ZADANIA 13

Plan zajęć i zadania na dni 08 - 12 czerwca 2020r.


czas trwania zajęć 9.00-12.00


Drodzy Rodzice! W tym tygodniu mamy przerwę  na Święto Bożego Ciała, więc zadania są przygotowane na 4 dni. 
Moja rada: gdy widzicie, że dzieci czują się zniechęcone, przemęczone nie musicie wykonać wszystkich zadań do południa. Można swobodnie rozłożyć je na różne pory dnia. Jeśli z czymś nie zdążycie w danym dniu można zrobić to następnego. Zadania dodatkowe są oczywiście dla chętnych. Wiem, że nie wszyscy posiadają drukarki - dlatego nie wszystkie zadania są konieczne do wykonania. Rozumiem, że oprócz zdalnej nauki macie przecież Państwo swoje obowiązki i nie zawsze można wszystko pogodzić. DZIĘKUJĘ 💓 Wam za zaangażowanie w naukę dzieci, za systematycznie przesyłane zdjęcia z wykonanych zadań, za miłe słowa, za wyrozumiałość. Pamiętajcie, że zawsze jestem do Waszej dyspozycji. Jeśli ktoś potrzebuje rozmowy, jakiejkolwiek pomocy, czy też chciałby wyjaśnić wątpliwości proszę o wiadomość. Zostały nam niecałe trzy tygodnie do końca roku szkolnego. Jak on będzie wyglądał wkrótce Państwa poinformujemy. 
Drogie dzieci! Życzę Wam dużo zapału do pracy. Myślę, że temat tygodnia jest radosny, bo mówi o nadchodzących wakacjach. Każdy z Was ma już pewnie marzenia dotyczące tego, jak chciałby spędzić to lato. Niech się wszystkie spełnią! Dobrego tygodnia😃
 
Temat tygodnia: Wakacyjne podróże


Poniedziałek 08 czerwca


Temat dnia: Wakacje na Wybrzeżu

zajęcia muzyczne,  zajęcia językowe, ćwiczenia w czytaniu, ćwiczenia ruchowe,  ćwiczenia oddechowe, zajęcia przyrodnicze, zajęcia plastyczne


ZADANIA

1. Wysłuchanie piosenki "Plecak, Torba i Walizka"

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=gJ3SMrA-qys 


  • R. zadaje dzieciom pytania dotyczące tekstu piosenki.
− O czym jest ta piosenka? (o lecie)
− Jakie rzeczy trzeba wyjąć z szafy, gdy nadchodzi lato? (plecak, torba i walizka)
− Gdzie możemy wyruszyć na spotkanie lata? ( do rodziny, nad morze, w góry, nad jezioro)
− Dlaczego najprzyjemniejsze są wyjazdy latem?

− Na co czekamy, co rozpocznie się już niebawem, abyśmy mogli wyruszyć w podróż? (na WAKACJE)
  • Nauka na pamięć refrenu piosenki.
  • Dzieci śpiewają akompaniując na zrobionych przez siebie wcześniej grzechotkach.

2. Wykonanie łódki według instrukcji. Rysowanie po śladach.
  • Karta pracy, cz. 4, s. 60.
  • Zabawa oddechowa: umieszczamy łódkę w misce z wodą i dmuchamy, aby łódka pływała po wodzie. 
Proszę o zdjęcie łódki.

 3. Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Wakacyjne podróże.
Książka (s. 84–85) 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=87

Od samego rana tata, Olek i Ada planowali podróże wakacyjne. Zapomnieli o porannym myciu, a nawet o przebraniu się z piżam. Gdyby nie mama, zapomnieliby też o śniadaniu. Szczęśliwie mama przypomniała im o wszystkim. Kiedy byli już umyci, przebrani i najedzeni, wyjęła z szafy wielki globus i postawiła go na podłodze.
– Teraz możecie podróżować palcem po całym świecie.
– Super! – ucieszył się Olek. Bez namysłu zakręcił globusem. Fruuu! Gdyby kula ziemska obracała się tak szybko, wszyscy dostaliby kręćka jakiegoś lub co najmniej zadyszki. Przed oczami Olka, Ady i taty mknęły kontynenty: Ameryka Północna i Ameryka Południowa, Afryka, Europa
i zaraz Azja i Australia.

– Tu jedziemy! – Palec Olka zatrzymał rozpędzony świat namalowany na globusie. – Australia,
Sydney. Niezłe miejsce. Będzie fajnie. W Australii są kangury i koale.
– W Sydney chciałbym zobaczyć gmach filharmonii – wtrącił tata.
– A będzie tam gmach naszego przedszkola? – spytała Ada.
Olek spojrzał na siostrę z politowaniem. Przecież nikt nie podróżuje do przedszkola, które
jest kilka metrów od domu. Zakręcił drugi raz. Jego palec wskazał państwo leżące w Ameryce Południowej.
– Brazylia. Dobry wybór – pochwalił tata. – Są tam wspaniałe plaże. Chętnie poleżałbym
sobie – przeciągnął się leniwie.
– Może i ja zaproponuję podróż? – mama zajrzała do salonu. – Chciałabym pojechać
z wami do Indii. Zawsze interesowała mnie Azja i jej kultura. Chociaż Afryka też jest ciekawa.
– No pewnie! Jedziemy do Kenii! Do parku z dzikimi zwierzętami. Zobaczymy słonie i żyrafy!
– zawołał Olek ożywiony wizją spotkania dzikiego słonia, a może i lwa.
– A będzie tam nasz park? – nieśmiało spytała Ada.
Wszyscy spojrzeli na nią jak na przybysza z kosmosu.
– Nasz park będzie czekał na ciebie w Polsce. Teraz ja wybieram – powiedział tata. Energicznie
zakręcił globusem. Niebieski kolor oceanów i mórz zmieszał się z zielonym, żółtym i brązowym – kolorami kontynentów. Adzie aż zakręciło się w głowie. Świat na globusie obracał się
zbyt szybko. Co będzie, jeżeli palec taty trafi na głęboki ocean? Nie chciałaby spędzić wakacji na oceanie. Tam już z pewnością nie ma znajomego parku ni przedszkola ani placu zabaw z dużą okrągłą piaskownicą.
– Stany Zjednoczone. Waszyngton – zakomunikował tata.
– Jest tam plac zabaw? – spytała Ada.
– Naszego nie ma, są inne. Jest za to Biały Dom i...
– Ale naszego domu tam nie ma – przerwała tacie Ada.
– Ja nie mogę! Chcesz jechać na wakacje czy nie? – zniecierpliwił się Olek.
– Chcę. Tylko nie tak daleko – bąknęła Ada.
– To gdzie? Wybieraj – podsunął jej globus.
Ada zamknęła oczy. ,,Niech los zdecyduje” – pomyślała i dotknęła palcem globusa.
– Tu!
Cała rodzina wbiła wzrok w miejsce, które wskazał palec Ady. Mama i tata pierwsi gruchnęli
śmiechem.
– Europa, Polska, Warszawa – podsumował Olek.
Ada westchnęła z ulgą. Jak to dobrze, że zdała się na los szczęścia. W Warszawie jest jej przedszkole i dom, i park, i znajomy plac zabaw. No i tuż pod Warszawą mieszkają ukochani dziadkowie. Co ważne, ich dom stoi w pobliżu lasu.
– Pojedziemy do babci i dziadka. Tam są bociany, dzięcioły, kukułki, żabki, biedronki, ślimaki, pszczoły – zachwalała Ada.
– Mrówki, komary i muchy – dorzucił ponuro Olek. Ale już po chwili śmiał się jak tata i mama. Nawet napad komarów nie odstraszyłby ani jego, ani Ady od podróży do dziadków.
Podpatrywanie ptaków w towarzystwie dziadka, który zna setki ciekawostek o zwierzętach, to był najlepszy z wakacyjnych planów.


• Rozmowa na temat opowiadania.
− Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?
− Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?
− Jakie kontynenty były widoczne na globusie?
(R. obraca globus, a 6-latki samodzielnie lub przy jego pomocy odczytują nazwy kontynentów)


− Co wskazywał palec Olka?
− Co wskazywał palec taty?
− Gdzie chciała pojechać mama?
− Co wspominała cały czas Ada?
− Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?


• Ćwiczenia z książką.
Książka (s. 84–85) 


https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=87

Dzieci słuchają tekstu czytanego przez R. (5-latki) lub sami czytają tekst znajdujący się pod ilustracjami
w książce
6-latki.

3. Ćwiczenia poranne.

• Zabawa ruchowa z elementem skoku – Przeskakujemy morskie fale
Dzieci wykonują skoki obunóż do przodu – naśladują przeskakiwanie fal.
• Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Szukamy muszelek

Dzieci naśladują chodzenie na czworakach po wodzie, szukanie muszelek; co pewien czas wykonują klęk prosty i wyciągają otwarte dłonie przed siebie – pokazują uzbierane muszelki.
• Ćwiczenia tułowia – Puszczamy kaczki. 

Dzieci wykonują przysiad, naśladują podnoszenie kamienia i puszczanie kaczek na wodzie; rzuty wykonują raz jedną, raz drugą ręką.
• Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Sprawdzamy temperaturę wody

Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Uderzają palcami stopy przed sobą i szybko kładą stopy, aby dotykały podłogi. Ćwiczenie wykonują raz jedną, raz drugą nogą. Na sygnał – np. klaśnięcie – dzieci wykonują skok do wody z przysiadem.

4. Wakacje na Wybrzeżu.

  •  Odszukiwanie Morza Bałtyckiego na mapie.
    Odczytywanie z pomocą rodziców nazw miejscowości leżących nad morzem (6-latki).







  • Oglądanie zdjęć z Wybrzeża (zdjęcia w poście: Nad Bałtykiem). 
kliknij 
https://spgolin.blogspot.com/2020/06/nad-batykiem.html 


  • Słuchanie jak szumi  morze
MORZE SPOKOJNE
kliknij ( z obrazem)
https://www.youtube.com/watch?v=ORhFh1rCqRI 

https://www.youtube.com/watch?v=nu7wYJcp1HE 

kliknij (tylko audio)
https://www.youtube.com/watch?v=E29TkWp8PGI

 MORZE WZBURZONE

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=YMkM5-RWYaU


 Co można robić nad morzem? Wypowiedzi dzieci (kąpać się, pływać w kole ratunkowym, robić babki z piasku, budować zamki z piasku, spacerować po plaży, opalać się, szukać muszelek, słuchać szumu morza, podziwiać widoki, zwiedzać miasteczka nadmorskie, pływać statkiem,  jeść lody, jeść ryby....)



 5. Praca plastyczna " Nad morzem".

według propozycji do wyboru lub własnej  
Proszę o zdjęcie wykonanej pracy plastycznej.








 Ciekawa propozycja dla lubiących eksperymentować:



Na górze kartki przyklejamy kółko wycięte z pomarańczowego papieru - to nasze słońce. Dolny brzeg kartki smarujemy obficie klejem i obsypujemy piaskiem - to będzie plaża. Na całej powierzchni kartki malujemy klejem przy pomocy cienkiego pędzelka fale i obsypujemy solą kuchenną. Nadmiar za każdym razem strzepujemy. Aby uzyskać kolorowy zachód słońca pędzelkiem maczanym w kleju robimy zygzaki od góry do dołu na środku kartki i obsypujemy kolorowymi przyprawami.
Materiały:

  • brystol w kolorze granatowym 
  • pomarańczowy papier kolorowy 
  • nożyczki 
  • klej wikolowy lub magik
  • pędzelek 
  • piasek 
  • sól kuchenna 
  • mielone przyprawy w ciepłych kolorach (cynamon, kurkuma, papryka itp.)
 5. Ćwiczenie pamięci

Gra "Na plaży"

kliknij
https://view.genial.ly/5ed4259ddbd44e121591292f


Zadania dodatkowe dla chętnych (wszystkie materiały do druku)


* "Wakacyjne memory wersja 1" łatwiejsza - drukujemy, wycinamy (proponuję przed wycięciem nakleić na sztywną kartkę) i gramy
 
kliknij
https://drive.google.com/file/d/0BzD2URs2Hx4ebklBdDZUUHZud0E/view


* "Wakacyjne memory  wersja 2" - wieksza ilość obrazków

kliknij
https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2017/08/wakacyjne-memory-obrazkowe-morze.pdf 


* Rysowanie po śladzie "Żółw morski"

kliknij 
http://bystredziecko.pl/cwiczenia-grafomotoryczne-zolw-morski/


* Kolorowanka według kodu (nazwy kolorów są po angielsku, więc niżej moja podpowiedź):

1 ciemny niebieski
2 jasny niebieski
3 pomarańczowy
4 żółty
5 różowy
6 jasny zielony
7 brązowy

kliknij
http://123kidsfun.com/wp-content/uploads/2018/07/123kidsfun_com_coloring_2.pdf 


* Połącz w pary

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/06/PolaczWPary.pdf


* Wakacje nad morzem - kolorowanka

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/wakacje-nad-morzem/ 

 
Wtorek 09 czerwca


Temat dnia: Góralskie liczenie

zajęcia muzyczne,  zajęcia przyrodnicze, zajęcia ruchowe, zajęcia matematyczne, zajęcia czytelnicze, zajęcia plastyczne


ZADANIA

 1. Oglądanie teledysku piosenki - Julek Pechulek „W góry”

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=FDY3HNRUaeE

* Rozmowa z dziećmi na temat co trzeba zabrać na wędrówkę w góry? 
* Pokazywanie na mapie pasm górskich: Karkonosze, Karpaty oraz Bieszczady.







* Oglądanie górskich krajobrazów (w poście: W górach)

kliknij
https://spgolin.blogspot.com/2020/06/w-gorach.html 

2. Gimnastyka dla najmłodszych

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=GtIqgYZgPoU


3. Zabawa matematyczna - "Góralskie liczenie"

Przed przed przystąpieniem do zadania wyjaśniamy dzieciom, kto to jest "juhas" 
Juhas – młodszy pomocnik bacy  podczas wypasu owiec. Baca zaś to starszy pasterz owiec w górach.  


*Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.


Potrzebne: Liczmany, kartoniki z liczbami i znakami: +, −, = (6-latek; również mogą to wykonywać pięciolatki, choć jest to wersja trudniejsza).

W wersji łatwiejszej 5-latki przygotowują tylko liczmany.

DODAWANIE 
Zadanie 1.

Na hali, na hali
10 owiec juhas pasie.


2 w góry mu uciekły.
ile teraz masz owiec, juhasie?


Rozwiązanie 5-latków:

Dzieci układają 10 liczmanów. Odsuwają 2.
Udzielają odpowiedzi na pytanie:
Teraz jest 8 owiec.



Rozwiązanie 6-latków: 

Układają 10 liczmanów. Odsuwają 2. Układają
działanie:
10 – 2 = 8 (działanie można także zapisać z boku na kartce)
Odpowiadają na pytanie:
Teraz jest 8 owiec.


Analogicznie postępujemy przy kolejnym zadaniu:


Zadanie 2.

Do zagrody 9 owiec
wpędził juhas młody. 


Ale 4 starsze owce
uciekły z zagrody. 


Policz teraz szybko mi –
ile owiec w zagrodzie śpi?

***********************************************
ODEJMOWANIE

Zadanie 3 

Na hali, na hali
raz się tak zdarzyło,
że do 7 starszych owiec
3 młode przybyły


Powiedz teraz mi –

ile wszystkich owiec
w zagrodzie śpi? 
 

Rozwiązanie 5-latków:

Dzieci układają 7 liczmanów. Dokładają 3.
Udzielają odpowiedzi na pytanie:
Teraz jest 9 owiec.



Rozwiązanie 6-latków: 

Układają 7 liczmanów. Dokładają 3. Układają
działanie:
7+3=9 (działanie można także zapisać z boku na kartce)
Odpowiadają na pytanie:
Teraz jest 9 owiec.


Analogicznie postępujemy przy kolejnym zadaniu:

Zadanie 4.

Na łące pod górą
juhas owce pasie;


4 czarne owce 

i 5 białych hasa.


Ile wszystkich owiec
jest w stadzie juhasa?

Proszę o zdjęcie jednego rozwiązania przedstawionego za pomocą liczmanów lub za pomocą ułożonych kartoników lub zapisanego na kartce.


4. Słuchanie bajki na dobranoc pt. "Czarna owieczka" 

kliknij
https://www.facebook.com/961901050629169/videos/375370890028642/?v=375370890028642 


Zadania dodatkowe dla chętnych
 
 *Praca plastyczna "Góry"





https://pracaplastyczna.pl/index.php/lato/371-gory

 Zamiast szarego papieru może być gazeta.

* Ćwiczenia w układaniu wyrazów (do druku)

kliknij
https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/06/ZamalujLiiteryWakacje.pdf


*Łączenie cech - gra

kliknij
https://view.genial.ly/5ed428da6a01c811e66ee69f 

* Wakacje w górach-  kolorowanka

kliknij
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/wakacje-w-gorach/ 



Środa 10 czerwca


Temat dnia: Lato na wakacjach

zajęcia językowe, zajęcia przyrodnicze, ćwiczenia spostrzegawcze, ćwiczenia w czytaniu, zadania matematyczne, ćwiczenia grafomotoryczne, ćwiczenie pamięci, religia

ZADANIA


 1. Czym pojedziemy na wakacje?

 * Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji.

Pędzi po torze szybko, z daleka,
bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)


Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.
Lata podniebnym szlakiem. (samolot)

Ma maskę, a pod nią konie,
cylindry – nie na głowie.
A w środku siedzi człowiek. (samochód)


Ta wielka latająca maszyna
owada – ważkę, przypomina. (helikopter)



* Karta pracy, cz. 4, s. 62. dla wszystkich
Słuchanie, dokąd podróżują ludzie podanymi środkami lokomocji. Naklejanie obok obrazków środków lokomocji obrazków odpowiednich miejsc.



*SZEŚCIOLATKI Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 77.Odszukanie w naklejkach nazw środków lokomocji przedstawionych na zdjęciach. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach (naklejki rozdawałam na spotkaniu 30 kwietnia). Czytanie wyrazów. Jeżeli nie mamy naklejek - wpisywanie wyrazów literami drukowanymi pod obrazkami. Układanie nazw z literek - kartoniki z liczbami.

Proszę o zdjęcie ułożonych z literek wyrazów.


* Puzzle online "pojazdy ..." 
Przed układaniem puzzli nazwij wszystkie pojazdy.

kliknij
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/pojazdy/246003-pojazdy-lataj%C4%85ce-i-p%C5%82ywaj%C4%85ce 
kliknij pod obrazkiem zacznij układać puzzle


* Karta pracy, cz. 4, s. 66.
Określanie, dlaczego pętle są tak narysowane. Kończenie rysowania linii między kwiatami. Kolorowanie kwiatów.



* Karta pracy, cz.4, s. 67  
 

 2. Wyruszamy nad jezioro.

Oglądanie zdjęć  (w poście na stronie głównej  "Nad jeziorem)

kliknij 
https://spgolin.blogspot.com/2020/06/nad-jeziorem.html

Pokaz na mapie , gdzie występuje najwięcej jezior i jak one są zaznaczone.

  
Wypowiedzi dzieci na temat co można robić nad jeziorem? 
  

* PIĘCIOLATKI Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 76.
Proszę o zdjęcie strony 76.


* SZEŚCIOLATKI 

Gdzie można pojechać na wakacje - gra
kliknij

https://wordwall.net/pl/resource/2730442/przedszkole/gdzie-mo%c5%bcna-wybra%c4%87-si%c4%99-na-wakacje


Dodawanie i odejmowanie do 10 - gra (klikaj na właściwą chmurkę)

kliknij

https://wordwall.net/pl/resource/1946566/matematyka-zer%C3%B3wka


3. Zabawa ruchowa przy piosence "Maszynista zuch"

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik 

4.  Religia - Temat: Kim są Aniołowie?

Oglądanie filmu "Bajka Małe Anioły dla dzieci po polsku"

kliknij

https://www.youtube.com/watch?v=0O-tnBzOzww

Rysowanie postaci Anioła.


Zadanie proszę przesłać do księdza.



 Zadania dodatkowe dla chętnych

 * Ćwiczenie pamięci "W podróży" - gra 

kliknij
https://view.genial.ly/5edd47fe200cf70d607365d7 
 


* Szlaczki do wydruku

kliknij  
http://bystredziecko.pl/szlaczki-dla-przedszkolakow-09/


* Droga do namiotu - do wydruku (można też samemu taką plansze narysować).

 https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/06/KodowanieDzieciDoNamiotu.pdf

* Wakacje nad jeziorem - kolorowanka

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/wakacje-nad-jeziorem/
 



Piątek 12 czerwca


Temat dnia: Słoneczny uśmiech

zajęcia językowe, ćwiczenia grafomotoryczne,  edukacja społeczna, ćwiczenia w czytaniu, ćwiczenia w liczeniu, zajęcia ruchowe, ćwiczenia spostrzegawczości, język angielski


ZADANIA

1. Słuchanie wiersza Marioli Golc "Słoneczny uśmiech".

Nadchodzą wakacje,
słoneczna pora.
Słoneczny uśmiech
śle więc przedszkolak.
I tym uśmiechem
ze słonkiem razem
ogrzeje wszystkie
nadmorskie plaże.


Promienny uśmiech
prześle też górom,
by się nie kryły
za wielką chmurą.
Ma jeszcze uśmiech
dla wszystkich dzieci.
Niech im w wakacje
słoneczko świeci.


•Rozmowa na temat wiersza.
− Kto przesyłał uśmiechy?
− Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?
− Dlaczego przesyłał je dzieciom?


•Karty pracy, cz. 4, s. 68–69.
Oglądanie zdjęć miejsc, w których Ada i Olek byli rok temu z rodzicami na wakacjach, opowiadanie
o niektórych z nich. Rysowanie po śladzie drogi rodziny Ady nad morze.


2. Bezpieczeństwo podczas wakacji.

* Oglądanie filmu pt. "Bezpieczne wakacje"

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60 


Rozmowa na temat: "O czym należy pamiętać, gdy chcemy się wykąpać w jeziorze, albo w morzu?"

* Oglądanie filmu pt. "Bezpieczeństwo w górach"

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

Rozmowa na temat: "O jakich zasadach należy pamiętać wybierając się na wycieczkę w góry?"

* Karta pracy, cz. 4, s. 71.
Oglądanie rysunków schematycznych. Mówienie, na co powinno się zwracać uwagę na wakacjach. 


Pokoloruj dokładnie rysunki w okienkach (tylko sześciolatki)!!!!
Proszę o zdjęcie strony 71 (sześciolatki).
Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

* Zagadki słuchowe dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji.
Dzieci słuchają zagadek, dopowiadają ich zakończenia – rozwiązania.


Wiem, że pan ratownik mnie nie zauważy,
dlatego nie kąpię się na niestrzeżonej… (plaży)


Kiedy płoną lasy, to giną zwierzęta,
dlatego dbam o to i o tym pamiętam,
by w lesie wszystkim żyło się dogodnie.
Z tego powodu nie bawię się… (ogniem)


Jeśli się zagubię w obcym dla mnie mieście,
wiem, co mam zrobić, wiem nareszcie!
Mogę zaufać pewnemu człowiekowi,
czyli panu… (policjantowi)


Gdy nie ma rodziców w domu,
to choć bardzo przykro mi,
nie otwieram obcym ludziom
do naszego domu… (drzwi)


Ze względu na żmije zawsze w lesie noszę
moje ukochane, gumowe… (kalosze)


Grzybobranie to grzybów zbieranie,
a nie ich jedzenie czy też smakowanie.
Dlatego po powrocie z lasu
sięgam do grzybów pełnego… (atlasu)



3. Ćwiczenia w czytaniu WAKACYJNE  RADY  OLKA  I  ADY

Książka (s. 94–95)
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=97 

Dzieci starsze czytają, dzieci młodsze słuchają tekstu czytanego przez rodziców (dzieci odpowiadają na pytania na dole strony).


* SZEŚCIOLATKI - Znam już literki -gra 

kliknij 
https://wordwall.net/pl/resource/997937/matematyka/znam-ju%c5%bc-literki


* PIĘCIOLATKI  - ćwiczenia w liczeniu, ćwiczenia grafomotoryczne:

Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 77.
Rysowanie po śladach fal. Nazywanie tego, co się w nich ukryło. Kolorowanie obrazków.

Proszę o zdjęcie strony 77.

Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 78-79.
Szukanie drogi Olka i Ady w labiryncie.
Otaczanie pętlami muszli tego samego rodzaju.
Porównywanie ich liczby.


4.   Zestaw sześciu ćwiczeń – propozycja gimnastyki.

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=yPHeSAx9QCc

1. Lekki rozkrok, ręce wyprostowane w łokciach, wymachy do przodu/tyłu. 
2. Ruchy głową do przodu/tyłu („tik-tak”). 
3. Rozkrok, ręce wzdłuż ciała, skłony boczne z jednoczesnym dotykaniem kolana. 
4. „Pajacyki” w parach (złączone dłonie). 
5. Klęk podparty, naprzemienne unoszenie ręki i nogi. 
6. Leżenie tyłem, unoszenie wyprostowanych nóg, ruchy poziome/pionowe („nożyce”).

5. Język angielski - Jaka jest pogoda?

kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew


Zadanie dodatkowe dla chętnych

 * Karta pracy, cz. 4, s. 70.
Rysowanie w ramce na górze karty, gdzie dziecko pojedzie na wakacje, a na dole – gdzie chciałoby pojechać na wakacje.


Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

* Ćwiczenia spostrzegawczości 

kliknij
https://view.genial.ly/5ed6040a5d5bf80d8a79dcae 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz