ZADANIA 4

Plan zajęć i zadania na dni 6 - 8 kwietnia 2020r.


czas trwania zajęć 9.00-12.00
 
Temat tygodnia: "Wielkanoc" 


Drodzy Rodzice! W tym tygodniu przygotowałam zadania na trzy nadchodzące dni. Potem, do 14 kwietnia mamy przerwę świąteczną. Podobnie jak w zeszłym tygodniu udostępniam zadania dla chętnych: zadania dodatkowe, zadania do drukowania... Proszę wykonujcie z dziećmi zadania na miarę Państwa możliwości czasowych i również technicznych. To, czego nie jesteście w stanie przeprowadzić - zostawcie. Życzę powodzenia dzieciom, a Państwu cierpliwości i dużo siły...


Poniedziałek 6 kwietnia
Temat dnia: "Gipsowe pisanki"

religia,  zajęcia językowe, zajęcia czytelnicze, zajęcia ruchowe, ćwiczenia grafomotoryczne, zajęcia matematyczne, zajęcia plastyczne


ZADANIA

 1. Religia - oglądanie filmu pt. "Kronika Wielkiego Tygodnia. Ziarno."   kliknij   youtube.com/watch?v=RM6YAfIl6Z4



Wiadomość od księdza Tomasza: "Po obejrzeniu filmiku proszę serdecznie namalować w zeszytach lub na kartkach piękną palmę wielkanocną. Można narysować ją samą, lub w sytuacji gdzie dziecko niesie ją w dłoniach do kościoła." 

Pracę można wykonać w dowolnym czasie - niekonieczne dziś. Potem przesyłamy prace księdzu (w esemessie podam dodatkowo numer telefonu).

2. Rozmowa na temat przygotowań do Świąt Wielkanocnych - omawianie ilustracji w książce - rodzice czytają tekst:

kliknij
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=61

 3. Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej "Gipsowe pisanki".
Oglądanie i rozmowa na temat ilustracji:
kliknij 
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=63

Zbliżały się święta wielkanocne. Rodzina Ady i Olka zwykle spędzała je razem z babcią i dziadkiem. Niestety, tydzień wcześniej dziadek zagapił się na przelatującego bociana i złamał prawą rękę.
– Ojej! Biedny dziadek. Nie będzie mógł malować z nami pisanek – stwierdziła smutno Ada.
– Nie martwcie się, wymyślimy dziadkowi jakieś zajęcie – odpowiedziała babcia, biegnąc po ścierkę, bo dziadek rozlał herbatę. Posługiwanie się lewą ręką nie wychodziło mu najlepiej. Wszyscy zgodzili się, by spędzić Wielkanoc w domu babci i dziadka, a potem wspólnie ustalili plan przygotowań do świąt. Ada i Olek mieli zrobić pisanki. Mama miała czuwać nad całością i robić kilka rzeczy naraz, bo była wspaniałym organizatorem. Tata miał wspomóc mamę w zakupach, sprzątaniu i przygotowaniu potraw. Jego specjalnością były pieczeń, sałatka jarzynowa i sernik. Tata był też specjalistą od mycia okien i robił to szybko i sprawnie, pogwizdując przy tym jak skowronek. Zadaniem babci były dekoracje i przygotowanie świeżych kwiatów. Dziadek… Dziadek miał za zadanie leżeć i odpoczywać, bo „musi się oszczędzać”. Tak
stwierdziła babcia. Wszyscy zabrali się do pracy. Dzieci z pomocą mamy ugotowały jajka na dwa sposoby: część w łupinach cebuli, część w wywarze z buraków. Cebulowe jaja miały kolor brązowy, a buraczane – różowy.
– Takie pisanki nazywają się kraszanki – wyjaśniła mama. – Możemy pokolorować je we wzorki cienkim białym pisakiem lub wydrapać na nich wzorki.
– Wtedy będą drapanki – dodała babcia.
– A czy wiecie, jak zabarwić jajka na kolory żółty, zielony lub czarny? – zapytał dziadek.
– Pomalować farbami plakatowymi – odpowiedział Olek.
– A gdybyście nie mieli farb?
– Hm, to nie wiemy…
– Kolor zielony uzyskamy z liści pokrzywy, a czarny z owoców czarnego bzu lub łupin orzecha włoskiego. Aha! Żółty – z suszonych kwiatów jaskrów polnych. Wystarczy dorzucić je do wody i ugotować w niej jajka. Babcia mrugnęła do wnuków i po chwili przyniosła im kwiaty narcyzów. Miała też przygotowaną, samodzielnie wyhodowaną rzeżuchę. Zrobiła z niej piękne dekoracje. Wyglądały jak małe łączki, a na nich siedziały żółte kurczaczki zrobione z papieru. Z ogrodowej szklarni babcia przyniosła pachnące hiacynty w doniczkach i pęki białych tulipanów. Przygotowała też biały obrus. W wazonach stały kosmate bazie, nazywane przez Adę „szarymi kotkami”. Kiedy okna lśniły już czystością, tata zabrał się do pieczenia sernika.
– A czy wiecie, że można upiec sernik z dodatkiem ziemniaków? – zapytał dziadek.
– Coś ty, dziadku! Przecież sernik robi się z sera, masła i jajek – zauważyła Ada.
– A nieprawda! Moja mama piekła pyszny sernik z dodatkiem kilku ugotowanych ziemniaków. Oczywiście twarogu było dwa razy więcej, ale te ziemniaki nadawały sernikowi puszystości. Wszystkie sąsiadki przychodziły do mamy po przepis.
– Oj, to muszę ci taki upiec, kochanie – powiedziała babcia.
– Sam ci upiekę taki sernik, ale bez gipsu – odparł dziadek.
– Sernik z gipsem byłby za twardy – roześmiał się tata. – Ale skoro zachwalasz ten przepis, to zaraz dodam do sernika jednego ziemniaka, bo akurat mam za dużo do sałatki. Tymczasem mama ugotowała smakowity żurek i zrobiła ciasto na piaskową babę wielkanocną. Ada i Olek nie mogli się doczekać, kiedy pójdą poświęcić pokarmy. Z pomocą mamy pięknie przystroili koszyczek, w którym na białej serwetce leżały chleb, jaja, biała kiełbasa, ciasto oraz sól i pieprz. Całość ozdobili zielonymi gałązkami bukszpanu. W pierwszy dzień świąt cała rodzina usiądzie przy świątecznym stole i podzieli się jajkiem, symbolem życia.
– Jutro poszukamy jajek schowanych w ogrodzie – przypomniała sobie Ada. – Zajączek zawsze przynosi dla nas czekoladowe jajka.
– To nie zajączek, tylko mama – odparł Olek, który nie wierzył w opowieści o zajączku przynoszącym prezenty. – To tylko zabawa.
– A czy wiecie, jak bawiono się dawniej na Wielkanoc? – ożywił się dziadek. – Ulubioną zabawą było uderzanie o siebie dwoma jajkami, a zwyciężał ten, którego jajko nie zostało rozbite.
– Ojej! To dopiero była jajecznica! – zachichotała Ada.
– Dawniej chodzono po wsi z kogutem, który był symbolem urodzaju. Później prawdziwe ptaki zastąpiły kogutki gliniane lub drewniane.
– A śmigus-dyngus też był? – zapytał Olek.
– Był, ale nie mówiono dyngus, tylko wykup. Chłopcy chodzili po wsi i w zamian za śpiew domagali się zapłaty, czyli wykupu w postaci pisanek, słodyczy albo pieniędzy.
– Dziadku, jak ty dużo wiesz – zachwycił się Olek.
– Dziadek nam pomaga we wszystkim! – dodała Ada. – A przecież ma złamaną rękę.
– Może w nagrodę namalujemy dziadkowi pisanki na gipsie? – zaproponował Olek.
I tak też zrobili. Gips dziadka wyglądał naprawdę świątecznie.
– Kochani – powiedział zadowolony dziadek. – Mam do was wielką prośbę. Sernik się piecze, babka piaskowa rośnie, a jajka są pokolorowane. Usiądźmy w ogrodzie, popatrzmy w niebo i pomyślmy o tym, co jest najważniejsze.
– O czym, dziadku?
– Jak to o czym? O życiu i o miłości – odpowiedział dziadek i podrapał się lewą ręką.


• Rozmowa na temat opowiadania.
− Gdzie rodzina Olka i Ady spędziła Wielkanoc?
− Co się stało dziadkowi? Dlaczego?
− Jakie zadania mieli do wykonania podczas przygotowań do świąt Olek i Ada, rodzice i dziadkowie?
− Czym babcia ozdobiła stół?
− Jakie rady dawał dziadek?
− Czy tata i mama wywiązali się z zadań?
− Co według dziadka jest najważniejsze?


Podsumowanie: sposoby ozdabiania jajek:
kliknij
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pisanka

Oglądanie różnych zdjęć pisanek w Internecie.


Malowane we wzory jajko nazywa się pisanką, bo zgodnie z tradycją te wzory pisze się rozgrzanym woskiem na jajku, używając lejka ze skuwki od sznurowadeł oraz szpilki do robienia kropek. Gdy jajko z napisanym wzorem zanurzymy w farbie, a potem usuniemy wosk w gorącej wodzie, pozostanie jasny wzór na barwnym tle.

Tą techniką dzieci w zeszłym roku malowały pisanki w Ochli na warsztatach zobaczcie:

kliknij

3.  Zabawy ruchowe (przygotowujemy do zabawy małą piłeczkę).

• Zabawa orientacyjno-porządkowa – Pokaż pisankę.
Dzieci biegają po pokoju. Na hasło: "Pokaż pisankę", zatrzymują się i pokazują piłeczki trzymane w dłoniach wyciągniętych w stronę rodzica.
• Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – Wysoko – nisko.
Dzieci stoją. Na hasło: Wysoko – stają na palcach, wyciągają ku górze ręce z piłeczkami. Na hasło: Nisko – wykonują przysiad podparty, stukając piłeczkami w podłogę.
• Ćwiczenia tułowia. Dzieci w siadzie skrzyżnym, toczą wokół siebie piłeczki. Na sygnał (klaśnięcie) zmieniają kierunek toczenia.
• Zabawa ruchowa z elementem skoku – Przeskocz piłeczkę. Dzieci wykonują przeskoki obunóż przez położoną na podłodze piłeczkę.


 4. Liczymy do 10 - ciu. 
* Sześciolatki Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery
i liczby, cz. 2, s. 44.

*Pięciolatki - dzielimy kartkę A4 na 4 części - okienka. W każdej części rysujemy niewielkie jajeczka (w liczbie od 1-10) - dzieci kolorują jajeczka i zapisują za pomocą kropeczek lub cyferek ile  jest jajeczek w każdym okienku.

5. Ćwiczenia grafomotoryczne: "Wzorki na jajkach".

*Kacper, Bartek i Antoś wykonują zadanie w kartach pracy nr 3 (fioletowych) - strony 73 i 80

Pozostali:
* Propozycje do wydruku:
kliknij
https://www.nauczycielskiezacisze.pl/2019/04/wielkanoc-karty-pracy-pisanki.html
   
kliknij
http://bystredziecko.pl/szlaczki-dla-dzieci-pisanka/ 

*Dla tych co nie mają drukarek: rysujemy wzorki  ołówkiem w konturach jajka - dzieci poprawiają po śladzie kredkami lub mazakami (można w propozycjach do wydruku podejrzeć, jakie wzorki narysować).

6. Praca plastyczna "Jajeczka z masy solnej".

Sposób przygotowania masy solnej:
kliknij
https://www.edziecko.pl/rodzice/7,79361,24272824,masa-solna-prosty-przepis-niebanalne-efekty.html

Z masy formujemy nieduże jajeczka lub większe jajka. Suszymy w piekarniku, aby na następny dzień były gotowe do malowania. 

Inna propozycja: "Jajka na patyku", jeśli nie chcemy robić masy solnej.

kliknij 
https://mamotoja.pl/jajka-na-patyku-zabawa-dla-dzieci-pisanki,zrob-to-z-dzieckiem-galeria,2518,r3p1.html


ZADANIE  DODATKOWE  DLA  CHĘTNYCH


1. Kolorowanki wielkanocne

https://kolorki.net/kolorowanka/pisanka-wielkanoc#
 ("drukuj" jest po prawej stronie u góry, można nie zauważyć)



Wtorek 7 kwietnia

Temat dnia: "Malowanie jajek"

język angielski,  zajęcia językowe,  zajęcia plastyczne, zajęcia ruchowo - muzyczne


1. Język angielski - "Piosenka na powitanie" 
 

 kliknij

 https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M



 2. Odkrywanie litery F, f.






PIĘCIOLATKI
* Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie
do czytania, pisania, liczenia, s. 67.
• Opisywanie, co przedstawia obrazek.
• Określanie pierwszych głosek w słowie farby
i nazwach rysunków.
• Rysowanie po śladach rysunków.
• Kolorowanie wybranych rysunków.
• Zaznaczanie liter f, F w wyrazach.

*Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie
do czytania, pisania, liczenia, s. 66.
• Rysowanie cebuli po śladzie, nie odrywając
kredki od kartki.


 SZEŚCIOLATKI


Wcześniej przygotowujemy niebieskie i czerwone kartoniki (po 10 sztuk).

•Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – farby.
*Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery
i liczby, cz. 2, s. 58–59.
rodzic pyta:
− W jaki sposób Olek ozdobił jajka?
− Czego do tego użył?
•Analiza i synteza słuchowa słowa farby. Dzieci dzielą słowo farby na sylaby i na głoski. Liczą, ile w słowie jest sylab, a ile głosek. Następnie wymieniają inne słowa, w których głoskę f słychać na początku (futro, flaga, fasola…), w środku słowa (agrafka, alfabet, wafle…).

• Budowanie schematu słowa farby. (Białe kartoniki ). Dzieci układają tyle kartoników, ile sylab słyszą w słowie farby – rozsuwają kartoniki i wymieniają głośno sylaby. Następnie układają tyle kartoników, ile głosek słychać w słowie farby, wymawiają głoski głośno, dotykając kolejno kartoników.
• Budowanie schematu słowa Franek.
Kolega Ady, ten który nie chodzi, ma na imię Franek. Dzieci dzielą imię Franek na sylaby i na głoski. Układają z kartoników schemat imienia.

• Budowanie modeli słów: farby, Franek (czerwone kartoniki i niebieskie kartoniki):
Dzieci głośno dzielą na głoski słowa: farby, Franek. Wypowiadają głoskę f: długo: fffyyyy… krótko: f, f, f, f.

Głoska f jest spółgłoską i oznaczamy ją na niebiesko.
Pod schematami słów: farby, Franek (tzn. pod białymi kartonikami) dzieci zaznaczają miejsca głoski f niebieskimi kartonikami. Potem zaznaczają miejsca samogłosek czerwonymi kartonikami, a miejsca pozostałych spółgłosek – niebieskimi kartonikami. Porównują liczbę samogłosek i spółgłosek.

• Odkrywanie litery f, F.
Rodzic pokazuje litery f, F w kartach pracy. Dzieci określają ich wygląd. Dzieci przypominają, kiedy używamy wielkiej
litery.

* Karty pracy Litery i liczby, cz. 2, s. 58–61.
• Nazywanie zdjęć. Rysowanie pod nimi modeli
ich nazw.
• Kolorowanie na niebiesko liter f, F w wyrazach.
• Czytanie sylab, tekstu.
• Czytanie wyrazów powstałych z połączenia
sylab.
• Łączenie liter z lukami w wyrazach. Odczytanie
powstałych wyrazów.
• Wodzenie palcem po literze f: małej i wielkiej,
pisanej. Pisanie liter f, F po śladach,
a potem – samodzielnie.



 3. Język angielski "Piosenka o przeciwieństwach".

 kliknij
 https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y


4. Zabawa "Ciepło, zimno, pod hasłem: Szukamy jajka".

Jajko z masy solnej lub ugotowane na twardo.
Dziecko szuka jajka, które zostało ukryte w mieszkaniu. Rodzic naprowadza szukającego na ukryty przedmiot, stosując określenia: ciepło, cieplej, najcieplej, gorąco, zimno, zimno, najzimniej.


5. Praca plastyczna: Ozdabianie jajek z masy solnej.

* Ozdabiamy wczorajsze jajeczka z masy solnej malując je farbami plakatowymi (mogą być jednokolorowe lub we wzorki). Pozostawimy do wyschnięcia. Możemy z nich stworzyć dekorację świąteczną - zrobić np. gniazdko lub umieścić jajeczka w koszyczku. 






Pomysł na zrobienie własnego koszyczka - dla chętnych.

kliknij
Koszyczek z papierowego talerzyka

* Jeśli wczoraj nie robiliście jajeczek z masy solnej proponuję zrobić  pisankę z prawdziwego lub styropianowego jajka według swojego pomysłu lub propozycji na filmiku:

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=mwWgC626krE 



5. Zabawa ruchowa przy muzyce Modesta Musorgskiego "Taniec kurcząt w skorupkach".

Dzieci zamieniają się w kurczątka, które przy nagraniu muzyki wykluwają się z jajek i wyruszają zwiedzać świat. Dzieci ruchami ciała, mimiką i głosem najpierw naśladują kurczątka zwinięte w jajeczku, następnie wolno zaczynają się poruszać, prostują się, wyciągają łapki i głowy – wykluwają się ze skorupek. Potem wyruszają w drogę, która prowadzi pod górę. Idąc, kołyszą się na boki. Następnie turlają się z górki i trafiają do kurnika, gdzie czeka na nie mama kwoka z pysznym śniadankiem.


kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84


 ZADANIE  DODATKOWE  DLA  CHĘTNYCH:


Kolorowanka wielkanocna 

kliknij
https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/zajaczek-wielkanocny-kolorowanka-3/

Środa 8 kwietnia

Temat dnia: "Koszyczek dobrych życzeń"

zajęcia ruchowe, zajęcia językowe,  zajęcia plastyczne, zajęcia matematyczne, zajęcia badawcze dla chętnych


1.  Zabawa ruchowa na rozpoczęcie dnia z wykorzystaniem rymowanki.
Dzieci stają przed rodzicem ćwiczą pod dyktando wypowiadanej przez niego rymowanki.
Ręce w przód,
ręce w górę,
i podskokiem aż pod chmurę.
Ręce w dół,
ręce w bok,
nogi wykonują skok. (Wykonują podskok obunóż w miejscu).
Wszyscy ćwiczą bez wyjątku, (Maszerują w miejscu).
zaczynamy od początku. (Maszerują w miejscu).


2. Omówienie kolejności przygotowania koszyczka wielkanocnego.

* Kacper, Bartek, Antoś otwierają Karty pracy nr 3 na stronie 78 i wykonują polecenie.

* Pozostałe dzieci oglądają obrazki i pokazują kolejność:

kliknij szukamy strony 78
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

Możemy z dziećmi porozmawiać o tym, co symbolizują pokarmy, które co roku w Wielką Sobotę są święcone w Kościele lub pod Krzyżem. Wyjaśnijcie  dlaczego w tym roku nie będziemy tego robić :(

Symbolika potraw w koszyczku oraz informacje na temat śniadania wielkanocnego - modlitwa błogosławieństwa pokarmów tutaj:
  kliknij

https://parafiazary.net/2-uncategorised/1243-niedziela-zmartwychwstania-sniadanie-wielkanocne-w-rodzinie


3. Praca plastyczna "Baranek".

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=L8FUTb4Grf8&feature=youtu.be

Baranka możemy narysować sami lub wydrukować:

kliknij
szablon owca 3
https://dzieciakiwdomu.pl/2017/04/wielkanocne-szablony-do-druku.html 

UWAGA !

Zanim wykonamy baranka wykorzystujemy paseczki papieru do zabawy logopedycznej:

4. Zabawa logopedyczna - oddechowa: 

Dzieci zajmują miejsca przy stolikach. Przed każdym dzieckiem znajduje się szablon baranka.
Obok baranka zostają umieszczone małe kawałki białego papieru. Dziecko za pomocą
słomki przenosi kawałki papieru na szablon baranka. Nie pomaga sobie rękami.


5. Zadanie matematyczne: 

SZEŚCIOLATKI

Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery
i liczby, cz. 2
s. 62


PIĘCIOLATKI

Wykonują zadanie z użyciem liczmanów zgodnie z ilustracją;

kliknij szukamy strony 74
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf


7. Zabawy badawcze z jajkiem dla chętnych.

*Rodzice pokazują dzieciom dwa jednakowe jajka ( jedno ugotowane, drugie surowe). Prosi, aby się zastanowiły, po czym można poznać, że jedno z nich jest surowe, a drugie gotowane. Dzieci podają swoje propozycje. Następnie Rodzic wprawia w ruch obrotowy oba jajka. Dzieci obserwują ich ruchy i określają,
które z nich kręci się szybciej. Rozbijają jajko i sprawdzają, czy miały rację. Jajko surowe obraca się tylko przez chwilę, a potem się zatrzymuje. Powodem jest jego płynny środek, który porusza się wewnątrz skorupki w różne strony, co hamuje szybkie poruszanie się jajka.



* Przygotowujemy Jajko surowe, jajko ugotowane, szklane naczynie, sól, łyżkę.
• Dzieci badają zachowanie w wodzie jajka surowego i jajka ugotowanego – wkładają je kolejno do przezroczystego naczynia z wodą. Obserwują ich zachowanie.
• Do wody w przezroczystym naczyniu wkładają surowe jajko i dosypują stopniowo sól (około 10–12 łyżek soli). Obserwują, co dzieje się z jajkiem.




ZADANIA  DLA  CHĘTNYCH DO KOŃCA TYGODNIA:


Czwartek 9 kwietnia

Temat dnia: "Potrawy z jajek"

zajęcia grafomotoryczne, zajęcia językowe, ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej, zajęcia kulinarne, zajęcia muzyczne

ZADANIA


1. Kolorowanki wielkanocne:


kliknij

https://www.domowyprzedszkolak.pl/item/wielkanocny-koszyk-127
 

kliknij 
https://psy-pies.com/kolorowanki/kolorowanka-na-wielkanoc,45.html


2. Opowiadanie historyjki obrazkowej pt. "Święconka".

szukamy strony 75:

kliknij
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf


3. Życzenia świąteczne.
*Porozmawiajcie z dziećmi na temat sposobów składania sobie życzeń. 
*Pooglądajcie z dziećmi kartki świąteczne z dawnych lat lub tegoroczne, jeśli takie otrzymacie. 
*Przeczytajcie dzieciom życzenia, jakie zostały przesłane. *Rozetnijcie kartkę na części - puzzle, aby  ją ułożyły i przykleiły na kartce.

4. Przygotowywanie wspólnego śniadania.
Wykonajcie wspólnie z dziećmi potrawy z jajek lub kanapki z wyhodowanym szczypiorkiem lub rzeżuchą. 

Pomysłów jest bardzo dużo w Internecie! Tu tylko niektóre. Pochwalcie się potem swoimi pracami, wysyłając zdjęcie.
Już teraz życzę smacznego. 




















 5. Śpiewaj z innymi - piosenka pt." Kura czy jajo?".

kliknij

https://www.youtube.com/watch?v=nA9fBGhF168 


Piątek 10 kwietnia


Temat dnia: "Świąteczne inspiracje"

zajęcia ruchowe, zajęcia czytelnicze, ćwiczenie pamięci, zajęcia matematyczne, ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej, zajęcia plastyczne, zajęcia językowe

 ZADANIA
 

1. Zabawy ruchowe z regułami „Wielkanocne zawody”. 

Rywalizują ze sobą rodzic i dziecko.  Kto pierwszy dociera do mety, ten otrzymuje punkt. Na koniec punkty zliczamy. Można ustalić sobie na początku zabawy, co będzie nagrodą.
 


- „Bieg kur z kurczakami” – rodzic związuje dziecku nogi na wysokości kostek za pomocą skakanki lub sznurka, a potem związuje nogi sobie. Związani biegną do wyznaczonego celu.
- „Zające” – dziecko i rodzic mają między kolanami włożone woreczki lub małe maskotki - skaczą  do celu. 
- „Slalom baranków” – dziecko i rodzic biegną między przeszkodami do wyznaczonego celu.
- „Turlamy jajeczka” – dziecko i rodzic turlają nosem małą piłeczkę do celu.




Pozwólmy dziecku wygrać  ;) 

2. Słuchowisko "Co słonko widziało" 

kliknij

https://www.youtube.com/watch?v=zEnLODXoxIY&t=25s 


3. Kolorowanka online 
 

kliknij
https://www.kolorowankionline.net/zajaczek-z-jajkami 


 4. "Wielkanocne memory"

kliknij

 https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/7d14f298b7fab85822b18455ee25536f_/index.html

  
5. Przeliczanie elementów.

kliknij
 https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/0916b1c5db95daaffcbddc28c91a8413_/index.html


6. Znajdź różnice


 7. Praca plastyczna "Kurczak"

kliknij
http://krokotak.com/2019/03/chicken-crafts/


8. Utrwalenie litery F.

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=-xmhpUCU5NE&list=PL0Eikq7cf_aSaHOb6JIm3LR1MSxYo3F2-&index=6 


 UWAGA

Kacper, Antoś i Bartek mogą zrobić dodatkowo wszystkie ćwiczenia, które znajdują się na stronach   od 72 do 80 z Kart Pracy nr 3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz