtów, wielkości. Możemy dzieciom ułożyć pętle ze sznureczków lub krążki i dzieci układają figury w pętlach, polecamy np. znajdź wszystkie małe koła.
Dzieci przeliczają ile jest np.  kwadratów dużych w danym kolorze, albo ile jest małych trójkątów. Tu jest dużo kombinacji.

Potem na kartce z bloku dzieci korzystając z figur tworzą swój obrazek. Można na nim dorysowywać swoje elementy.
Kartka dowolnej wielkości - może być kolorowa.

Proszę o zdjęcie obrazka
 
5. Masażyk relaksacyjny "Tu płynie rzeczka"

Dzieci w parze z rodzicem. 
Dziecko kładzie się na brzuchu, mama lub tata robi masaż.

Tu płynie rzeczka, – wzdłuż kręgosłupa z góry na dół rysujemy linię
Tędy przyszła pani na szpileczkach. – szybko „kroczymy” czubkami palców wskazujących
tu stąpały słonie – powoli „kroczymy” płasko ułożonymi dłońmi
i biegały konie. – szybko stukamy pięściami
Wtem przemknęła szczypaweczka, – szybko poszczypujemy, przesuwając rękę na skos przez plecy
zaświeciły dwa słoneczka, – obiema dłońmi zataczamy kółka na wysokości pleców
spadł drobniutki deszczyk. – stukamy opuszkami palców w dolną część pleców
Czy przeszedł cię dreszczyk? – nagle szczypiemy kark


6.  POŻEGNANIE


*Książka s. 88-89 oraz s. 96
Czytanie tekstu z R. lub samodzielnie.


*Wysłuchanie piosenki "Lato, lato, lato czeka"

kliknij 
https://www.youtube.com/watch?v=hPfioB70WC0

*Książka s.  96 - słowo od Ady 


PAMIĘTAJCIE O BEZPIECZEŃSTWIE NA WAKACJACH

Obejrzyjcie przed wakacjami filmiki: 


* BAJKA "NIESTRASZAKI W INTERNECIE" - "Jedziemy na 
wakacje" (śmieszna bajeczka 15-minutowa)

kliknij https://www.youtube.com/watch?v=-pZTlOj6B60&list=PLgDURsC9Q7VZyh5hhLyOygL-YSZX8ALoB&index=3 



* Bezpieczeństwo dzieci nad wodą
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA 


* Klasyfikacja zachowań na rzeczy dobre i złe

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=ZRqT7OFEM-Q

* Zasady bezpieczeństwa na rowerze

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=gSzVtcWBd_w 


* Bezpieczeństwo w górach (ten filmik już oglądaliśmy, ale możemy sobie przypomnieć)

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio&t=142s 


Przypomnijcie sobie rady Alka i Ady:

* Karta pracy, cz. 4, s. 75.

7. LIST OD MISIA HENIA

Witajcie Drogie Dzieci! To ja, Wasz Miś Henio. Dziś nadszedł czas pożegnania. Jest mi bardzo smutno, że musimy się rozstać. Dziękuję, że mogłem być z Wami w przedszkolu i odwiedzać Was w domu. Nigdy nie zapomnę tych chwil, zostawię je w swoim małym "misiowym serduszku". Nie mogę udać się z Wami w dalszą podróż. Zostanę z Waszą Panią. Ona się mną zaopiekuje. Nie martwcie się o mnie. A kiedyś może Was odwiedzę? Hmmmm byłoby super.  Życzę Wam WSPANIAŁYCH WAKACJI,  życzę samych sukcesów i  wielu nowych przyjaźni - sześciolatkom w szkole, a pięciolatkom w nowym przedszkolu. Pa Kochane dzieciaki!

Jeszcze tylko na koniec małe przypomnienie. Pamiętacie nasze odwiedziny w bibliotece? I nasz konkurs na najwięcej wypożyczonych książek? Pani Agnieszka policzyła naklejki na Waszych wagonikach.


Oto wyniki:


I miejsce: Amelia  Antoś  Kacper  Marcelina
II miejsce: Adrian  Nikodem
III miejsce: Kuba
IV miejsce: Lena  Bartek

GRATULUJĘ  WAM razem z Panią Agnieszką! Nagrody już jutro!




DRODZY RODZICE! 

Z serca 💗dziękuję Wam, za cały trud, jaki włożyliście w pracę z dziećmi w domu, za Wasze zaangażowanie we wszystkie "zdalne przedsięwzięcia", za wszystkie wysłane zdjęcia, za miłe słowa, za Waszą "obecność na odległość" w tym czasie jakże trudnym dla wszystkich. Jestem Wam bardzo WDZIĘCZNA za współpracę w całym roku szkolnym. Do zobaczenia już jutro! Trudno będzie się żegnać 😔

Zadania dodatkowe dla chętnych 
(niekoniecznie na dzisiaj, może gdy przyjdzie NUDA, a na pewno przyjdzie !!!!😀)


* Dopasuj drugą połowę

kliknij
https://eduzabawy.com/gry-online/polacz-obrazki/lato/?fbclid=IwAR2cJUFV9uXhd2GWl-wJoRZrr-c3yHfpYIzmiGD-XiI8m3TczGEUys0Kgvs

* Wakacyjne rytmy

kliknij
https://view.genial.ly/5eed2be08146ce0d750c0651


* Memory

kliknij
https://eduzabawy.com/gry-online/memory/ 


* Ćwiczenia słuchowe
 kliknij
 https://view.genial.ly/5eec77aa8146ce0d750bfdd7 


* Puzzle matematyczne do wyboru

Szukamy na samym dole kategorii: LATO. Ustawiamy zakres działań do 10 oraz działanie (może być samo +,samo - lub +-)

kliknij
https://eduzabawy.com/gry-online/puzzle-matematyczne/



1 komentarz:

  1. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń