czas
trwania zajęć 9.00-12.00
Temat tygodnia: Ja i moja rodzina
ŻYCZĘ DZIECIOM I RODZICOM DOBREGO TYGODNIA 👪
Poniedziałek 18 maja
Temat dnia: Mama i tata
zajęcia językowe, ćwiczenia słuchowe i grafomotoryczne, zajęcia plastyczne, swobodne zabawy ruchowe, ćwiczenia w układaniu wyrazów, ćwiczenia w liczeniu
ZADANIA
1. Wspólne oglądanie albumów z rodzinnymi zdjęciami (szczególnie zdjęć rodziców pochodzących z czasów ich dzieciństwa).
Rodzice opowiadają dzieciom o swoich ulubionych zabawach z dzieciństwa, o tym jak wyglądała szkoła za ich czasów, jakie mieli marzenia itp.
2. Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej "Mama i tata".
"Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie."
•Rozmowa na temat wiersza.
R. pyta:
− Kim dla dzieci jest mama i tata?
− Za co dzieci dziękują rodzicom?
• Kończenie zdań rozpoczętych przez R.
− Moi rodzice są kochani, bo…
− Pomagam rodzicom w…
− Lubię być w domu, bo…
− Z tatą najchętniej robię…
− Z mamą najchętniej robię…
• Aktywne słuchanie wiersza.
R. czyta wiersz kilkakrotnie 2-3 razy. Następnie Rodzic czyta początek, a dzieci dopowiadają końcowe słowa wersów:
Mama i Tata to świat nasz… (cały),
ciepły, bezpieczny, barwny… (wspaniały),
to dobre, czułe, pomocne… (ręce)
i kochające najmocniej… (serce).
To są wyprawy do kraju… (baśni),
wakacje w górach, nad morzem, na… (wsi),
loty huśtawką, prawie do… (słońca)
oraz cierpliwość co nie ma… (końca).
Kochana Mamo, Kochany… (Tato)
dzisiaj dziękować chcemy Wam… (za to),
że nas kochacie, że o nas… (dbacie)
i wszystkie psoty nam… (wybaczacie).
3. Karta pracy, cz. 4, s. 44–45.
Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie dla Olka i Ady prezentów, których nazwy powstały z połączenia głosek. Rysowanie po śladach.
4. Układanie zdrobnień do słów: mama, tata.
mama – mamusia, mamuśka, mamunia…
tata – tatuś, tatusiek, tatunio…
5. Zajęcia plastyczne "Serduszkowy bukiet dla mamy i taty".
Rysujemy dzieciom na czerwonej kartce lub wycinance różnej wielkości serduszka. Dzieci mają za zadanie wyciąć serduszka. Następnie pomagamy dzieciom na kartce narysować dowolnego kształtu wazon (wazon można również narysować na kolorowej kartce lub wycinance i wyciąć, a następnie nakleić).
Nad wazonem dzieci przyklejają serduszka, dorysowują łodyżki, mogą dorysować lub dokleić wycięte zielone listki, ozdobić wazon, przykleić kokardkę ze wstążeczki. Prace możemy wykonać na białej lub kolorowej kartce (na której będzie ładniejszy efekt). Jeśli kartka będzie biała można kredka pomalować tło. Tutaj załączam szkic przykładowej pracy.
6. „Bawię się z mamą i tatą ”– zestaw zabaw ruchowych z wykorzystaniem elementów Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
kliknij
https://www.youtube.com/watch?time_continue=230&v=s7uBM3yu_bU&feature=emb_logo
7. Dla chętnych - Dziś przypada 100 Rocznica Urodzin Św. Jana Pawła II - przybliżenie dzieciom postaci Wielkiego Polaka:
"Św. Jan Paweł II - film z serii "Aureola - od Stanisława do Karola"
kliknijhttps://www.youtube.com/watch?v=3Mpjh3o2P_A
Zadanie dodatkowe - dla chętnych
*Układanie wyrazów z liter
kliknij
https://wordwall.net/pl/resource/2321297/polski/rodzina
(możemy dzieciom pomóc - mówiąc jakiej kolejnej literki należy poszukać)
* Dodawanie i odejmowanie do 10
Wtorek 19 maja
Temat dnia: Portrety rodziców
ćwiczenia ruchowe, zajęcia muzyczne, ćwiczenia w czytaniu i układaniu wyrazów, ćwiczenia słuchowe, zajęcia matematyczne, ćwiczenia spostrzegawczości
ZADANIA
PROSZĘ ZAJRZEĆ W ZAKŁADKĘ OGŁOSZENIA - jest tam nowe zarządzenie dyrektora
1. Ćwiczenia poranne
• Zabawa orientacyjno-porządkowa "Wysoko – nisko".
Dzieci swobodnie biegają. Na hasło "Wysoko!" stają na palcach, wyciągają w górę ręce i klaszczą nad głową; na hasło "Nisko!" wykonują przysiad i uderzają rękami o podłogę.
• Ćwiczenie dużych grup mięśniowych "Myjemy z tatą samochód".
Dzieci naśladują mycie samochodu i spłukiwanie go wodą z wiadra.
• Ćwiczenie wyprostne "Rodzic zmęczony i rodzic wypoczęty".
Dzieci siedzą skrzyżnie, ręce trzymają na kolanach. Na hasło "Rodzic zmęczony" wykonują luźny skłon tułowia w przód. Na hasło "Rodzic wypoczęty" – prostują tułów, głowę trzymają prosto.
• Podskoki "Froterujemy z mamą podłogę".
Dzieci rytmicznie, naprzemiennie wykonują wykroki nogami w przód.
• Ćwiczenie równowagi "Rysujemy obrazek dla mamy i taty".
Dzieci stoją na jednej nodze, a drugą rysują w powietrzu dowolny obrazek. Rysują na przemian prawą i lewą nogą.
• Ćwiczenie ożywiające "Rodzinna wycieczka rowerowa".
Dzieci biegają w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan i naprzemiennym uginaniem i prostowaniem rąk w łokciach.
• Ćwiczenie uspokajające "Mama i tata".
Dzieci maszerują po obwodzie koła z rytmicznym wytupywaniem i powtarzaniem rymowanki
Mama i tata kochają nas, na słowo nas zatrzymują się i klaszczą w dłonie; Mama i tata mają dla nas czas – na słowo czas zatrzymują się i klaszczą w dłonie.
2. Słuchanie piosenki pt. "Rysunek Mamy".
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=n14AtqPWlME
Uczymy się w ciągu dnia śpiewać refren piosenki (Kto chce może nauczyć się całości)
Uśmiech, oczy, złote włosy...
Mamę łatwo narysować!
Żeby jej nie było smutno,
muszę mamie kogoś dodać!
Refren: Mama z lodami,
mama z kanapą,
lecz najpiękniejsza
jest mama z tatą! x2
Może dorysować słonia?
Grubą książkę dać pod drzewem?
Albo piłkę lub skakankę?
Trudna sprawa,
sama nie wiem!
Refren: Mama z lodami,
mama z kanapą,
lecz najpiękniejsza
jest mama z tatą x2
Klipsy, szpilki, bluzka biała
narysuje mamę z marzeń
żeby mama się nie bała
muszę ją postawić w parze
Refren: Mama z lodami,
mama z kanapą,
lecz najpiękniejsza
jest mama z tatą x3
3. Karta pracy, cz. 4, s. 46.
Czytanie zdań z Rodzicem lub samodzielnie. Rysowanie swojej mamy i swojego taty. Nazywanie kwiatów.
Proszę o przesłanie zdjęcia ze strony 46.
SZEŚCIOLATKI: Układanie imienia mamy i taty z liter pamiętając, że rozpoczynają się one wielką literą.
PIĘCIOLATKI:
Dzieci podają imiona rodziców, dzielą je na sylaby.
Określają pierwsze i ostatnie głoski w ich imionach.
4. Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu. Potrzebna miarka.
• Mierzenie wzrostu dzieci.
R. mierzy wysokość ciała dziecka za pomocą miarki zawieszonej na ścianie. Zaznacza to miejsce. Mierzy wzrost rodzeństwa i również zaznacza.
Dziecko ocenia kto jest wyższy, a kto niższy.
•Karta pracy, cz. 4, s. 47.
Kolorowanie ubrań tej osoby z pary, która jest wyższa. Naklejanie zdjęć odpowiedniego kwiatu.
Zadania dodatkowe, dla chętnych
* Rodzinne puzzle - klikamy na wybrany obrazek, a następnie układamy
kliknij
https://view.genial.ly/5ec02a6e32a04c0d96b72bf8
Środa 20 maja
Temat dnia: Mój tata
język angielski, zajęcia ruchowe, ćwiczenia grafomotoryczne, zajęcia społeczne, zajęcia plastyczne, ćwiczenia pamięci, utrwalanie liter
ZADANIA
1. Język angielski - utrwalanie nazw zwierząt
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo
2. Zabawy i ćwiczenia z tatą i butelką wody
kliknij
3. Rozmowa na temat – Czy dzieci powinny pomagać rodzicom? Dlaczego?
Karta pracy, cz. 4, s. 49.
Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada pomagają rodzicom. Przedstawianie za pomocą rysunku sposobów, w jakie dzieci pomagają rodzicom. Rysowanie po śladzie serduszek, kolorowanie ich.
Proszę o zdjęcie strony.
4. Zawody naszych rodziców - co robi mój tata?
Tatusiowie opowiadają dzieciom o swojej pracy, pokazują zdjęcia, narzędzia które wykorzystują w pracy.
* Lekcja zawodoznawstwa "Prezent dla mamy i taty" - praca stolarza.
Stolarz wykonuje z drewna meble i przedmioty codziennego użytku.
Film, jak powstaje skrzynia na zabawki
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=PDFNOD99-Fw
Przerwa na relaks
„Co robią różni ludzie?” - masażyk
Stolarz młotkiem stuka (delikatne stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść).
Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami).
Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią).
Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie).
Rolnik grabi siano („grabienie” palcami obu rąk w góry na dół).
Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty).
I ja też pracuję (wskazywanie na siebie).
Obrazek maluję (dowolne kreślenie palcami na plecach).
5. Praca plastyczna. Do wyboru. Proszę o zdjęcie wykonanej pracy.
* Malowanie farbami na drewnianej desce, sklejce, albo starej desce do krojenia... (dowolny motyw)
* Obrazek z nici - to coś dla chłopców, bo można wbijać pod okiem taty gwoździe. Może to być dowolny motyw, a nawet mozaika bez wyraźnego wzoru.
Jak to zrobić?
kliknij
https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/11/string-art-czyli-obrazy-z-nici/
Zadania dodatkowe, dla chętnych
*Ćwiczenia pamięci"
kliknij
https://view.genial.ly/5ebdaea3d5c84b0d8fb824ea
* Zawody naszych rodziców
kliknij
https://slideplayer.pl/slide/431297/
* Quiz - "brakujące litery"
kliknij
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/41c031e3059fd5cca6532a791cb559b6_/index.html
* Książeczka do czytania na dobranocki - "Nasza mama czarodziejka"
kliknij
http://www.cavan.orpeg.pl/sites/www.cavan.orpeg.pl/files/klasa%201a%20Nasza%20mama%20czarodziejka.pdf
kliknij
http://www.cavan.orpeg.pl/sites/www.cavan.orpeg.pl/files/klasa%201a%20Nasza%20mama%20czarodziejka.pdf
Czwartek 21 maja
Temat dnia: Moja mama.
ćwiczenia grafomotoryczne, ćwiczenia spostrzegawczości, ćwiczenia słuchowe, ćwiczenia językowe, religia, zabawa ruchowa, rozwiązywanie zadań tekstowych, ćwiczenia pamięci
ZADANIA
1. Karta pracy, cz. 4, s. 50.
Kolorowanie rysunku bukietu dla mamy. Rysowanie po śladzie drogi Olka i Ady do mamy.
2. Quiz dla dzieci "Czy znam swoją mamę".
Mamusie zadają dzieciom pytania:
* Jaki jest mój ulubiony kolor?
* Jaka jest moja ulubiona potrawa?
* Jaką porę roku lubię najbardziej?
* W jaki sposób lubię odpoczywać?
* Jaki jest mój ulubiony program telewizyjny, film?
itp.
Mamusie przyznają dzieciom punkty i wręczają nagrodę.
3. Ćwiczenia spostrzegawczości - przyklejanie serduszek
Karta pracy, cz. 4, s. 48.
Proszę o zdjęcie strony.
4. Utrwalanie samogłosek (pięcio- i sześciolatki)
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=4Qm9YgDemhQ
5. Podawanie rymów do słów: mama, tata.
Mama – rama, gama, tama, dama, lama…
Tata – wata, data, chata, łata, mata…
6. Religia - Temat: Zesłanie Ducha Świętego
Oglądanie bajki "W imię Jezusa. Świadkowie Zmartwychwstałego Mesjasza"
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=WDtJEKatvAQ
Zadanie: narysować symbol Ducha Świętego - białą gołębice oraz języki ognia oraz proszę podpisać ten rysunek nazwą DUCH ŚWIĘTY.
Zdjęcie rysunku wysyłamy do księdza Tomasza.
7. Poszukiwania skarbu ukrytego w ogrodzie, na podwórku.
Potrzebne: zabawki do ukrycia, mapka przygotowana przez Rodzica.
R. chowa w ogrodzie 2-3 zabawki. Dzieci dostają plan dotarcia do skarbu. Na planie drzewa zaznaczone są kołem, każdy krok – kreską, skarb – X w kole. Rodzic wyjaśnia dziecku co oznaczają poszczególne znaczki.
Dzieci poruszają się według planu, głośno licząc kroki i określając kierunki swojej trasy.
8. Rozwiązywanie zadań tekstowych (gdy będziemy klikać na znak + będą się pojawiać owoce)
kliknij
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/276efe36d4ddfb13488c1c96f9f42c44_/index.html
kliknij
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/9bf22f8e33a493cc5130e223b2c783e4_/index.html
Zadania dodatkowe, dla chętnych
* Eksperyment dla dzieci - "ciecz nienewtonowska"
kliknij - jak zrobić (można dodać kolorowe barwniki spożywcze, wtedy ciecz będzie kolorowa)
https://kreatywnadzungla.pl/2020/03/ciecz-nienewtonowska-eksperyment-dla-dzieci.html
kliknij - film
https://www.youtube.com/watch?v=xtyX5NFdTDM
* Ćwiczenia pamięci:
kliknij
https://view.genial.ly/5ec2e7d02106c10d16831990
kliknij
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/d230ed3b718826eae1cfdc163e98d323_/lesson/lesson/index.html
Piątek 22 maja
Temat dnia: Festyn.
zajęcia czytelnicze, ćwiczenia językowe, ćwiczenia w czytaniu, zabawy ruchowe, ćwiczenia grafomotoryczne, ćwiczenia spostrzegawczości, zajęcia muzyczne
ZADANIA
1. Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej Festyn.
• Rozmowa na temat festynu.
R. pyta:
− Co to jest festyn?
− Z jakiej okazji organizuje się festyn?
• Rozmowa na temat festynu.
R. pyta:
− Co to jest festyn?
− Z jakiej okazji organizuje się festyn?
Książka (s. 78–81)
Na rodzinny festyn do przedszkola Ady przyszło wiele rodzin, między innymi mama i tata Ady oraz Olek. „Święto rodziców” okazało się dobrym pomysłem i okazją do wspólnej zabawy. Całe przedszkole było udekorowane obrazkami namalowanymi przez dzieci oraz kwiatami. W ogródku postawiono dodatkowe ławki, leżaki i miękkie pufy do siedzenia. Dzieci wymyśliły wiele śmiesznych konkurencji, w których brali udział dorośli. Zaczęło się od zagadek, potem były zawody w podrzucaniu piłki głową, co okazało się ulubionym zajęciem niektórych tatusiów. Przedszkolaki zorganizowały pokaz puszczania baniek mydlanych, które wirowały w powietrzu, mieniąc się wszystkimi kolorami tęczy. Najwięcej śmiechu wywołała ogromna bańka, która osiadła na nosie jednego z rodziców – minęło sporo czasu, zanim pękła! Tata Ady i Olka wygrał konkurs w skakaniu na jednej
nodze dookoła karuzeli i chociaż w trakcie spadł mu lewy but, nie poddawał się do końca.
– Brawo! – krzyczała Ada.
– Tato! Tato! – dopingował Olek.
Następnie odbył się konkurs drużynowy z udziałem dorosłych i dzieci. Liczyły się zręczność i refleks.
Każdy rodzic otrzymał plastikową butelkę, a zadaniem dzieci było jak najszybsze napełnienie jej wodą i zakręcenie. Ach, ile było przy tym radości! Wszyscy się nawzajem pooblewali, jakby to był śmigus-dyngus. Na szczęście pogoda była wspaniała i słońce szybko wysuszyło zmoczone ubrania.
Mama Ady i Olka zajęła pierwsze miejsce w konkursie nadmuchiwania balonów. W ciągu minuty nadmuchała aż trzy i nawet zdążyła je zawiązać na supeł. Nagle rozległo się potężne trrrach! To jeden z balonów pękł i wystraszył siedzące na dachu gołębie.
– Myślałem, że wystrzeliłaś z armaty! – zażartował tata.
– To dlatego, że kiedyś grałam na trąbce i mam silne płuca – wyjaśniła mama.
Później odbył się konkurs na rodzinne śpiewanie piosenek. Och! Nie każdy potrafi śpiewać. Niektórzy bardzo fałszowali, ale zupełnie się tym nie przejmowali. Przecież wcale nie trzeba być najlepszym we wszystkim. Najważniejsze to umieć się śmiać nawet z samego siebie. Jednak najwięcej radości wywołały wyścigi z surowym jajkiem trzymanym na łyżce. Dorośli starali się zachować równowagę w czasie biegu, a dzieci piszczały z emocji! Bum! Jajko już leżało na ziemi. Bach! Drugie jajko wylądowało na bucie jednego z ojców.
– Cały trawnik zamienił się w jajecznicę! – zachichotał Olek.
– To są jajka sadzone – stwierdziła Ada.
Zwycięzcy w różnych konkurencjach otrzymali nagrody zrobione przez dzieci: papierowe sowy z przyklejonymi ruchomymi oczami, świeczki ozdobione suszonymi kwiatkami lub muszelkami, kamienie pomalowane jak biedronki i zakładki do książek. Każdy, kto zgłodniał, mógł się poczęstować pysznym ciastem i owocami, ale najsmaczniejsze
okazały się owsiane ciasteczka, które przedszkolaki upiekły razem z paniami kucharkami. Na zakończenie rodzinnego festynu dzieci przygotowały część artystyczną, a Ada wyrecytowała wierszyk:
Gdy na Księżyc się wybiorę,
to spakuję do walizki
moją mamę oraz tatę,
bo nie mogę zabrać wszystkich.
Z mamą będę liczyć gwiazdy
i rysować złote słońce,
z tatą zrobię prawo jazdy
na talerze latające.
Na Księżycu dom postawię
i dla mamy kwiat w ogrodzie,
tacie gwiezdną dam golarkę,
by się mógł ogolić co dzień.
Więc, gdy lecieć chcesz w nieznane,
zabierz tatę oraz mamę!
Ada otrzymała wielkie brawa, a potem rozpoczęła się loteria. W losowaniu nagrody głównej
wzięli udział wszyscy zaproszeni goście. Każdy chciał wygrać, ale przecież to niemożliwe, żeby wygrali wszyscy. Dzieci trzymały kciuki i czekały, aż pani dyrektor odczyta zwycięski numer.
– Wygrywa los z numerem 1865!
– Hura! To nasz! – krzyknął uradowany Olek.
– Mamy szczęście! – pisnęła Ada.
Nagrodą główną były bilety do teatru dla całej rodziny. Pozostali uczestnicy wylosowali nagrody
pocieszenia w postaci książek.
– Trzeba to uczcić! – zaproponowała mama.
– Tylko nie każcie mi już dzisiaj skakać na jednej nodze! – zaśmiał się tata.
Tego dnia Ada i Olek byli bardzo dumni ze swoich rodziców. Chociaż są dorośli, mają wspaniałe
poczucie humoru i można się z nimi świetnie bawić.
tacie gwiezdną dam golarkę,
by się mógł ogolić co dzień.
Więc, gdy lecieć chcesz w nieznane,
zabierz tatę oraz mamę!
Ada otrzymała wielkie brawa, a potem rozpoczęła się loteria. W losowaniu nagrody głównej
wzięli udział wszyscy zaproszeni goście. Każdy chciał wygrać, ale przecież to niemożliwe, żeby wygrali wszyscy. Dzieci trzymały kciuki i czekały, aż pani dyrektor odczyta zwycięski numer.
– Wygrywa los z numerem 1865!
– Hura! To nasz! – krzyknął uradowany Olek.
– Mamy szczęście! – pisnęła Ada.
Nagrodą główną były bilety do teatru dla całej rodziny. Pozostali uczestnicy wylosowali nagrody
pocieszenia w postaci książek.
– Trzeba to uczcić! – zaproponowała mama.
– Tylko nie każcie mi już dzisiaj skakać na jednej nodze! – zaśmiał się tata.
Tego dnia Ada i Olek byli bardzo dumni ze swoich rodziców. Chociaż są dorośli, mają wspaniałe
poczucie humoru i można się z nimi świetnie bawić.
• Rozmowa na temat opowiadania.
R. pyta:
− Z jakiej okazji odbywał się festyn w przedszkolu Ady?
− Kto z rodziny Ady przybył na festyn?
− Jaki konkurs wygrał tata Olka i Ady?
− Na czym polegał konkurs drużynowy – dorośli z dziećmi?
− W jakim konkursie mama Olka i Ady zajęła pierwsze miejsce?
− Jakie inne konkursy odbyły się jeszcze podczas festynu?
− Jakie nagrody przygotowały dzieci?
− Czym częstowali się goście?
− O kim Ada recytowała wiersz?
− Czym zakończył się festyn?
• Czytanie tekstu w książce - starsze dzieci
Książka (s. 78–81)
2. Zabawy z rodzicami na wesoło.
* Zabawa graficzna "Portret mamy i taty".
kartki, mazaki, chustki do przewiązania oczu
Rodzic i dziecko tworzą parę. Dziecko ma zasłonięte
oczy. Zadanie polega na narysowaniu przez dziecko portretu rodzica. Rodzic pomaga, naprowadzając dziecko, udzielając mu słownych informacji na temat tego, jak powinno rysować.
* Zabawa "Rymowanki".
Dzieci podają słowa, a rodzice wymyślają do nich rymy. Potem następuje zamiana.
Dzieci podają słowa, a rodzice wymyślają do nich rymy. Potem następuje zamiana.
* Zabawa "Jadą goście".
Rodzic i dziecko stają naprzeciwko siebie:
Mamo! Mamo! klaszczą w swoje ręce,
Co, co, co? klaszczą w ręce partnera,
Goście jadą. klaszczą w swoje ręce,
No to co? klaszczą w ręce partnera,
Dzień dobry, dzień dobry. podają sobie ręce na powitanie,
Cmok, cmok, cmok. naśladują przesyłanie całusków, ze zwrotem głowy na prawo, na lewo i na wprost.
Co, co, co? klaszczą w ręce partnera,
Goście jadą. klaszczą w swoje ręce,
No to co? klaszczą w ręce partnera,
Dzień dobry, dzień dobry. podają sobie ręce na powitanie,
Cmok, cmok, cmok. naśladują przesyłanie całusków, ze zwrotem głowy na prawo, na lewo i na wprost.
Tato! Tato! Gesty takie same jak wyżej.
Co, co, co?
Goście odjeżdżają..
No to co?
Do widzenia, do widzenia.
Cmok, cmok, cmok.
* Zabawa "Lustro".
Dziecko i rodzic stoją naprzeciwko siebie. Dziecko wykonuje dowolne ruchy, rodzic je naśladuje. Po chwili następuje zmiana ról.
Dziecko i rodzic stoją naprzeciwko siebie. Dziecko wykonuje dowolne ruchy, rodzic je naśladuje. Po chwili następuje zmiana ról.
* Zabawy i ćwiczenia z piłką - dowolne ćwiczenia z piłką na podwórku wg pomysłu rodziców i dzieci.
3. Karta pracy, cz. 4, s. 53.
Rysowanie szlaczków po śladzie, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach rysunków.
Kolorowanie rysunków dużych misiów na brązowo, a małych misiów – na różowo.
Rysowanie szlaczków po śladzie, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach rysunków.
Kolorowanie rysunków dużych misiów na brązowo, a małych misiów – na różowo.
Proszę o zdjęcie strony.
4. Karta pracy, cz. 4, s. 52.
Oglądanie obrazków. Odszukiwanie i zaznaczanie 10 różnic miedzy nimi.
Oglądanie obrazków. Odszukiwanie i zaznaczanie 10 różnic miedzy nimi.
5. Koncert dla mamy i taty - można nagrać filmik jak dziecko gra i przesłać.
Gra na pianinie "Wyszły w pole kurki trzy"
kliknij
Dyktujemy dzieciom litery, które odszukują na klawiszach i klikają na nie.
C C G G A A G
F F E E D D C
C C G G A A G
F F E E D D C
G G F F E E D D
G G F F E E D D
C C G G A A G
F F E E D D C
Gdy już dzieci to opanują można eksperymentować z dźwiękami naciskając na klawisze zwierząt.
Mogą tworzyć własne melodie.
Tu melodia i piosenka "Wyszły w pole kurki trzy"
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=WSBUwpV6qnk
Zadania dodatkowe, dla chętnych
* Karta pracy, cz. 4, s. 51.
* Ćwiczymy spostrzegawczość
kliknij
https://view.genial.ly/5ebe4a974a81770d9df4d3f7
* Utrwalamy kolejność liczb - połącz kropki - pokoloruj kaczkę.
* Utrwalamy kolejność liczb - połącz kropki - pokoloruj kaczkę.
* film "Moja rodzina"
kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY
* Praca plastyczna "Drzewo genealogiczne" - można wykorzystać kartę pracy z wyprawki (otrzymał ten, kto 30 kwietnia był w szkole)
kliknij (do wydruku)
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Karta-pracy-8.pdf
kliknij (przykład)
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Drzewo-genealogiczne.pdf
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz