ZADANIA 14

Plan zajęć i zadania na dni 15 - 19 czerwca 2020r.


czas trwania zajęć 9.00-12.00


Temat tygodnia: Idzie lato


Poniedziałek 15 czerwca


Temat dnia: Ruch to zdrowie

zajęcia językowe,  zajęcia muzyczno-ruchowe, ćwiczenia matematyczne, zajęcia plastyczne


ZADANIA

1. Słuchanie opowiadania o Pastusiach.

Od kilku dni na dworze królowała piękna, słoneczna pogoda. Pastusie codziennie bawiły się na świeżym powietrzu: grały w piłkę,skakały na skakankach, biegały i jeździły na rowerach. Urządziły sobie nawet piknik nad rzeką. Tego dnia postanowiły jednak zrobić coś naprawdę niezwykłego. A namówił je do tego Kapitan Aquafresh, który uwielbiał ruch i ćwiczenia. Był on też wielkim przeciwnikiem spożywania nadmiernej ilości cukru. Wprost nie znosił Cukrowego Łobuza, więc kiedy spędzał czas z Pastusiami, te mogły być pewne, że Cukrowy Łobuz będzie się trzymał z daleka.
– Mam świetny plan! – oznajmił zaraz po śniadaniu. – Skoro wszyscy tak bardzo lubimy się ruszać, zorganizujmy Pastusiową Olimpiadę.
Co wy na to? – zwrócił się do przyjaciół.
– To wspaniały pomysł! – zawołała uradowana Lilly. – Wymyślimy różne konkurencje sportowe i przygotujemy medale z kolorowego papieru. Do zabawy możemy zaprosić także Szczotkusia i Zębusia – im więcej zawodników, tym weselej! Milky i Billy również byli zachwyceni. Uwielbiali brać udział w zawodach, a w Pastusiowej Krainie nie mieli ku temu zbyt wielu okazji.
– Na pewno powinna być jakaś konkurencja dla biegaczy – stwierdził Billy. – Szczotkuś bardzo lubi biegać i zawsze powtarza, że ruch wzmacnia serce i mięśnie.
– I ma rację – przytaknął Kapitan Aquafresh. – Każdy sport doskonale wpływa na nasze zdrowie. Gdy dużo ćwiczymy i aktywnie spędzamy czas, nie mamy kłopotów z równowagą i prawidłowo się rozwijamy. Nasze plecy są proste, a ręce i nogi – silne i mocne. W dodatku dzięki ruchowi na świeżym powietrzu dotleniamy swój organizm, spalając przy tym i cukier, i tłuszcz, które magazynuje nasze ciało. To jak, bierzemy się do pracy?
Nie minęło kilka minut, a Pastusie zdołały wymyślić aż dziesięć różnych konkurencji sportowych. Dzięki temu zapewniły sobie i Kapitanowi Aquafresh wiele godzin wspaniałej zabawy. A czy wy też lubicie dużo się ruszać? A może macie swoje ulubione dyscypliny sportowe? Jeśli tak, to doskonale się składa, bo dziś możecie
zdobyć sprawność „Złotych medalistów”.


* Rozmowa z dziećmi:
Jakie znacie sporty?
Jakie jeszcze sposoby aktywnego spędzania czasu znacie?
Jak myślicie, dlaczego ruch jest taki ważny dla naszego zdrowia?


Rodzic przypomina dzieciom, że uprawianie sportów pozwala im się rozwijać i zdrowo rosnąć. Dzięki ruchowi na świeżym
powietrzu organizm otrzymuje dużo tlenu, którego potrzebują wszystkie narządy. Ćwiczenia wzmacniają serce i mięśnie i pomagają nam dbać o prawidłową sylwetkę. Ruszając się odpowiednio długo, spalamy i cukier, i tłuszcz, bo zamieniamy je w energię. Ćwiczenia mogą być też dla nas źródłem wspaniałej zabawy.


* Nauka rymowanki:
Gimnastykuj się codziennie,
bo to zdrowo i przyjemnie.
Czy to grudzień, czy to maj,
o swą sprawność zawsze dbaj!


* Wiemy już, że ruch to zdrowie. Dlatego Pastusie wraz z Kapitanem Aquafresh przygotowały dla Was specjalne konkurencje, które pozwolą zdobyć sprawność „Złotych medalistów”.


„Witaminy do brzuszka” – konkurencja pierwsza.

Dziecko przygotowuje 5 kulek z gazety lub makulaturowego papieru otrzymuje kulkę zgniecionego papieru, które pełnią rolę „witamin”. Rodzic staje w pewnej odległości od  dziecka; w rękach trzyma otwarty foliowy worek na śmieci, czyli „brzuszek”. Dziecko stara się trafić wszystkimi kulkami do worka. Zabawę można powtórzyć, zwiększając odległość między Rodzicem, a dzieckiem. 


„Unikamy cukru, czyli bieg z przeszkodami” – konkurencja druga.

Z krzeseł  Rodzic ustawia  tor przeszkód.
Krzesła to „cukier”, który należy ominąć. Na hasło
dziecko pokonuje tor przeszkód.  Zabawę można zmodyfikować, ustawiając różne tory przeszkód (np. dzieci muszą przejść pod lub nad przeszkodą, przeskoczyć ją, itd.).


„Bieg po zdrowie” – konkurencja trzecia.

Dzieci stają w wyznaczonym miejscu, w niedalekiej odległości  Rodzic umieszcza foliowy worek z „witaminami”. Rolę „witamin” mogą pełnić wykorzystane wcześniej kulki zgniecionego papieru, plastikowe warzywa lub owoce bądź też rekwizyty naturalne (w liczbie 5 sztuk).
Na hasło Rodzica dziecko biegnie do worka i powraca z jedną "witaminą", którą umieszcza np. w koszyku lub misce. 

Za każdym razem dziecko udaje się po "witaminę" innym sposobem - wraca biegnąc "normalnie":
1. tyłem (może odwrócić głowę do tyłu)
2. skacząc na prawej nodze
3. na czworakach
4. idąc stopa za stopą jak po sznurku
5. skacząc na dwóch nogach

* Pastusiowa gimnastyka.

Pastusie i Kapitan Aquafresh dobrze wiedzą, że warto się codziennie gimnastykować. Pokażcie im, że wy również znacie wiele wspaniałych ćwiczeń.

 
Dzieci ćwiczą przy piosence: "Pastusiowa piosenka:


kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=VNjgv476TVc

Gdy gra muzyka, dzieci gimnastykują się. Mogą wykonywać skłony, przysiady, podskoki, itd. Rodzic może im pomóc, pokazując wybrane przez siebie ćwiczenia. 

* „Czego się nauczyliśmy?”– zabawa dydaktyczna „prawda czy fałsz”. Przygotowujemy dwa kółeczka na jednej rysujemy minkę wesołą, na drugim minkę smutną. 
Czytamy dzieciom stwierdzenia. Gdy jest to nieprawda dzieci pokazują :-(  gdy prawda pokazują  :-)

Nie powinniśmy zbyt dużo się ruszać, bo to strasznie męczące. (NIEPRAWDA)
Uprawianie sportów pozwala nam się rozwijać i zdrowo rosnąć. (PRAWDA)
Odpowiednie ćwiczenia psują nam sylwetkę. (NIEPRAWDA)
Powinniśmy się codziennie gimnastykować. (PRAWDA)
Dzięki ćwiczeniom cukier i tłuszcz zamieniamy w energię. (PRAWDA)
Dzięki ruchowi na świeżym powietrzu nasz organizm otrzymuje dużo potrzebnego
mu tlenu. (PRAWDA)


2. Przygotowujemy grę WYŚCIG PO ZDROWY UŚMIECH z Pastusiami.

Gra przygotuje Was do konkursu z wiedzy o higienie jamy ustnej.

Wersja do wydruku lub samodzielnego narysowania. 




Instrukcja do wykonania gry:
To jest schemat chodniczka, który wykorzystamy do zrobienia gry. Można go po prostu dzieciom wydrukować, albo narysować samemu na kartce A4. Wymiary prostokącików:
3 cm x 2, 5 cm. Możemy zamiast okienek narysować kółeczka - chyba będzie łatwiej (ma być ich 32).

Starszym dzieciom piszemy ołówkiem słowa START i META, aby poprawiły mazakiem lub kredką. Młodszym możemy napisać sami, albo również mogą poprawić. Następnie prosimy, aby odliczając do 3 dzieci pokolorowały kredkami co 3-cią kratkę różnymi kolorami(liczenie zaczynamy od okienka za startem). Dzieci starsze wpisują samodzielnie w te kratki cyfry od 1-10. Młodszym możemy napisać cyfry ołówkiem, aby poprawiły mazakiem lub kredką, najlepiej w kolorze czarnym.

Tu jest wersja poglądowa gry (ja użyłam jednego koloru).








Gdy mamy gotową planszę potrzebujemy 2 pionki i kostkę do gry (będziemy grać razem z dzieckiem). Ustalmy wcześniej nagrodę za wygraną.

REGUŁY GRY
Stawiamy swoje pionki na polu start- grę zaczyna ta osoba, która wyrzuciła więcej oczek na kostce. Zadaniem zawodników jest dotrzeć jak najszybciej do mety. Gdy staniemy na polu oznaczonym cyfrą musimy odpowiedzieć na pytanie. Jeśli odpowiedź będzie poprawna - w nagrodę przesuwamy pionek o 1 pole do przodu, jeśli błędna za karę przesuwamy pionek o 1 pole do tyłu. Gdy stoimy na polu oznaczonym 10, aby dotrzeć do mety musimy wyrzucić na kostce jedno oczko. W przeciwnym wypadku "czekamy". 

Pytania:
1. Dokończ zdanie: Pierwsze zęby każdego dziecka to zęby... (mleczne).
2. Kiedy należy wymienić szczoteczkę do zębów? (gdy ma powyginane, zniszczone, zmierzwione włoski)
3. Jak nazywa się choroba zębów, która wywołuje Robaczek Próchniaczek? (próchnica)
4. Ile razy dziennie należy myć zęby? (co najmniej 2)
5. Jak nazywa się lekarz zębów? (dentysta lub stomatolog)
6.Czy to zdanie jest prawdziwe czy nieprawdziwe: Cukier jest zdrowy, bo zawiera mnóstwo witamin i minerałów (nieprawda)
7. Dokończ zdanie: Będę myć zęby póty, aż umyję... (2 minuty)
8. Kiedy należy myć zęby? (rano po śniadaniu, wieczorem przed pójściem spać, po zjedzeniu słodyczy)
9. Wymień przedmioty potrzebne do higieny jamy ustnej (szczoteczka, pasta, kubek, nitka dentystyczna, płyn do płukania ust) - może zabraknąć dwóch ostatnich, przypomnijmy dzieciom, że one też, choć może rzadziej używane służą zębom.
10. Co należy jeść, żeby zdrowe zęby mieć (warzywa, owoce, produkty zawierające mało cukru)

 Proszę o zdjęcie zrobionej gry.

Zadania dodatkowe dla chętnych

Do druku












Wtorek 16 czerwca


Temat dnia: A czas płynie, płynie, płynie

zajęcia muzyczne, zajęcia techniczne, zajęcia matematyczne, zabawa ruchowa, ćwiczenia w czytaniu

ZADANIA

1. Piosenka o zegarze. Wysłuchanie piosenki.

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=csU5Kwvct0E

Rozmowa:

Do czego służy zegar?

Jakie znamy zegary?



Zegar zna wieży


Zegar z wahadłem



Zegar z kukułką


Zegar ścienny dla dzieci



Zegar ścienny




Zegarek na rękę


Budzik


Zegar elektroniczny



2. Wykonanie  zegara. 

Zegar wykonujemy wykorzystując kartę z "Wyprawki" - mam nadzieje, że już wszyscy odebrali ze szkoły materiały. Dzieci wypychają z karty tarczę i wskazówki. Potrzebujemy pinezkę i korek ( ew. kawałek styropianu, gumy), aby przymocować wskazówki.

 Proszę o zdjęcie zrobionego zegara.
  3. Omawianie tarczy zegara. Oglądanie filmu"Nauka zegara dla dzieci"

 kliknij
 https://www.youtube.com/watch?v=_Ty2bbbsXbE


Dzieci nazywają godziny na swoim zegarze. 


4. Ćwiczenia z zegarem.

* Rodzic ustawia zegar - dziecko odgaduje, która jest godzina.
* Rodzic mówi np. ustaw godzinę drugą - dziecko samo ustawia wskazówki na zegarze.
 * Rodzic pokazuje dziecku jak zapisuje się pełne godziny np. 
godzina dziewiąta (9.00)

* Ćwiczenia w kartach pracy:
SZEŚCIOLATKI 
Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery
i liczby, cz. 2, s. 32–33.



Proszę o zdjęcie strony 33. 

• Odszukanie na rysunkach zegara, który wskazuje
taką samą godzinę jak zegar w ramce. Kolorowanie jego tarczy.
• Wskazywanie odpowiedniego cienia zegara z kukułką.
• Odczytywanie na zegarach pełnych godzin.

Rodzic wyjaśnia dziecku, że godzinę można zapisać.
• Dorysowanie na zegarach wskazówek godzinowych tak, aby wskazywały godziny zapisane pod zegarami.


* Gra "Wskaż zegar" - dla wszystkich

kliknij
https://wordwall.net/pl/resource/1115324/wybierz-zegar


5. Gimnastyka z DJ Miki

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=R7i8g59NI5I


6. Ćwiczenia w czytaniu 

SZEŚCIOLATKI

Dopasuj wyraz do obrazka

kliknij
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/b1f2c4fe4824c23399b9628a11e09658_/index.html


PIĘCIOLATKI

Nazywaj litery

kliknij
https://wordwall.net/pl/resource/1996743/litery


Zadania dodatkowe dla chętnych

 Dopisz godziny na zegarze



 


Quiz liczenie do 10
kliknij
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/4324daa201ab7a65351dc69cb6aa1682_/index.html


Środa 17 czerwca


Temat dnia: Zabawy z kostkami.

ćwiczenia gimnastyczne, ćwiczenia w czytaniu, ćwiczenia słuchowe, zajęcia matematyczne, ćwiczenia pamięci


ZADANIA

Do dzisiejszych zajęć będą potrzebne kostki do gry. Na pewno każdy znajdzie w domu choć jedną.  

 1. Rozgrzewka z kostkami.


Dziecko rzuca kostką - liczy oczka na kostce i wykonuje dane ćwiczenie tyle razy ile pokazuje kostka.
Rzut 1
Wykonujemy  przysiady.
Rzut 2
Wykonujemy podskoki na jednej nodze
Rzut 3
Wykonujemy pajacyki
Rzut 4
Klaszczemy nad głową
Rzut 5
Klaszczemy pod wysoko uniesionym kolanem, raz prawym raz lewym.
Rzut 6
Tupiemy nogami.

2. Czytanie z kostkami.

SZEŚCIOLATKI

Drukujemy kartkę lub dzieci patrzą na nią na ekranie. 

Dziecko rzuca kostką liczy kropki i odszukuje taką samą kostkę na kartce - czyta wyrazy znajdujące się w kratkach obok kostki np. wyrzucił

i czyta: lody, gitara, HUK, noc, Ada, dom

Wykonuje  6 rzutów (jeżeli liczba oczek powtórzy się czytamy jeszcze raz to samo lub powtarzamy rzut).


PIĘCIOLATKI

Drukujemy kartkę lub dzieci patrzą na nią na ekranie. 

Dziecko rzuca kostką liczy kropki i odszukuje taką samą kostkę na kartce - nazywa litery znajdujące się w kratkach obok kostki np. wyrzucił

i nazywa L, G, H, n, a, d
Wykonuje razem 6 rzutów( jeżeli liczba oczek powtórzy się czytamy jeszcze raz to samo lub powtarzamy rzut).



3. Sylabizujemy i głoskujemy z kostkami.

SZEŚCIOLATKI

* Przygotowujemy 6 obrazków np. wyciętych z kart z wyprawki. 

* Układamy 6 wybranych obrazków, jeden obok drugiego, w jednym rzędzie. 
* Dziecko rzuca kostką (4 razy), liczy oczka na kostce i wskazuje właściwy obrazek licząc po kolei zaczynając od prawej lub lewej strony (o tym decyduje rodzic).
Np. dziecko wyrzuciło 6 oczek
Polecenie: wskaż który to obrazek, licz od lewej strony - dziecko licząc po kolei obrazki (pierwszy, drugi, trzeci... liczy głośno) odszukuje obrazek i nazywa go. Za każdym rzutem i wskazaniem właściwego obrazka dodajemy dalszy ciąg polecenia, i tak:
do pierwszego rzutu - podziel nazwę obrazka na sylaby
do drugiego rzutu - podziel nazwę obrazka na głoski
do trzeciego rzutu - jaką głoskę słyszysz na początku, podaj inne słowa rozpoczynające się ta głoską
do czwartego rzutu - jaką głoskę słyszysz na końcu



PIĘCIOLATKI

* Przygotowujemy 6 obrazków np. wyciętych z kart z wyprawki. 

* Układamy 6 wybranych w jednym rzędzie, jeden obok drugiego. 

* Dziecko rzuca kostką (4 razy), liczy oczka na kostce i wskazuje właściwy obrazek licząc po kolei zaczynając od prawej lub lewej strony (o tym decyduje rodzic) 
np. dziecko wyrzuciło 6 oczek
Polecenie: wskaż który to obrazek, licz od lewej strony - dziecko licząc po kolei obrazki (pierwszy, drugi, trzeci... liczy głośno) odszukuje obrazek i nazywa go. Za każdym rzutem i wskazaniem właściwego obrazka dodajemy dalszy ciąg polecenia: 
pierwszy rzut - podziel nazwę obrazka na sylaby
drugi rzut - co słyszysz na początku wyrazu?
trzeci rzut - ile sylab jest w nazwie obrazka?
czwarty rzut - co słyszysz na początku wyrazu, podaj inne słowa, które rozpoczynają się tą samą głoską


4. Liczymy z kostką.

* Gra "Ile to palców?" Dziecko rzuca kostką (6 rzutów), za każdym razem pokazuje taką sama liczbę palców, ile oczek wyrzucił na kostce.

* Gra "Znajdź pętlę" 
Rysujemy dzieciom na kartce A4 6 pętli - w każdej rysujemy (schematycznie) odpowiednio od 1do 6 przedmiotów (mogą to być np. kwiatki, chmurki, słoneczka, gwiazdki, rybki, grzybki itp.)
Dziecko rzuca kostką (6 rzutów) liczy oczka na kostce i wskazuje pętle, w której jest tyle samo przedmiotów. 

* "Narysuj"
Rysujemy dzieciom na kartce A4 5 pętli. - Dziecko rzuca kostką (5 razy) i za każdym razem rysuje w pętli tyle samo przedmiotów, ile wyrzuciło oczek na kostce. Podpisuje pętle cyferkami.

Proszę o zdjęcie narysowanych w pętlach przez dzieci przedmiotów.


* Gra "Ile brakuje do ..." Seria 6-ciu rzutów.
Pytamy dziecko ile brakuje do 10? Dziecko rzuca kostką liczy oczka i oblicza ile brakuje do 10.
Młodsze dzieci mogą pomagać sobie liczmanami... mają przed sobą 10 patyczków (lub kredek, klocków). Wyrzuciły np. 5 oczek - odsuwają od tych 10-ciu patyczków 5 patyczków i liczą ile jeszcze muszą dosunąć, żeby razem było 10. To tylko jeden ze sposobów. Możecie wymyślać własne sposoby .

Starsze dzieci mogą liczyć w pamięci, skorzystać ze sposobu powyższego lub znaleźć odpowiedź poprzez doliczanie np. wyrzuciły 6 oczek - na palcach doliczają 7, 8, 9, 10 - liczą ile to palców (4), a więc do 10-ciu brakuje 4.

5.  Dodajemy i odejmujemy z kostkami - gra z Rodzicami na punkty. 

Ustalamy wcześniej z dziećmi, co będzie nagrodą.

W tym ćwiczeniu rzucamy kostkami na zmianę, raz rodzic raz dziecko. Przy każdym rzucie po wykonaniu obliczeń (rodzic oblicza na swojej kartce) przyznajemy sobie punkty 0 lub 1. Punktami mogą być patyczki, cukierki, koraliki, guziki... , aby potem dziecko łatwo mogło policzyć swoje punkty.

Gdy będzie remis, rzucamy na zmianę kostkami i dodajemy 1 punkt tej osobie, która wyrzuci więcej oczek.


SZEŚCIOLATKI 

Dziecko rzuca dwiema kostkami równocześnie lub 2 razy jedną.
Wyrzuciło np.
Dodawanie

Zapisuje na kartce działanie: 4+2= 6 (liczy ile jest razem oczek).

1 punkt przyznaje sobie osoba, która miała większy wynik, 0 punktu osoba, która miała mniejszy wynik.


Odejmowanie 
Od większej liczby oczek odejmuje mniejszą
Zapisuje:
4-2=2

1 punkt przyznaje sobie osoba, która miała większy wynik, 0 punktu osoba, która miała mniejszy wynik. 
Na koniec zliczamy punkty.
 
Wykonujemy 6  rzutów (3 na dodawanie, 3 na odejmowanie) 


Proszę o zdjęcie zapisanych działań.

 
PIĘCIOLATKI


Dziecko rzuca dwiema kostkami równocześnie lub 2 razy jedną.
Wyrzuciło np.
Dodawanie

Rysujemy dziecku okienka, w których narysuje tyle oczek ile jest na obu kostkach razem (6 okienek).

Wykonujemy 6 rzutów. 

1 punkt przyznaje sobie osoba, która miała większy wynik, 0 punktu osoba, która miała mniejszy wynik.  
Na koniec zliczamy punkty.


6. Ćwiczenia pamięci z kostkami.

Przygotowujemy na 6 kartonikach kropeczki odpowiadające 
6 -ciu ściankom na kostce (ja ze względów technicznych napisałam cyfry). Układamy przed dzieckiem różne sekwencje. Dziecko ma chwilę, aby zapamiętać układ. Następnie mieszamy wszystkie 6 kartoników i polecamy ułożyć dziecku co widziało.

Przykłady układów (zaczynamy od tych najprostszych):






1
5
3






1
6
4
2
3
5




2
1
3
4



1
5
3
6
4
2

 

Zadanie dodatkowe dla chętnych

Dziecko ma plansze z polami, które zamalowuje, rysuje na nich kółka lub kładzie na nich żeton - w zależności ile wyrzuci jedną kostką (plansza 1), lub dwiema kostkami (plansza 2).

 Plansza 1






Plansza 2



Czwartek 18 czerwca


Temat dnia: Dlaczego wieje wiatr.

zajęcia matematyczne, zajęcia przyrodnicze, ćwiczenia grafomotoryczne, ćwiczenia ruchowe, zajęcia plastyczne



ZADANIA

1. Zapoznanie z monetami i banknotami o nominałach:
1 zł, 2 zł, 5 zł, 10 zł.

−Kim jest bankier? Czym się zajmuje?
−Do czego służy bankomat? Co to są banknoty?
Wyodrębnianie wspólnego wyrazu z wyżej
wymienionych określeń – ułożenie wyrazu
bank z liter alfabetu.

• Rozmowa na temat działalności banku.
− Co to jest bank? Czy jest potrzebny? Dlaczego?
− Kto pracuje w banku? Co powinni umieć ludzie
pracujący w banku?


• Ćwiczenia w szybkim liczeniu – Kto nadaje
się na bankiera?
Dziecko otrzymuje kopertę z kartonowymi kołami
(10–13 sztuk) oraz tackę. R. pokazuje
kartonik z liczbą (od 0 do 9), a dziecko ma za zadanie  jak najszybciej wyjąć z koperty i ułożyć
na tacy tyle kół, ile wskazuje liczba. Dajemy na to czas np. 30 sekund. Gdy R. powie: Stop, dziecko odkłada kopertę
na tackę i już nie układają kół. Następnie Rodzic sprawdza
liczbę kół z liczbą pokazaną przez siebie. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie. Po każdorazowym przeliczeniu kartonowe
koła znów wracają do kopert.


• Zapoznanie z monetami i banknotami o nominałach:
1 zł, 2 zł, 5 zł, 10 zł. Rozpoznawanie i nazywanie nominałów monet (pokazujemy dzieciom, najlepiej te "prawdziwe"). Wspominamy, że istnieją jeszcze inne nominały:








 

Drukujemy lub przygotowujemy samodzielnie banknoty i monety (wersja kolorowa lub czarno-biała):






R. zwraca się do dzieci:
−Wyobraźcie sobie, że już jesteście bankierami, a ja przychodzę do was po pieniądze. Chcę wypłacić 10 zł, a wy dysponujecie tylko monetami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł. Czy potraficie wypłacić mi 10 zł?


• Układanie  sylwet monet w różnych
wariantach, tak aby dawały 10 zł, np.
5   5
2  2   2   2  2

1   1   1   1   1   5
1   1    2  1   5


SZEŚCIOLATKI

• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery
i liczby, cz. 2, s. 50–51.
• Czytanie napisu – To monety. Oglądanie
monet (z obu stron). Odczytanie napisu – To
banknot. Oglądanie banknotu (przód i tył).
• Liczenie pieniędzy w każdym szeregu. Naklejanie
obok nich obrazka monety lub
banknotu o tej samej wartości.
• Rozmienianie pieniędzy na drobne – naklejanie
obok zdjęcia pieniędzy odpowiednich
monet, których suma da taką samą
wartość.
 

Proszę o zdjęcie strony 51.
 
• Oglądanie zdjęć pieniędzy z innych krajów,
w tym należących do Unii Europejskiej. 



2.  Gimnastyka ze Świeżakami

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I


  3. Doświadczenie i obserwacja – Czy powietrze jest czyste?


• Ćwiczenia oddechowe.
Kawałki bibułki, waty lub piórka. Dzieci dmuchają na kawałki bibułki na przemian – delikatnie, mocno.


• Wypuszczanie powietrza z nadmuchanego balonu.


• Ważenie na wadze szalkowej (jeśli taką mamy) balonów – z powietrzem i pustego.


• Obserwowanie palącej się świecy, potem zasłonięcie jej odwróconym słoikiem.


Próby wyciągnięcia wniosków.
Powietrze jest bezbarwne, nie ma zapachu, waży niewiele i bez niego nic nie może się palić.


• Sprawdzanie czystości powietrza na podwórku, przy ruchliwej ulicy (podczas zabaw na świeżym powietrzu).


Dzieci biorą waciki kosmetyczne, wycierają nimi listki nisko rosnących drzew i krzewów przed domem, na placu zabaw i przy ruchliwej ulicy. Porównują stopień zabrudzenia wacików.


Wyciągnięcie wniosków po obejrzeniu wacików.
Powietrze jest zanieczyszczone, zanieczyszczają je między innymi spaliny pojazdów.


• Zabawa pod hasłem: Ryby w morzu.

Dzieci malują na zmianę na kartce lub na tacy wysypanej kaszą manną, mąką lub solą: prawą ręką, a drugi raz lewą ręką. 

Malując, mówią wierszyk:




Wysokie i piękne fale
widzę z brzegu doskonale.
Na łódce siedzę sobie
i ryby piękne łowię.



4. Praca plastyczna "Wiatraczek z papieru"

Instrukcja wykonania:
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o

Proszę o zdjęcie pracy.

5. Dlaczego wieje wiatr? - film (trwanie filmu od początku do około 6 minuty)

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=ltrD-yuNDgA



Zadania dodatkowe dla chętnych

SZEŚCIOLATKI

Dopasuj pieniądze

kliknij
https://wordwall.net/pl/resource/2445495/pieni%C4%85dze


PIĘCIOLATKI 

Nazwij pieniądze
kliknij
https://wordwall.net/pl/resource/1207244/matematyka/pieni%c4%85dze


Piątek 19 czerwca


Temat dnia: Jak spędzamy wolny czas. 


zajęcia czytelnicze, zajęcia społeczne, ćwiczenia językowe, zajęcia kulinarne, zajęcia plastyczne, zajęcia matematyczne, religia



 1. Czytanie tekstu - Książka strona 92- Rodzic czyta dzieciom tekst.

kliknij
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=95

 Odpowiadanie na pytanie znajdujące się u dołu strony.

2. Jak powstaje film?

kliknij 
https://www.youtube.com/watch?time_continue=456&v=8WRXi4zn5ZQ&feature=emb_logo

3. Opowiadanie historyjki o małpce (strona 93)
Starsze dzieci same czytają podpisy do ilustracji, młodsze słuchają jak czyta rodzic. Potem dzieci opowiadają historyjkę samodzielnie.

4. Prezent na dzień Taty. 

Dzieci z Mamą w tajemnicy przed Tatą przygotowują niespodziankę dla taty na Dzień Ojca, który wypada 23 czerwca, czyli we wtorek.

Moje propozycje: 

* Laurka z kwiatami

kliknij
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=7YQIrWKufKE&feature=emb_logo

Można zrobić kwiatki innym sposobem:

kliknij
Kwiatki z kółek

* Obrazek z masy solnej




Sposób przygotowania masy solnej:

kliknij
https://www.edziecko.pl/rodzice/7,79361,24272824,masa-solna-prosty-przepis-niebanalne-efekty.html

Można po wyschnięciu pomalować obrazek farbami.

* A może macie własne propozycje? To zapraszam do ich realizacji.

Proszę o zdjęcie pracy.

5. Zajęcia kulinarne, w nawiązaniu do historyjki o małpce.

Dzieci przygotowują z mamą "Placuszki bananowe" na podwieczorek.


kliknij
https://www.doradcasmaku.pl/przepis-placuszki-bananowe--394839


Wierzch można posmarować ulubionym dżemem, konfiturą lub masłem orzechowym. 

Zdjęcie mile widziane.

6. Religia - temat: Wakacje z Panem Jezusem.
Oglądanie  bajki: "Opowieści Biblijne - Jezus, Syn Boży".

kliknij


https://www.youtube.com/watch?v=7o79uadUhGI

Wykonajcie rysunek  pt.: Co będziesz robił/robiła na wakacjach.


Wysyłamy zdjęcia do księdza.

7. Dodawanie i odejmowanie do 10 - SZEŚCIOLATKI

Matematyczne memory

kliknij
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/47b7a80c1511fb3f1c949090bb96eb81_/index.html


Wybierz działanie, którego wynik usłyszysz

kliknij
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/a358dc004f9a2647bc2c1a72ff13afdc_/index.html 

Zadanie dodatkowe dla chętnych

Maska "Małpka"





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz